واکنش فاصل می بادی به سخنان دیروز ائمه جمعه: اظهارات ائمه جمعه درباره دوچرخه سواری و اسب دوانی زنان اذهان عمومی را از مشکلات اقتصادی منحرف می کند.

واکنش فاصل می بادی به سخنان دیروز ائمه جمعه: اظهارات ائمه جمعه درباره دوچرخه سواری و اسب دوانی زنان اذهان عمومی را از مشکلات اقتصادی منحرف می کند.

روز جدید : این نوع خطبه ها و برنامه های ائمه جمعه باید تغییر کند و به روش قدیم یعنی در روزهای اول انقلاب در زمان مرحوم آیت الله طالقانی، مرحوم آیت الله منتظری و مقام معظم رهبری و مرحوم آیت الله هاشمی اجرا شود. . خطبه باید سنجیده و تحلیل شود و مسائل سیاسی در آن باشد، اما در این شیوه مدرن که بدون مطالعه و تفکر و تحقیق صرف امر و نهی می شود، نمی توان نامش را نماز جمعه گذاشت.

واکنش فاصل می بادی به سخنان دیروز ائمه جمعه: بیانات ائمه جمعه در مورد دوچرخه سواری و اسب دوانی بانوان، انحراف آگاهی عمومی از مسائل اقتصادی است/ صدا و سیما از زنان به عنوان ابزار در مناسبت های خاص استفاده می کند.

حجت الاسلام فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه کوم در گفتگو با خبرنگار سایت نواندیش گفت: چه می دانی.

وی افزود: نمی دانم درد این ائمه جمعه و سخنرانان کشور ما چیست؟ چرا می خواهند ذهن ها را منحرف کنند؟ امروز به نظر می رسد مهم ترین مسئله کشور معیشت مردم و اقتصاد است و این همان فسادی است که سال هاست در کشور موج می زند، یعنی ناامیدی و معضل بیکاری در بین جوانان احساس می شود. .

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بنابراین مشکل امروز کشور این است که مواردی وجود دارد که باید به طور کامل به آن رسیدگی شود. متأسفانه کارهای زیادی برای حمله به این موضوع انجام شد و بنابراین همه چیز درست نشد. وقتی فردی می خواهد وارد معضلات اجتماعی شود، باید برنامه ریزی اساسی داشته باشد. مثلاً این که من در مقام ریاست یا امام جمعه به بنده ای امر و نهی کنم درست نیست.

وی ادامه داد: ما اوامر و نواهی زیادی داریم یا حلال و حرام زیاد است که حرام است یا فلان چیز حلال است، اما در واقع چیزی که در جامعه ما نیست یا آن را نمی فهمیم، این یک تحلیل علمی است. یا ارائه نسخه درست یا دیدگاه جدیدی که مشکل جامعه را با تخصص و عقل حل می کند.

فاصل میبدی گفت: باید این سوال را مطرح کرد که چرا بعد از 40 سال از انقلاب مشکل اقتصاد حل نشده و یا تورم دو رقمی کاهش نیافته است؟ البته مشکل دیگری هم در دوران اصلاحات وجود دارد. چرا ما نتوانسته ایم رابطه خود را با جهان به درستی تعریف و بهبود بخشیم؟ دنیا همیشه مقصر نیست.

وی افزود: زمانی که ما به عنوان خطیب جمعه می خواهیم مدام نصیحت یا امر و نهی کنیم (چه از موضع جناحی و چه غیر جناحی)، باید توجه داشته باشیم که چرا در خطبه های نماز جمعه نباید تحلیل علمی صورت گیرد. ? چرا آقایان کمی مطالعه و فکر نمی کنند؟

این عضو مجمع طلاب و مدرسین حوزه علمیه کوم گفت: در گذشته در خطبه های نماز جمعه مرسوم بود که افراد باسواد را انتخاب می کردند و می توانستند تحلیلی از مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته باشند و در عین حال مطالب خود را بیان کنند. کلمات موثر بود در حال حاضر شرایط به گونه ای است که همیشه هجمه های جناحی و سیاسی و درگیری های گروهی وجود دارد، اما این گونه مشکلات کشور حل نمی شود. اینکه بگوییم زن نباید اسب، دوچرخه و موتورسیکلت سوار شود، کدام مشکل مملکت حل می شود؟ باید بدانیم محل امر و نهی و امر به معروف کجاست؟ امام علی فرمودند یکی از چیزهایی که ملت ها را نابود می کند این است که اصول را رها کنیم و به فروع توجه کنیم.

وی تصریح کرد: حرف هایی که تحت عنوان نماز جمعه زده می شود را قبول ندارم چرا که حل کننده مشکلات و دردی از کشور نیست همانطور که تاکنون حل نشده است.

فاضل می بادی در پاسخ به این سوال که چرا زنان در انتخابات یا مراسم مختلف در صداوسیما خودنمایی می کنند اما همین زنان در حال حاضر توسط ائمه جمعه محکوم می شوند، گفت: متاسفانه چنین اقداماتی از موقعیت سوء استفاده می کند و این وضعیت زنان است که بسیار منزجر کننده است و سم محسوب می شود. باید جلوی چنین اقداماتی گرفته شود. این دخترانی که ناخواسته به عنوان ساز با آنها بدرفتاری می کنند، مانند کاری هستند که در غرب با زنان انجام می شود، اما متأسفانه رادیو این کار را می کند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه این گونه اظهارات ائمه جمعه به معنای پریشان شدن جامعه به دلیل مشکلات اقتصادی و ناتوانی در کنترل وضعیت معیشتی مردم است، گفت: سوء استفاده از موقعیت انسانی در جامعه ما به ویژه در صدا و سیما اقدام بسیار خطرناکی است. انجام شده، نوعی سوء استفاده این است که صداوسیما در مواردی با زن بدحجابی که از سوی برخی مردان به نفع جریان و گروه خاصی محکوم می شود، صحبت می کند، اما سخنان مفید یک زن را سانسور می کنند و اجازه نمی دهند. پخش.

وی در پاسخ به این سوال که توصیه شما به ائمه جمعه چیست؟ وی بیان کرد: این نوع خطبه ها و برنامه های ائمه جمعه باید تغییر کند و به روش قدیم یعنی در اوایل انقلاب در زمان مرحوم آیت الله طالقانی، مرحوم آیت الله منتظری و مقام معظم رهبری اجرا شود. و مرحوم آیت الله هاشمی. خطبه باید سنجیده و تحلیل شود و مسائل سیاسی در آن باشد، اما در این شیوه مدرن که بدون مطالعه و تفکر و تحقیق صرف امر و نهی می شود، نمی توان نامش را نماز جمعه گذاشت.

وی تاکید کرد: بسیاری از جوانان ما از نماز جمعه و جمعه پرهیز کرده اند و معمولا عده کمی طبق روال معمول در نماز جمعه شرکت می کنند. متأسفانه جوانانی که دغدغه مملکت دارند به خاطر اینگونه خطبه ها در نماز جمعه شرکت نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید