انتخابات کمیته ملی المپیک به تعویق نمی افتد/انتظارات و توقعات بالاست


ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889196

رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی گفت: همه چیز برای برگزاری مجمع مهیا است و انتخابات در روز ششم برگزار می شود و منتخبان از روز هفتم در کمیته ملی المپیک شروع به کار می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمعلی محمد علیپور پس از ثبت نام به عنوان نایب رئیس کمیته ملی المپیک اظهار کرد: اعضای هیات اجرایی در اساسنامه وظایف مشخصی دارند و باید به آنها عمل کنند. مهمتر از همه، رهبری و رهبری در تمامی امور اجرایی، اداری، مالی و بین المللی است. اعضای هیئت مدیره طبق اساسنامه موظفند به تعهدات خود عمل کنند.

وی در خصوص حضور خود در دو دوره گذشته در هیات اجرایی افزود: در دو دوره گذشته مجمع به من رای اعتماد داده است. من نمی توانم ارزیابی را بگویم و اعضای مجمع باید این ارزیابی را به من و کمیته داشته باشند و بگویند به دلیل نتایج خوبی که در بحث بین المللی به دست آمده، چقدر به روند کاری ورزش کمک کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است بنا به دلایلی مجمع و انتخابات 15 شهریور برگزار نشود، گفت: مجمع و انتخابات 15 شهریور خواهد بود و به هیچ وجه به تعویق نمی افتد. همه چیز برای مجمع مهیا است و در روز ششم انتخابات برگزار می شود و روز هفتم منتخبان در کمیته ملی المپیک کار خود را آغاز می کنند.

علیپور درباره اینکه انتقادات زیادی به هیات اجرایی کمیته ملی المپیک وارد شده و 5 نفر از اعضای آن بدون فدراسیون بودند، گفت: یکی مثال بزند که همه اعضای اجرایی در یک دوره فدراسیون داشتند. طبیعی است که فردی در شورای اجرایی فدراسیون انتخاب شود اما بعد از یکی دو سال دوره ریاست فدراسیون تمام شد و رئیس نشد. قانون به یک نفر اجازه می دهد بعد از اتمام دوره در هیئت مدیره حضور داشته باشد و این موضوع در تمام دوره های NOC وجود داشته است.

علیپور در پاسخ به این سوال که برخی از اعضای هیات اجرایی مدت هاست بدون فدراسیون بوده اند و آیا نمونه هایی از این دست در تاریخ داشته ایم؟ او توضیح داد: ممکن است زمان کوتاه و طولانی بوده باشد. اما بحث بدون فدراسیون بودن اعضای شورای اجرایی به گونه ای مطرح می شود که در مقاطع مختلف همه اعضا تا پایان دوره فدراسیون خود را داشتند و هیچکس بدون فدراسیون نبود. ما در قانون اساسی داریم که فلانی انتخاب می شود، از فردای انتخابات شخص بالفعل است نه شخصیت حقوقی و با نام و عنوان خود در شورای اجرایی فعالیت می کند. همه باید با هم کار کنیم و کمیته ملی المپیک را با هم ببینیم، گاهی اوقات مسائل حساسی پیش می آید، اما همانطور که باید گفت لازم نیست همه چیز را با هم ببینیم، چون همه با هم کار کردند، همه در یک مسیر بودند و تعامل خوبی با آن تجهیزات ورزشی ایران وجود داشت.

رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی تاکید کرد: ظرفیت ورزش بالاست و ظرفیت کار در ورزش با سایر مشاغل متفاوت است. امروز اگر اعتبارات 10 برابر شود باز هم برای اجرای برنامه های فدراسیون ها کافی نیست.

وی گفت: در همه دوره ها توقعات و توقعات در کمیسیون بالاست، همه برای پیشبرد اهداف ورزش، امور جاری فدراسیون ها و منشور المپیک زحمت کشیدند. طبیعی است که در برخی جاها توقعات فدراسیون ها به جایی نمی رسد و در برخی جاها موفقیت هایی حاصل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید