آیا گرانی و تورم ائمه جمعه را نگران نکرد؟ | تریبون ها در خدمت حمایت کامل دولت اصلی هستند

آیا گرانی و تورم ائمه جمعه را نگران نکرد؟  |  تریبون ها در خدمت حمایت کامل دولت اصلی هستند

روز جدید : تریبون های نماز جمعه در ماه های اخیر به جای صحبت با دولت در حمایت از دولت بازتر شده است و حتی افزایش قیمت ها در هفته های اخیر نتوانسته نماز جمعه در حمایت از دولت اصلی را تضعیف کند.

مدت زیادی از روزهایی نگذشته بود که تریبون های نماز جمعه پذیرای انتقادات تند روحانی و کارمندان دولت بود، تریبون های کمی برای حمایت از دولت روحانی وجود داشت، به ویژه در دو سال پایانی ریاست جمهوری وی که انتقادها از دولت در حوزه های مختلف سیاست های اقتصادی و … فرهنگ تشدید شد
تریبون های نماز جمعه در خدمت دولت اصلی

همین تریبون ها چند ماهی است که در خدمت دولت بوده و کوچکترین اقدام خوب و بد این دولت را برجسته و ثابت می کند.
گرانیاس ائمه جمعه را اذیت نکرد؟

اما در این روزهایی که «تورم» و «تورم» و گرانی های سرسام آور همه را به گریه می اندازد و حتی حامیان دولت هم گلایه می کنند، نماز جمعه به جای پیروی از سیاست تذکر و هشدار به دولت برای اداره و رفع سریعتر آن برپا می شود. توپ را به زمین دولت قبلی یا آمریکا انداختند و سعی کردند دولت را پاکسازی و حمایت کنند.

او مانند ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران، مشکلات اقتصادی کنونی را ناشی از سیاست های اقتصادی دهه های اخیر می داند. ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه سیاست مالی یعنی تعیین مخارج دولت و دولت مهم ترین ابزار سیاست مالی است، گفت: ثبات این سیاست ها نیاز به بازنگری دارد و دولت نیز این موضوع را تشخیص داده و این سیاست ها را در دستور کار قرار می دهد. اما باید برای مردم توضیح دهیم که برنامه اصلاحات ساختاری اقتصاد برای تحول شاخص های کلان اقتصادی چیست.

حجت الاسلام مهدوی نژاد، امام جمعه سمنان نیز راه حل را پرداخت یارانه های جبرانی به مردم دانست و گفت: هزینه های اخیر ناشی از عوامل متعددی است؛ در حالی که در سال 1385، 100 میلیون تومان هزینه کرد. با این وجود دولت سیزدهم با مدیریت وام های بانک مرکزی، استفاده از ظرفیت در اقتصاد مقاومتی و اتخاذ سیاستی متعادل به دنبال رفع این مشکل است.

سید محمد سعیدی امام جمعه کوم بدون اینکه پولی به سوی دولت بزند توپ را به زمین دشمنان خارجی انداخت و گفت: امروز نقشه اصلی دشمن فشار اقتصادی است تا مردم را خسته کند. به همین دلیل همه مسئولان و نهادهای حاکمیتی باید برای خنثی کردن این توطئه خصمانه تلاش خستگی ناپذیری داشته باشند.

آل هاشم امام جمعه تبریز نیز از عملکرد دولت استقبال کرد و گفت; کارنامه دولت سیزدهم در هشت ماه گذشته موفقیت آمیز بوده است و در این مدت دولت توانسته واردات واکسن را تسریع کند و مقررات منع رفت و آمد را در کشور متوقف کند. در این مدت دولت می توانست بدون تاخیر حقوق و مزایا را به تمامی ادارات و سازمان های دولتی پرداخت کند.

اگرچه او مشکلات اقتصادی کشور را تصدیق می کند، اما استدلال می کند; دولت با ویرانی های فراوان کشور را به دست گرفته است، از ابتدا تذکر داده شده که ظرف سه ماه هیچ مشکلی نباید داده شود».

آیت الله فلاحتی سخنگوی ولی فقیه در گیلان نیز توپ را به دست دولت قبل انداخت و گفت: هنوز در دولت میانی کشور افرادی هستند که مانند دولت قبل فکر می کنند.

حجت الاسلام سید مهدی خضری خطبه های نماز جمعه قزوین را به دولت قبل متهم کرد و گفت: دولت قبل کاری کرد که امروز دولت سیزدهم باید 90 درصد تصمیماتش را بین بد و بد داشته باشد و مثل دولت قبل است. “

حفاری ارومی در نماز جمعه این هفته آسترا به افزایش قیمت آرد و برخی مواد غذایی مانند ماکارونی در هفته گذشته نیز اشاره کرد و گفت: این افزایش به دلیل حذف یارانه آرد و نان توسط دولت برای جلوگیری از قاچاق آرد بوده است. .

او همچنین مدعی است؛ دولت جدید در هشت ماهه خود به بسیاری از مسئولیت های قبلی خود بسنده کرده و در مجموع خوب عمل کرده و البته کارهای زیادی هم انجام داده است که باید انجام شود. کسانی که تنها به شاخص اقتصادی نگاه می کنند و خدمات ارائه شده را نادیده می گیرند، با افزایش قیمت از مداح و سخنران تا فعال سیاسی و مردمی، قدرت و قدرت خود را از دست می دهند، شمشیر می کشند و می خواهند حکومت را ساقط کنند. تضعیف کردن اصلا مناسب نیست.

مروری بر این خطبه ها که تنها چند نمونه از خطبه های ایراد شده در نماز جمعه دیروز بود، نشان می دهد که اکنون تریبون های نماز جمعه به جای تریبون افکار عمومی، تریبون حمایت از دولت اصلی است و ائمه جمعه نباید از آن استفاده کنند. زبان نماز جمعه باشد مردم علیه حکومت

دیدگاهتان را بنویسید