مواظب افراد خاص و نالایق باشید تا سهام پرسپولیس و استقلال را نگیرند/ ملی پوشان معلمان استقامت، امید و نشاط هستند.


ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۹
کد خبر: 1809397

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه:

خطیب نماز جمعه تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از معدود نیروهای دفاعی برای امنیت منطقه و جهان اسلام است که در پرتو رهنمودهای حضرت امیر(ع) به جایگاهی رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: حکومت‌داری و نظام سیاسی در سطح قرآن کریم انجام دادیم.

وی افزود: نظریه امام علی(ع) مبتنی بر عقلانیت دینی، اسلامی و انقلابی برای حکمرانی منسجم و برنامه عملیاتی است. حضرت علی (ع) با تبیین دقیق دو هدف محوری توسعه و پیشرفت نظام سیاسی و دینی، به مالک اشتر مأموریت خطیر داد تا این دو رسالت مهم را انجام دهد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: توسعه انسانی، تربیت و تلاش مستمر مبتنی بر دانش و عدالت برای رفع نیازها سرلوحه فرمایشات حضرت امیر (ع) است; دستاوردهای حکومت اسلامی تربیت انسان هایی است که به مدارج علمی رسیده و زندگی مادی دارند و به اخلاق آراسته اند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع مردم تبریز گفت: معظم له در فرمایشات خود بر این نکته تاکید داشتند که برای رسیدن به هدف تمدن اسلامی نیازمند توسعه و توسعه و توسعه آن هستیم. قرار است قله های زیرساختی حاصل شود.

وی افزود: از نظر امام علی (ع) موضوع حکومت داری به عنوان دو عرصه مهم توسعه و پیشرفت زندگی بشر و حوزه توسعه کشور تلقی می شود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه تمام اقتدار و دستاوردهای نظام در منطقه و جهان و ایران اسلامی در 4 دهه گذشته مرهون گام های برداشته شده در جهت توسعه و پیشرفت است، گفت: هر جا که ضعیف باشیم، ما در هر کجا که ضعیف باشیم از این اهداف فاصله گرفته ایم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: اقتدار سیاسی، دفاعی، علمی و امنیتی و این جایگاه شکوهمند ایران در جهان اسلام و رشد اندیشه ناب ناب اسلامی حاصل توجه به این دو اصل و رکن اصلی است. توسعه و پیشرفتی که باید مورد توجه مدیران ارشد و میانی و جامعه قرار گیرد.«بله، اما مخاطبان اصلی آن مدیران هستند.

وی تصریح کرد: نظام تامین پایدار و خلق ثروت پایدار باید در حکومت اسلامی مورد توجه قرار گیرد. حضرت امیر (ع) راه های ثروت آفرینی را برای جهان اسلام تدوین و تبیین کرد. نهادینه سازی و حکمرانی مناسب برای تضمین رشد اقتصادی باید در کلام امیر(ع) مورد توجه قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی 4 دهه است در سایه اندیشه ناب دینی و رهبری و حکومت داری بر اساس آموزه های وحیانی و به ویژه شهدا و خانواده های آنان و خانواده های آنان، جانبازان و ایثارگران زمینه ساز است. نیروی انتظامی گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از معدود نیروهای دفاعی برای امنیت منطقه و جهان اسلام است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: مسئولان، علما، دانشگاهیان برای حرکت به سمت نظام سیاسی مورد تاکید حضرت امیر باید به تقوا آراسته باشیم.

وی همچنین به واگذاری دو باشگاه پرطرفدار فوتبال استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و گفت: دنیای فوتبال دارای ابعاد متعددی از جمله ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روانی است و اداره بهینه این بخش نیازمند نظام مند و مناسب است. بیایید برای ترویج ورزش از این طریق گام برداریم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دولت باید مراقب باشد افراد خاص و نالایق در پرسپولیس و استقلال سهام نگیرند، گفت: دولت باید برای واگذاری سهام این دو باشگاه پرطرفدار به توده‌ها و هواداران آنها برنامه‌ریزی کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: واگذاری سهام این دو باشگاه به هوادارانشان زمینه را برای توسعه این رشته ورزشی فراهم می کند، البته برای خرید سهام نباید محدودیتی وجود داشته باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مدال آوران بازی های آسیایی موفقیت مدال آوران را پیام امید و نشاط برای نسل جوان دانستند. و پیام او این است که می‌توانیم با قدرتمندان و ثروتمندان رقابت کنیم. «به گفته او قهرمانان ملی معلمان استقامت، امید و نشاط هستند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: مقام معظم رهبری همچنین تاکید کردند که قهرمانی باید در کنار حفظ شئونات اسلامی باشد. ورزشکاران ما با رعایت حجاب و عفاف می توانند پیشگام این صحنه ها و مظاهر ارزش های اسلامی باشند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه در دوران انقلاب اسلامی موفق به کسب مقام های ویژه در المپیک و بازی های جهانی شدیم، گفت: این در شرایطی است که تیم ملی کشورمان در المپیک 2012 موفق شد از بین 204 کشور جهان رتبه دوازدهم را کسب کند. “

وی ادامه داد: کسب این رتبه در شرایطی است که در ابتدا و اوج تحریم ها در آن قرار داشتیم، اما در رقابت با قدرت های اول اقتصادی جهان توانستیم به رتبه دوازدهم دست پیدا کنیم. این ظرفیت ویژه جمهوری اسلامی ایران باید مورد توجه مسئولان و تصمیم گیران قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه طی چهار دهه گذشته 25 هزار مجموعه ورزشی در کشور راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: این ظرفیت حضور نسل جوان را در انواع زمین های ورزشی تضمین کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید