صیانت از نظام و آرمان های انقلاب اسلامی به معنای حمایت از مدیران نالایق نیست/ تریبون نماز جمعه محل بیان مطالبات به حق مردم است.


ساعت: 17:34
تاریخ انتشار: 31.04.1401
کد خبر: 1884752

در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج، خاطرنشان شد:

رئیس شورای سیاست گذاری امام جمعه استان گفت: ما از انقلاب اسلامی و آرمان های آن دفاع می کنیم اما این به معنای دفاع از مدیران نالایق نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، رئیس شورای سیاسی ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج اظهار داشت: در آستانه 14 مردادماه قرار داریم. سالروز اقامه نماز اول وقت در کشور، در خط مقدم روایات اسلامی. در مورد نماز جمعه نظرات مختلفی داریم. در روایتی، زمانی که پیامبر در مکه بود، موضوع نماز جمعه را برای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بیان کردند و چون نماز جمعه بر او محال شد، دستور داد که نماز را در مدینه برپا کنند و آنچه مورد اختلاف مورخان است. اقامه اولین نماز جمعه است او در مدینه است.

حجت الاسلام عبودی با بیان اینکه در برخی منابع نماز جمعه از سوی انصار پیشنهاد شده است می گوید: بعد از زمان اهل بیت علیهم السلام خلفای بودند که نماز جمعه را حتی در طنز معاویه به جا می آوردند. ، عمر و همانطور که در این باره صحبت می کردند زیرا خلیفه در روز جمعه سفر دارد و بگذار روز پنجشنبه نماز بخوانیم پس خلفا نماز بخوانند.

وی با بیان اینکه در زمان صفویه نماز جمعه رواج داشت و مرحوم محقق آن را در اصفهان اقامه می کرد، گفت: از زمان افرادی مانند شیخ بهایی، میرداماد، محمدتقی و محمدبکر نماز جمعه را برپا می کردند. شیخ جامع لطف الله به نام او نامگذاری شده است.

عبودی افزود: گروهک های منافقین بعد از انقلاب رعب و وحشت ایجاد کردند و با روی کار آمدن آیت الله طالقانی نماز جمعه تهران و کشور برگزار شد و با استقبال گسترده مردم مواجه شد. در سراسر کشور تأسیس شد و امام موافقت کردند، در همین راستا مرکز نماز جمعه در قم تأسیس شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبودی در ادامه با بیان اینکه مشکلات و مسائل مردم، مطالبات اساسی و حقوق آنها باید در نهاد نماز جمعه بیان شود، گفت: مطالبات مردم در روز جمعه بیان می شود. اقامه نماز، شورای فرهنگی عمومی، جلسات مردمی و شورای تامین. مطالبات به حدی است که حتی ادمین ها هم خشمگین هستند که چرا به ما حمله می کنید، اما ما می گوییم از مدیران حمایت می کنیم، اما ائمه جمعه مسئول بیان مطالب هستند. خواسته های مردم

این مسئول به روستای شهید طیب از توابع شهرستان سوک اشاره کرد و گفت: این شهید در وصیت نامه خود نوشته است که مرا در روستای خود دفن کنند تا مسئولان به این روستا توجه کنند. در این راستا، پس از بیان مطالبات خود در سکوهای نماز جمعه، در بخش‌های مختلف به بحث آب، راه و ساختمان مشغول هستند. زمانی که نماینده ولی فقیه در تریبون شهر یاسوج در خصوص سد ابریز درخواست کرد، اعلام کردیم که درخواست نماینده ولی فقیه پیگیری شود.

حجت الاسلام عبودی گفت: باید از آرمان های انقلاب و نظام پاسداری کنیم، اما این حراست به معنای حمایت از مدیران نالایق نیست، بلکه اصل نظام که حاصل تلاش مردم است حفظ می شود.

وی افزود: 15 مرکز نماز جمعه در استان داریم که برنامه های خوبی در حال انجام است و معتقدیم باید پویاتر و فعال تر شوند و نقد منصفانه و دلسوزانه را مطرح می کنیم.

این مسئول در پایان گفت: مسجد مرکز استان شایسته نمازگزاران نیست و نماینده ولی فقیه نگران است که این مکان رنگ و بوی نماز نداشته باشد و مانند سوله باشد. معماری اسلامی است

خبرنگار: بهمنیار

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید