احتمال جنگ در خاورمیانه، تایوان و اوکراین مواظب طرح B باشید!

احتمال وقوع جنگ در خاورمیانه، تایوان و اوکراین مراقب نقشه باشید

روهر نه : جنگ جدید در خاورمیانه، به ویژه جنگی که شامل ایالات متحده می شود. انواع جنگ از جمله جنگ به نام جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای. آغاز چنین جنگی یک اقدام تجاوزکارانه خواهد بود که قوانین بین المللی و تعهدات ایالات متحده بر اساس منشور سازمان ملل را نقض می کند.

آلن فراشون، روزنامه‌نگار لوموند اخیراً در مقاله‌ای در این مجله با عنوان «اوکراین، ایران و تایوان، مکان‌هایی که احتمال وقوع جنگ در سال 2022 وجود دارد» نوشته است که سه قدرت بزرگ آمریکا، چین و روسیه در آن قرار دارند. این فرض را در تصمیمات خود در مورد نیاز به حفظ توازن قوا بین طرفین در نظر بگیرند.

; وی نوشت: در اروپا، پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشرفت هایی داشته است. پیام او ساده است: پس از الحاق کریمه و سازماندهی جدایی طلبان از دونباس، او آماده است تا به کیف برود و تمام اوکراین را اشغال کند. او قبلاً مشتاق نشان دادن قدرت نظامی جدید کشورش بود. از پرتاب موشک های مدرن گرفته تا قابلیت های فضایی و مانورهای عظیم در نزدیکی مرز اوکراین.

ژنرال های اوکراینی اخیراً به نیویورک تایمز گفته اند که نمی توانند بیش از چهار روز در برابر ارتش مقاومت کنند و پس از آن بحث جنگ چریکی مطرح خواهد شد. جاه طلبی روسیه در 17 دسامبر 2021 به طور علنی نشان داده شد. پوتین خواهان یک ساختار امنیتی جدید در اروپا است و می خواهد روسیه تا حد امکان به حوزه نفوذ دوران شوروی سابق خود بازگردد. در همین حال، او گفت، ناتو باید خنثی شود و به روی هر کشوری که به دنبال عضویت جدید است بسته شود. کرملین سعی کرد از قبل خطوط قرمزی را ترسیم کند تا کوچکترین نکته ای را که به نظر یک قدم به عقب به نظر می رسید، مطرح نکند. رسیدن روسیه به این موقعیت دشوار است زیرا کاخ سفید گفته است که بسیاری از اتهامات و اتهامات روسیه را نمی پذیرد. اگر غرب با خطوط قرمز آن موافقت نکند، روسیه قادر به اقدام است. این وضعیتی است که اهمیت دارد و ما را به جنگ نزدیک می کند.

فراشون درباره احتمال وقوع جنگ علیه ایران نوشت: فضا برای توافق هسته ای بسیار محدود و پیشرفت مذاکرات اندک است. ایران ترامپ را فراموش نکرده است که در سال 2018 به طور یکجانبه ایالات متحده را از توافق هسته ای سال 2015 که در دولت اوباما منعقد شد، کنار گذاشت. ترامپ همچنین تحریم های شدیدی را علیه ایران اعمال کرده است. ایران اکنون دو پیش شرط گذاشته است: اول اینکه آمریکا متعهد شود در آینده از توافق جدید خارج نشود و دوم اینکه بخشی از تحریم ها قبل از پایان مذاکرات لغو شود. با این حال، افزایش غنی‌سازی اورانیوم در ایران نگرانی‌هایی را در میان اسرائیل برانگیخته است و می‌تواند اسرائیل را برای حمله به پروژه هسته‌ای ایران وسوسه کند و تهران تلافی نخواهد کرد. شهرهای اسرائیل شلیک خواهند کرد. «در آن زمان، خاورمیانه دوباره درگیر جنگ خواهد بود.

او نوشت: “در دسامبر 2021، وزیر دفاع لوید آستین گفت که مانورهای نظامی مکرر چین علیه تایوان مانند تمرینات قبل از جنگ بود. شی جین پینگ، رئیس جمهور چین نیز یک گزینه نظامی را انتخاب کرد.” مسئله حمله به تایوان به نظر نمی رسد که شی جین پینگ در پاییز 2022 پست سیاسی مهمی را در اختیار بگیرد: در بیستمین کنگره حزب کمونیست در دوران ریاست جمهوری او (برای همیشه). به عنوان رئیس جمهور چین تمدید خواهد شد، با این حال، ایالات متحده، چین و روسیه نیروهایی هستند که برای حفظ توازن قوا با یکدیگر پیشنهاد جنگ می دهند و این بخشی از بازی بزرگ است، اتحادیه اروپا تنها بلوک ساختاری بزرگی است که این گزینه “(جنگ) را به دلیل ناتوانی در دستور کار قرار نمی دهد.”

هشدار نسبت به طرح “ب”

سایت ایلاف نزدیک به عربستان سعودی در گزارشی نسبت به طرح موسوم به «ب» هشدار داد که در صورت شکست مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی باید در دستور کار این نیروها قرار گیرد. : شش سال گذشته مشکوک بوده است، برجام بودن بهتر از نداشتن آن نیست. سیاست فشار حداکثری ترامپ و خروج از برجام شکست خورد. این سیاست غنی سازی اورانیوم ایران را تسریع کرده است. افول آمریکا نیز منجر به تشکیل حکومتی اصولگرا در ایران شده است. رفتار ایران در منطقه نیز تهاجمی تر شده است.

ایلاف ادامه داد: «واقعیت این است که جنگ بدتر از ایران، مجهز به سلاح‌های هسته‌ای، از جمله جنگ جدید در خاورمیانه، به‌ویژه جنگ با ایالات متحده، خواهد بود. انواع جنگ از جمله جنگ به نام جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای. آغاز چنین جنگی یک اقدام تجاوزکارانه خواهد بود که قوانین بین المللی و تعهدات ایالات متحده بر اساس منشور سازمان ملل را نقض می کند. بسیاری از مردم بی گناه یا در حمله اولیه یا در پاسخ کشته خواهند شد. ایران با روش‌های مختلفی که در اختیار دارد، از جمله حملات مستقیم و غیرمستقیم به پرسنل آمریکایی در مکان‌هایی مانند عراق، پاسخ خواهد داد و متحد لبنانی‌اش، حزب‌الله، قادر خواهد بود به اسرائیل موشک شلیک کند.

پتانسیل اقدام نظامی چندین برابر خواهد شد و نفرت ایالات متحده در منطقه به دلیل نقش آن در چنین حملاتی افزایش خواهد یافت. با همه پیامدهایش، چنین اقدام نظامی احتمالاً نتیجه معکوس خواهد داشت. «دنیای بدون تسلیحات هسته‌ای بهتر است، اما چیزهای دیگری وجود دارد که جهان و ایالات متحده را بدتر می‌کند، از جمله جنگ جدید.

دیدگاهتان را بنویسید