بررسی برکناری رئیس فدراسیون فوتبال در مجمع عمومی ضروری است / بررسی برکناری 5 نفر از اعضای هیئت مدیره! + سند


ساعت: 08:21
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838582

علیرغم تلاش برخی برای غیرقانونی دانستن درخواست مجمع؛

رسیدگی به برکناری 5 نفر از اعضای هیئت مدیره از سمت خود در فدراسیون فوتبال طی نامه یکی از اعضای مجمع الزامی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ فدراسیون فوتبال که پس از برکناری موقت شهاب الدین عزیزی و هادم روزهای خوشی را سپری نکرده و با مشکلات و چالش های روزمره مواجه است، در آخرین بحران با خطر احتمالی برکناری رئیس جمهور مواجه است، هرچند او اعتقادی به برکناری او ندارد.

سید میرشاد ماجدی، رئیس فعلی هیات مدیره و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که پس از آزادی عزیزی جانشین موقت او شد، اواخر فروردین ماه نامه ای از یکی از اعضا دریافت کرد که خواستار آزادی او شدند، اما رسانه های طرفدار او تیم امتناع کرد.

یکی از نامه های منتشر شده قبلی به حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال مبنی بر برکناری سیدمیرشاد ماجدی به همراه احسان اصولی صفر به دلیل نقش بی بدیل وی در فاجعه امام رضا (ع) در مشهد برای جلوگیری از بانوان ملی پوش. تیم وارد ورزشگاه نشود او تسلیم شد.

توجیه و توجیه بستگان و منصوبان مجیدی در اطراف فدراسیون این بود که نامه در 24 فروردین ماه سال جاری تنظیم و به دبیرکل ارائه شد که تا 50 روز قبل از تاریخ تشکیل جلسه نمی توانند شرکت کنند. جلسه فدراسیون فوتبال در هورداد برگزار می شود.

برخلاف این ادعای کذب، سند دریافتی خبرنگار دانا حاکی از آن است که رئیس هیات فوتبال یزد چهار روز قبل از همین نامه با توجه به برکناری مجیدی، اصولی و همچنین طهمورت نامه دیگری به دبیرکل فدراسیون فوتبال نوشته است. حیدری به عنوان رئیس کمیته استانی. پیشنهاد مجمع عمومی.


7e74372d 5394 46ec 85f6 ec5994b072a3 خبر خاکستری

به همین دلیل است که در بند 2 ماده 14 دستور جلسه مجمع عمومی فدراسیون در مورد پیشنهاد حذف اعضای فدراسیون تصمیم گیری شده است. با این تفاسیر پس از بررسی برکناری موقت شهاب الدین عزیزی هادم، بنا به گفته مجری جلسه، اعضا وارد تصمیم حساس منافع ملی خواهند شد.

با توجه به نامه فوق و سایر درخواست هایی که قبلاً به آنها پرداخته شد. مجمع عمومی باید درباره برکناری احمدرضا براتی، احسان اصولی، مهرداد سراج، طهمورث حیدری و حالا سیدمیرشاد ماجدی از هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی را بگیرد.

طبق بند یک ماده ۲۸ اساسنامه فدراسیون فوتبال؛ پيشنهاد حتي يك نفر از اعضاي مجمع عمومي فدراسيون مبني بر رسيدگي به موضوع، مشروط بر اينكه ظرف 50 روز قبل از تاريخ تشكيل مجمع عمومي به دبيركل تقديم شود، براي رسيدگي و رأي در عالي‌ترين نهاد قابل پذيرش خواهد بود. مجمع عمومی فدراسیون. قانونگذار فوتبال ایران

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که دوگانگی فعلی اعضای هیئت مدیره و تحرکات معطر برخی از اعضا برای حذف همکاران با برگزاری جلسات منظم از یک سو و کنار گذاشتن فوتبال ملی به دلیل مطامع شخصی از سوی دیگر قطعا به ضرر فوتبال ماست.مجلس باید بدون توجه به تهدید و ارعاب، با یک تصمیم تاریخی برای منافع ملی تلاش کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید