مسیر فدراسیون با عزیزی خادم اشتباه شد. او شخصا فوتبال را دید/ برای برکناری رئیس جمهور سابق تحت فشار نبودیم


ساعت: 08:14
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1880965

روند هیئت مدیره؟ عزیزی خادم زیاد حرف می زند.

عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال، قوه قضائیه و هیات مدیره تحت هیچ شرایطی تحت فشار هیچ گروهی تصمیم به برکناری رئیس جمهور نکردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ احسان اصولی، یکی از اعضای هیات مدیره و سخنگوی فدراسیون فوتبال در این باره گفت: ما با شخصیت واقعی عزیزی خادم هیچ جایگاهی نداریم و همیشه برای او آرزوی سلامتی، سلامتی و موفقیت داریم. در مدتی که ایشان سرپرستی کردند، شاهد اقدامات مثبتی هم بودیم و بارها گفتیم و از او تشکر کردیم، اما میانگین نتیجه و راهی که فدراسیون با عزیزی خادم پیش می‌رفت، راهی بود که در وهله اول درست نبود. اعضای شورای مدیران این بار فدراسیون و فوتبال را فریب می دهد. من به گستره موضوعات مختلفی که در جاهای مختلف در مورد آنها صحبت کردیم و صحبت کردیم، اشاره نمی کنم.

اصولی با بیان اینکه در 11 ماهی که عزیزی خادم در فدراسیون حضور داشت آیا به این بلاتکلیفی ها گوشزد شده است، اظهار داشت: او با موضوع میراث ملی فوتبال به عنوان میراثی برخورد کرد که سال ها و دهه ها زحمت کشیده است. فقط برای او فوتبال ملی که مربوط به کل جامعه فوتبال است، او محسوب می شود. تیم ملی مایه افتخار همه ماست و ساخته یک نفر نیست. همه عوامل با او کار می کنند. تیم ملی ما در آسیا اول است و حرفی برای گفتن دارد.

سخنگوی اتحادیه فوتبال انگلیس اضافه کرد: ما کاملا به عملکرد عزیزی هادم انتقاد کردیم. در جلسات مختلف به او گفتیم و حتی نامه نوشتیم. ما در مورد مسائل کوچک صحبت کردیم اما او گوش نکرد. ما بارها در این مورد صحبت کرده ایم. من نمی خواهم در مورد مثال ها و موارد صحبت کنم. به تشخيصي بر اساس اساسنامه اي كه ما و ايشان منتخب مي شويم و به تصويب مجمع رسيده است و با توجه به همان تشخيص و بند مستند اساسنامه و بر اساس ادله موجود، مستندات تصميم مي گيرد. و استدلال البته می گوید این چیزها مستند نیست اما ما می گوییم ال تی است همه این موارد در فدراسیون فوتبال ثبت شده است. بر همین اساس به این تصمیم رسیدیم و اخراج موقت اتفاق افتاد.

عضو هیئت مدیره فدراسیون گفت: موضوع بلافاصله منعکس شد و بازتاب آن را دیدید. در ماه آوریل نامه ای از فیفا و AFC دریافت کردیم که توسط اینفانتیو و شیخ سلمان امضا شده بود.

اصولی در خصوص اینکه عزیزی خادم ادعا می کند چنین نامه ای وجود ندارد، گفت: خیلی چیزها را تکذیب می کند و می گوید نامه وجود دارد و شما (مجری برنامه خبر) هم دیده اید و تایید می کنید. آنها این نتیجه را تایید کردند و بر این اساس پرونده ای در کمیته اخلاق تشکیل شد. این رکن قضایی فدراسیون به صورت مستقل عمل می کند. همانطور که در دوران صدارت عزیزی هادیم فعال و خوش صدا بود. خودش آنجا شکایت می کند و تصمیمات کمیسیون اخلاق را اعلام می کند. همین کمیته بر اساس اسنادی که پیش از این ارائه شد، جلسات زیادی در حوزه ها و ابعاد مختلف با استناد به اصول اساسنامه و منشور اخلاقی فدراسیون و فیفا تشکیل داد و تمامی اسناد را مورد بررسی قرار داد.

وی تصریح کرد: در نهایت کمیسیون اخلاق رای 13 صفحه ای برای وی صادر کرد. عزیزی خادم در جلسات کمیته شرکت می کرد و از خود دفاع می کرد. درخواست اخراج موقت او در پوشه فدراسیون ثبت و ثبت می شود. این موضوع در جلسه 9 ساعته شورای حاکم فدراسیون مطرح شد. در چند صفحه این موضوع در صورت جلسه ذکر شد و آزادی موقت عزیزی خادم در همان صورتجلسه صورت گرفت. پس از آن کمیته اخلاق با حضور هفت نفر از حقوقدانان برجسته کشور موضوع را بررسی و تصمیم گیری کرد. عزیزی خادم هم در دفاع حضور داشت.

سخنگوی فدراسیون فوتبال افزود: عزیزی هادیم می گوید کمیته اخلاق تحت فشار بود و این رای غیرقانونی بود. وقتی در جلسه شرکت می کند یعنی چارچوبی را که در زمان خودش اتفاق افتاده را پذیرفته و با آن کار کرده است. در همین چارچوب او و وکیلش به دفاع پرداختند. آنها بار دیگر در کمیته استیناف به تصمیم کمیته اخلاق اعتراض کردند. ضمناً در این کمیته در جلسات مختلف این موضوع به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وکلای برجسته نیز در کمیسیون استیناف کار می کنند. در رای کمیته استیناف ادله و بندهایی وجود دارد اما دلیل اینکه ما رای را منتشر نمی کنیم این است که موضوع گمرک ضوابط و مقرراتی دارد. ما به حق عزیزی هادیم احترام می گذاریم و تصمیم را منتشر نمی کنیم اما به او ابلاغ شده است.

اصولی ادامه داد: لایحه حمایت از عزیزی خادم وجود دارد و این لایحه نیز مفصل است. در این لایحه رأی کمیته اخلاق به بند پاسخ داده شد و سپس رأی در کمیته استیناف مطرح شد و آن کمیته رأی خود را صادر کرد. ما باید به قانون و نهادهای قانونی که در این زمینه فعالیت می کنند پایبند باشیم. در نهایت رئیس کمیته اخلاق کشورمان در جلسه 19 خرداد با نمایندگان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به مدت سه ساعت جلسه داشت. نمایندگان فیفا نیز با رئیس کمیته اخلاق در مورد بند به رأی صحبت کردند و اسناد و مدارک مورد استفاده در این موضوع را ارائه و پذیرفتند. غیبت عزیزی خادم در نشست کرد 10 مورد تایید نمایندگان فیفا قرار گرفت.

وی در خصوص ادعای عزیزی خادم مبنی بر اینکه 10 دروازه در مجمع 10 کرداد برای جلوگیری از ورود او گذاشته اند، پاسخ داد: اصلاً چنین چیزی وجود نداشته است، نمی دانم عزیزی خادم بر چه اساسی این حرف ها را می زند. این چیزی نیست که من می گویم و از اعضای مجمع می پرسم. به او اعلام شد که نباید در جلسه شرکت کند و ما اجازه ورود عزیزی خادم را ندادیم. چون محروم بود و الان هم محروم است. موضوع کاملا در چارچوب قانونی است و بسته است. از اولین لحظه مطرح شدن بحث عزیزی خادم، چارچوب قانونی و اساسنامه رعایت شد.

سخنگوی اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: برهمن طبق قانون از مبنای حکمش مطلع شده است. با دوستان قوه قضائیه هم صحبت کرده ام، در مجموع 14 وکیل مطرح کشور به این پرونده رسیدگی کرده اند. همچنین از رسانه ملی و تریبون های حقوقی برای روشن شدن ابعاد حقوقی آن استقبال کردند و حکم صادره در مورد عزیزی خادم طبق اساسنامه و منشور اخلاقی تفکیک شد. در این زمینه، سؤال کاملاً روشن است. ایرادی ندارد که عزیزی خادم علاقه مند به انتشار رای باشد.

اصولی اضافه کرد: ما هم به عنوان سخنگوی فدراسیون فوتبال این ماموریت را دارم که از طرف همه فدراسیون ها امتیاز بگیرم. هرکسی که می خواهد بحث حقوقی داشته باشد، ما از طرح قانونی استقبال می کنیم و مشکلی نیست، مستندات این حوزه مطابق اساسنامه و مقررات بوده است.

وی در خصوص اینکه عزیزی خادم فکر می کند تصمیمی که برای او گرفته شده از روی فشار بوده و چنین اتفاقی افتاده است، گفت: من بارها حتی در جلسه فدراسیون فوتبال و جاهای دیگر در این باره اظهار نظر کرده ام. که تحت هیچ شرایطی فدراسیون فوتبال، قوه قضائیه و هیات مدیره تحت فشار هیچ گروهی چنین تصمیمی نگرفتند. عزیزی خادم اگر اسناد و مدارک و صحبت هایی دارد، کلی صحبت می کند. هرچی میگه دروغه 128 میلیون تومان به اشتباه به حساب او واریز شد اما به حساب فدراسیون برنگشت. نامه ای در این زمینه برای وی ارسال شد، اما در انتهای نامه به رئیس دبیرخانه اطلاع خواهیم داد که آیا دبیر ارشد باید چنین مبلغی را از جیب خود بپردازد یا خیر. اما چند ماهی است.

سخنگوی اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: “در یازده ماهی که او در اتحادیه فوتبال انگلیس بوده ده ها پرواز بین المللی داشته ایم. ما باید در مورد این مسائل به طور مفصل صحبت کنیم. نکاتی که در مورد پروازها بیان کرد کاملا نادرست است. او درباره فشارها هم به ما گفت، اما چنین فشاری روی فدراسیون نبود و اس سی کاملا مستقل عمل کرد. عزیزی خادم برای مجمع صحبت کرد اما مجمع نیز با مشاهده رای گیری و نظر نمایندگان فیفا حکم را تایید کرد. آیا جلسه هم تحت فشار بود؟

سخنگوی اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: هیچ معیاری ندارم. می گویند بنده خدایی میخ وسط زمین کوبید و گفت وسط زمین است. حالا چطور بسنجیم که موفق ترین و ناب ترین فدراسیون را داشت. او حداقل به عنوان موفقیت ها و پیشرفت ها در این 11 ماه مدعی است، اما آنچه در فدراسیون دیده و راستی آزمایی کرده ایم، بر اساس شعار و حرف و خلاقیت رسانه ای نیست، نمی توان به این بزرگی دروغ گفت!

وی گفت: جلسه و گروه اتحادیه فوتبال می دانند که چنین بحثی وجود ندارد. برنامه های عزیزی خادم قبل از انتخابات مشخص است. او تنها در یک مورد چند میلیون دلار درآمد برای فدراسیون پیش بینی کرده بود. کافی است قول بدهی اما نتوانی به آن عمل کنی. عزیزی خادم نوید زیادی دارد و برنامه ای با عنوان برفا به مجموعه داده است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه عزیزی خادم با بیان اینکه هیات مدیره حتی یک پوست پیاز هم به فوتبال کمک نکرده است، گفت: خدای نکرده از مرز نجابت فراتر نرویم. واقعاً این ادبیات کم و سطح پایینی است و ما جوابی برای این نوع ادبیات نداریم.

اصولی ادامه داد: اینکه عزیزی خادم خود را محور همه موفقیت ها می داند و به عبارتی خود را خیر همه می داند در حالی که دیگران منفی و ناکارآمد هستند، این یکی از ضعف هایی است که در نظام حکومتی او مشهود بود. این بحث وجود ندارد، اعضای هیات رئیسه، همکاران فدراسیون، جامعه فوتبال و مجمع تیم های ملی، مجمع افتخاری، همه اعضا و ارگان ها باید تیم ملی، دولت، مجلس و سایر نمایندگان و … در بحث فوتبال ملی شرکت می کنند. تیم ملی مال همه است نه یکی دو نفر. اینطور نیست که اگر باشیم همه چیز خوب است و اگر نباشیم همه چیز بد است. اتهام خیانت دارای وزن قانونی روشن است.

اوصولی درباره اینکه عزیزی خادم فکر می کند باید از هیئت مدیره اتحادیه فوتبال شکایت کرد، توضیح داد: او خیلی صحبت می کند. این را او در مورد اعضای هیات مدیره در همان صدا و سیما و رسانه ها بیان کرد. خیانت کاملاً روشن است و باید ثابت کرد که چه نوع خیانت انجام شده و مصادیق آن چیست. هیأت رئیسه و فدراسیون فوتبال حق اقدام قانونی در این مورد را برای خود محفوظ می دارد. از ادله کمیسیون های اخلاق و تجدیدنظر هم می گوید که مصداق مجرمانه است و باید پاسخگو باشد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره بحث کوبان علم و اتفاقاتی که در دوران عزیزی خادم همیشه در اتحادیه فوتبال مطرح بوده و هیچ وقت پاسخ روشنی به آن داده نشده است، گفت: ما از چنین بحثی مطلع نیستیم.

اوصولی درباره اینکه مثلاً در برخی از سفرهای تیم ملی گفته می شود افراد غیرمرتبط به ماجرای جادو و جمبال مرتبط بوده اند، پاسخ داد: نباید از عدالت دور شویم. به هر حال برخی از دوستان به افکار و عقاید اعتقاد دارند اما چیزی در این مورد ندیدیم. من از عدالت عدول نخواهم کرد و آگاه هستیم که باید به توصیه اصلی خود عمل کنم، اما اعمال و رفتارهای خودمحورانه وجود دارد. عزیزی خادم می گوید با حذف من به فوتبال خیانت شده است اما فوتبال مشکلی بسیار بزرگتر و فراتر از امثال من و شماست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید