700 نفر در ستاد نماز جمعه استان یزد فعال هستند/ نماد نیکوکاری و اقامه نماز جمعه باید حفظ شود.


ساعت: 12:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884885

نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد:

نعیم الهادی نماینده شورای سیاستگذاری امام جمعه یزد گفت: حدود 700 نفر ستاد اقامه نماز جمعه در استان یزد فعالیت می کنند که از این تعداد 400 نفر فعال هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، حجت الاسلام سید جمال الدین ندزم الهادی صبح امروز در نشست گفتگو با اصحاب رسانه استان یزد به تشریح اهمیت نماز جمعه پرداخت و گفت: ما موظف به اقامه نماز جمعه هستیم زیرا احساس می کنیم که داریم. باید روبرو شویم و بگذاریم در مقابل جنگ معنوی بایستیم و به مقام والایی برسیم.

وی ادامه داد: نماز جمعه در هر عصر و زمان کارکردهای متفاوتی داشته است، به گونه ای که در دوران دفاع مقدس محل اعزام رزمندگان به جبهه و همچنین محل اقامتگاه اصلی آنان در زمان عقب نشینی از جبهه بوده است. “

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاسی ائمه جمعه استان یزد مهمترین کارکرد نماز جمعه در سال های اخیر را جهاد تبیین دانست و افزود: با وجود تعطیلی نماز جمعه در ایام کرونا، نماز جمعه تعطیل شد. کارکرد اجتماعی خود را حفظ کرد و بستر مناسبی برای مقابله با کرونا است زیرا مرکز واکسیناسیون و کمک به نیازمندان برای مقابله با مشکلات اقتصادی بود.

نجم الهادی گفت: حدود 700 نفر از اعضای ستاد اقامه نماز جمعه در استان فعالیت می کنند که از این تعداد 400 نفر هر هفته به صورت جدی و فعال در نماز جمعه شرکت می کنند و هیچ یک از آنها حق الزحمه دریافت نمی کنند.

وی تاکید کرد: اولویت ما حفظ جایگاه انسان دوستی و اقامه نماز جمعه است و تلاش می کنیم از هر ظرفیتی در این مسیر و همچنین پاسخگویی به دغدغه ای که رهبری از جهاد داشتند استفاده کنیم.

نجم الهادی با بیان اینکه کانون های نماز جمعه نقش تعیین کننده ای در زمینه سازی برای حضور مردم دارند، یادآور شد: برای حضور جوانان در نماز جمعه اقدامات متعددی از جمله استفاده از مراکز نماز جمعه انجام شده است. و از آن جمله می توان به برگزاری دوره های آموزشی با حضور کارشناسان و برگزاری برنامه فرهنگی در ادوار مختلف نماز جمعه اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید