مردم نالایق که موقعیت کنونی شان نتیجه حکومتشان است به دنبال زیباسازی دوران شاهان هستند/ دلیل بی توجهی به دستاوردهای انقلاب خودشان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان در این مراسم با گرامیداشت ولادت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) و آغاز دهه فجر گفت: بارها یادآوری می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در 43 سال گذشته پس از انقلاب، افزود: من بارها در نماز جمعه گفته ام که تعداد قابل توجهی از مردم مدعی هستند که اگر در مناصب بالاتر پاسخگو باشند; مشکلات را حل خواهد کرد؛ آنها در حال حاضر عامل وضعیت فعلی هستند.

موسوی فرد گفت: اخیراً مردم حاضر در قیام 88 که مخالف نظام بودند. در بیانیه ای گفتند که اگر این انقلاب شکل نمی گرفت; در عصر پهلوی خدمات جاری انجام می شد. این را افرادی بیان می کنند که سال ها مسئولیت های بالای کشور را بر عهده داشتند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: وقتی مسئولانی که قادر به حل مشکلات ملت نیستند وارد میدان می شوند. شرایط زندگی مردم به ویژه در 8 سال اخیر آنقدر سخت است که همه دستاوردهای نظام نادیده گرفته می شود.

وی ادامه داد: مردم جامعه می گویند اگر انقلاب اسلامی اقدامی کرده چرا فرزندانم بیکار هستند و ما مدت ها صورتمان را سرخ نگه داشته ایم تا اعلام کنند که وضعیت مردم قبل از انقلاب خوب بوده است. تو باعثش شدی

موسویفورد همچنین به تشریح وضعیت مردم در دوران پهلوی پرداخت و گفت: در این رژیم علیرغم اینکه همه قدرت های جهانی حامی حکومت شاهنشاهی بودند و ایران به عنوان حریم خصوصی و ژاندارم آمریکا در منطقه شناخته می شد. در سال‌های 55 و 56 اذعان داشتند که قیمت سیمان 300 برابر شده و کالاهای اساسی نیز بین 200 تا 350 برابر شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: شاه میلیاردها پول در قالب هدیه برای ملکه انگلیس می فرستد و هر شب با دیگران بازی می کند. در نتیجه این اقدامات رژیم پهلوی شرایط را برای مردم سخت کرد. 15000 نفر جان باختند.

وی افزود: علاوه بر این، 14 سال پس از حادثه، مردم در میدان ژاله شبانه روز ایستادند و جان باختند و مجروح شدند تا خانواده پهلوی را سرنگون کنند. توجه کنید که چقدر به افرادی که از این طریق به میدان آمده بودند فشار وارد شد.

موسویفورد ادامه داد: برخی به ناحق می گویند در آن زمان ارزان بود اما باید توجه داشت که مثلا در دوران پهلوی هزار تن چقدر بود و چند نفر می توانستند بخرند چون یک کیلو گوشت 7 تن است «و حقوق یک کارگر 3 تن بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان یکی از الزامات انقلاب اسلامی را توجه به معیشت و نیازهای مردم دانست و ادامه داد: البته در این تشبیهات نباید تنها مسائل مادی ملاک باشد. دين سركوب شده و در مطالبات و توضيحات آن بايد در مرحله اول مسئله دين بعد از انقلاب مطرح شود تا وضعيت مصونيت بررسي شود. فقط بعد از سیر کردن شکم مردم انقلاب شکل گرفت؟

وی ادامه داد: زمانی که قیام مردم به انقلاب اسلامی تبدیل شد. برای 8 سال پاسداشت مقدس، همه جوانان آموزش دیده در مساجد در میدان جنگ و کسانی که شعار ملی گرایی سر می دادند. در آن زمان از ایران گریختند و هیچ کدام برای دفاع از مرزهای ایران حضور نداشتند، زیرا وقتی اسلام وارد میدان شد; حفاظت از مرزها یکی از شرایط جدانشدنی آن است.

موسویفورد گفت: مردم، مسئولان و رسانه ها باید دائماً این مسائل را برای مردم روشن کنند تا این اختناق علیه این نظام صورت نگیرد. می گویند در زمان پهلوی دانشگاه وجود داشته است، اما آیا این دانشگاه ها اختراعی را ثبت کرده اند یا مشکلی را حل کرده اند؟ علاوه بر این، بیشتر پزشکان مراکز درمانی از کشورهای همسایه بودند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: علاوه بر این ما در دفاع مقدس نتوانستیم گلوله ای تولید کنیم اما امروز ایران موشک های بسیار پیشرفته تولید می کند و این افتخارات شماست.

وی گفت: سخنگوی کاخ سیاه در واشنگتن اعتراف می کند که سران آمریکا شش ماه دیگر ایران را تحت فشار قرار داده اند که در مقابل ایران تسلیم شود اما ملت ما 10 سال مقاومت کرده و آمریکا شکست خورده است.

موسوی‌فورد ادامه داد: روستاها و شهرها در دوران پهلوی کمترین امکانات را داشتند و تعداد آبادی‌ها افزایش یافت، اما انقلاب اسلامی توانست آب، گاز و برق را به روستاها برساند، اما چون در مقطعی وضعیت مردم را تحت تأثیر قرار داد. کار را سخت کرد، اقدامات انقلاب قابل مشاهده نیست.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان گفت: جهاد تبیین وظیفه مسئولان، روحانیت، طلاب، انقلابیون و مومنان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید