اظهارات برخی از ائمه جمعه در انظار عمومی خریداری نمی شود

اظهارات برخی از ائمه جمعه در انظار عمومی خریداری نمی شود

روز جدید حجت الاسلام قوامی گفت: اگر در زمان قاجار بودیم، زنان و زنان مسئول در صدا و سیما نیز متعرض معرفی می شدند، بنابراین دیدگاه دانشمندان و حقوقدانان در مورد حجاب در هر زمان متفاوت است.

یکی از ائمه جمعه در خطبه های پیش از نماز جمعه دیروز در بخشی از سخنان خود گفت: امروز که نظام دینی داریم آیا باید مظاهر اجتماعی ما اینقدر مملو از منکرات و منکرات باشد؟ دولت باید برود و جلوی او را بگیرد. «تاریخ باید عامه پسند باشد و این زن متعرض و مرد مبتذل باید احساس کند که مردم از او متنفرند و این ابراز تنفر و انزجار از مردم، یک فریضه الهی در امر نهی از منکر است.

حجت الاسلام ناصر قوامی در گفت وگو با ایلنا در پاسخ به این سخنان گفت: پیش از این شاهد برخی سخنان از سوی ائمه جمعه بوده ایم. مثلاً قبلاً گفته شده بود که اسب دوانی زنان، مردان را به وجد می آورد، اما این افراد متأسفانه از مسائل اسلامی و دینی آگاهی ندارند. اگر ما در زمان قاجار بودیم، معلوم بود که همسران مقامات یا زنانی که در سازمان صدا و سیما هستند، آشکار می شدند. به همین دلیل برخی از فقهای زمان گفتند که صورت و دست ها هم پنهان باشد و اگر او را قبل از انقلاب دیدید، زنان علما با چادر و پیشانی بند بیرون می آمدند.

وی افزود: به این آقایان باید گفت ده تا بیست سال دیگر افرادی که امروز به بی حجابی معروف هستند با حجاب آشنا می شوند و علاوه بر بی حجابی و بی حجابی با آنها برخورد می شود. تعریف متفاوتی از زمان باشد بنابراین اسلام در این موارد منعطف است و نظر حقوقدانان و علما در هر زمان متفاوت است. به نظر نمی رسد این امر باعث ترویج حجاب شود. من فکر می کنم که گسترش اسلام اینطور نیست و باعث بدبینی بیشتر نسبت به اسلام می شود.

این فعال سیاسی تاکید کرد: اسلام در اسلام انعطاف وجود دارد. زمانی به زنان گفته شد که حتی برای تماشای مسابقات به باشگاه نروید. اکنون زنان فوتبال و هندبال و همچنین کشتی بازی می کنند. بنابراین فکر می کنم لحظه ای است که دیگر نمی توان این حرفه ها را خرید.

دیدگاهتان را بنویسید