یکی از اعضای هیات تجدید نظر درباره تصمیم کمیته اخلاق اظهار نظر کرد


ساعت: 20:03
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808209

یکی از اعضای کمیسیون استیناف فدراسیون فوتبال با انتقاد از تحولات اخیر در فدراسیون گفت: قوه قضائیه نباید حکمی صادر کند که موجب از بین رفتن مشروعیت قوه قضائیه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهرداد سراج یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با تصمیم کمیسیون اخلاق به مدت شش ماه از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شده است که یک هفته پس از ابلاغ قابل اعتراض در کمیسیون تجدیدنظر است.
عباس موسوی نایب رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایات فدراسیون فوتبال در این خصوص توضیح داد:

در خصوص رای کمیته اخلاق افتخاری فدراسیون فوتبال در مورد آقای سراج یکی از اعضای هیات مدیره فدراسیون فوتبال، لازم به توضیح است که این پرونده هنوز به هیات تجدیدنظر ارسال نشده است. بدیهی است با توجه به اهمیت موضوع و خطرات موجود، در صورت دریافت در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهد شد، اما چند نکته مختصر در مورد این رای لازم است یادآوری شود.

1- فرض بر این است که مبنای حکم محرومیت وی تعرض به رای هیات تجدیدنظر مربوط به بازی جنجالی پیکان و سایپا در فصل گذشته و توهین به اعضای این کمیسیون باشد. اولاً من شخصاً از ایشان شکایت نکرده ام و شکایتی هم ندارم و فکر نمی کنم سایر اعضای محترم هم از ایشان شکایت کنند. ثانیاً اگر چنین است، چرا پنج ماه بعد چنین تصمیمی گرفته شد؟ آیا جرم توهین آمیز به پنج ماه تحقیقات مقدماتی و جمع آوری شواهد نیاز دارد؟

2. چنین تصمیمی منجر به سلب حقوق شهروندی یکی از اعضای هیئت مدیره در آستانه موضع گیری در موضوعی بسیار مهم شده است. منطق روند و مصلحت قوه قضائیه توجه به این مهم و نادیده گرفتن آن است.

3- رکن قضایی فدراسیون در رویارویی مدیران فوتبال و همه بازیگران این عرصه فارغ از موقعیت نابرابر آنها باید قاطع، مستقل و بی طرف باشد و وظیفه دارد در پرتو آن عدالت، انصاف را به نمایش بگذارد. و مساوات بدیهی است و خدای ناکرده تصمیمی صادر نمی شود که منجر به انحلال قوه قضائیه شود. امیدواریم نظر کمیته اخلاق با ارزیابی ناظران و افکار عمومی سنجیده شود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید