تکرار داستان کیانوش رستمی در دوچرخه سواری; با تیم ملی تمرین نمی کنم!/ دوچرخه سواری مستقل در جاده و ناکامی


زمان: 09:12
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823321

حواشی عجیب در تیم ملی دوچرخه سواری بانوان; ورشکستگی شاکی و طلبکار

در اردوهای آماده سازی تیم ملی دوچرخه سواری بانوان غیبت رقیب آشکار شد و این رقیب ناموفق ترین بازیکن تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تیم ملی دوچرخه سواری بانوان ایران اخیرا در سه رشته استقامتی، دوی و تایم تیمی با حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ به مدال برنز این مسابقات دست یافت. سمیه یزدانی، ماندانا دهقان، ریحانه خاتونی، ساجده سیاحیان و پانته آ قلی پور 5 ورزشکار ایرانی بودند که زیر نظر محمود پراش و دلارام زکرانی به عنوان سرمربی در این مسابقات شرکت کردند.

تیم ملی دوچرخه سواری بانوان برخلاف سال های گذشته اردوهای بسیار کارآمد و مستمری را پشت سر گذاشت و با حضور در مسابقات ترکیه قبل از مسابقات قهرمانی آسیا از آمادگی نسبتا خوبی برخوردار بود که منجر به سابقه حضور بانوان ایران در آسیا شد. البته سمیه یزدانی به عنوان اولین ورزشکار ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان پیش از این به مدال برنز دست یافته بود. البته کاهش تعداد مسابقات داخلی و سفرهای کاری به خارج از کشور، نبود باشگاه در لیگ های کشوری و مشکلاتی مانند کمبود تجهیزات و افزایش قیمت دوچرخه های مدرن و حرفه ای، دست بانوان سوارکار ایرانی را برای دستیابی به رنگارنگ تر کوتاه کرده است. مدال ها

اردوهای دوچرخه سواری تیم ملی بانوان از آذرماه سال گذشته در استان های مختلف کشور با حمایت ویژه نایب رئیس بانوان فدراسیون و حمایت مالی حامیان مالی تیم ملی در شرایط ایده آل برگزار شد. اما لحظه قابل توجه در این اردوها عدم حضور ورزشکار در هیچ یک از مراحل اردوهای تیم ملی بود. ماندانا دهگان سوارکاری است که به صورت رسمی در هیچ تیمی به عنوان لژیونر فعالیت نمی کند و در واقع ترجیح می دهد برای حضور در اردوهای تیم ملی زیر نظر مربیان شخصی کار کند. عملکرد ضعیف دهقان در ترکیه و مسابقات قهرمانی آسیا در تاجیکستان در شرایطی که سن قهرمانی وی رو به پایان است نشان می دهد که تیم ملی دوچرخه سواری بانوان ایران برای حضور در بازی های آسیایی هانگزو نیاز به پوشش جدی دارد و باید از ورزشکاران جوان تری که در تیم ملی نیز حضور دارند استفاده کند. اردوگاه ها

دهگان به بهانه حضور در تیم های خارجی به اردوهای تیم ملی نرفته است اما رسما در هیچ تیمی فعالیت نمی کند و تمرینات مربیان تیم ملی ایران را موثر و مفید نمی داند. او با اعزام به تاجیکستان پانزدهم شد و سمیه یزدانی دیگر ملی پوش ایرانی که در تمامی اردوهای تیم ملی زیر نظر محمود پرش حضور داشت و دقیقا هم سن دهقان بود در رده اصلی قرار دارد. او به عنوان مرد هشتم از خط پایان گذشت. نتایج مطلوب و قابل قبولی را سایر جوانان ورزشکار تیم ملی کسب کردند که آینده درخشانی خواهند داشت. این اتفاق در مسابقات استقامت قهرمانی آسیا در تاجیکستان نیز تکرار شد که یزدانی پنجم شد و دهگان دوازدهم شد.

بانوان کشورمان در ساعت تیمی مسابقات قهرمانی آسیا در تاجیکستان عنوان سومی را کسب کردند و می توانستند مدال خوش رنگ تری کسب کنند. این حوزه نیاز به هماهنگی بسیار بالایی دارد و لازمه این هماهنگی تمرینات تیمی و اختصاصی در این زمینه است. به گفته کارشناسان، سه بازیکن تیم ملی در این رشته یعنی سمیه یزدانی، ریحانه هاتونی و ساجده سیاهیان با هماهنگی خوبی با یکدیگر دیدار کردند و از اردوهای تیم ملی دیدن کردند اما حضور نداشتن ورزشکار در تمرینات تیم ملی. او را مجبور به ناسازگاری با سایر سواران کرد.


512bdc04 a2dc 4a8a 951a 8a5a930a6214 خبر خاکستری

رفتار دهقان دقیقاً شبیه کیانوش رستمی وزنه بردار سرکش و ناکام تیم ملی در سال های اخیر و البته کتک خورده است. وزنه برداري كه با لجبازي و يكنواختي خود از مدال آور جهان و المپيك به يك بازنده بزرگ تبديل شد كه مرداد ماه به هر تورنمنتي مي رود و حتي المپيك توكيو را باخت. اتفاقی که فدراسیون دوچرخه سواری باید با آن برخورد کند تا نوآوری نداشته باشد.

این در حالی است که کمیسیون انضباطی فدراسیون دوچرخه سواری منفعل است و نسبت به غیبت کشاورز در اردوهای تیم ملی و مصاحبه های مکرر او با مربیان و اردوهای تیم ملی واکنشی نشان نمی دهد.

تیم ملی دوچرخه سواری بانوان ایران برای راهیابی به بازی های آسیایی هانگژو باید با ترکیبی از ورزشکاران جوان یا پیشکسوتانی که ممکن است در آسیا حضور پیدا کنند به رقابت بپردازد تا روند صعودی بانوان ورزشکار ایران در آسیا مستمر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید