بالاترین فساد امروز ایجاد یأس در جامعه است/دشمن با ابزارهای هنری و مدرن به اعتقادات و اعتقادات مردم حمله می کند.


ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۰
کد خبر: 1814652

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه بالاترین میزان فساد باعث ایجاد ناامیدی در جامعه می شود، گفت: کشوری داریم که بیش از چهار دهه است که استقلال، عزت، اقتدار و اقتدار خود را حفظ کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله کاظم سیدیکی در خطبه های سیاسی این هفته (20 اسفند) در مصلی امام خمینی (ره) با بیان اینکه تقوا موجب پیروزی بر دشمنان بیرونی و داخلی می شود، گفت: تقوا راه هدایت، منبع بصیرت، راه است. به غلبه بر دشمن بیرونی و درونی و کلید گشودن درهای خیر و رحمت و خداوند بدون توکل به پرهیزکاران لطف و برکت عطا می کند.

در خطیب جمعه تهران آمده است: یکی از راه های رفع موانع تقوای الهی است. اگر انسان تقوا را رعایت کند، یعنی آنچه را که خداوند امر کرده انجام دهد و به آنچه نهی کرده نزدیک نگردد، خداوند متعال که حجت مطلق است زندگی او را آسان می کند.

آیت الله سیدیکی با اشاره به ایام الله تعالی و اعیاد ماه شعبان که منشأ رحمت الهی است، افزود: این ماه نعمتی است که باید قدر آن را بدانیم و این ماه را دست خالی نگذاریم. «ویژگی این ماه این است که لحظه، لحظه، غرق رحمت است و مجرای رحمت الهی است.

وی با تاکید بر اینکه رضای الهی بالاتر از بهشت ​​است، تصریح کرد: رضای خدا رضایت خداوند است. کسی که خدا را دوست دارد می خواهد که خدا از او راضی باشد.

امام جمعه تهران با بیان اینکه استغفار راه بازگشت به مسیر رضای الهی است، گفت: نماز شبات یکی از مهم ترین اذکار است که برکات زیادی را به همراه دارد.


دست در دست هم بگیریم و اجازه ندهیم برادرانمان دچار مشکل شوند

آیت الله سیدیکی گفت: یکی دیگر از لحظات ماه شعبان، گذشت و توجه به مستمندان است. کمک به فقرا در این ماه بسیار سفارش شده است که برکت دیگری به همراه دارد. ما باید دست به دست هم دهیم و اجازه ندهیم برادرانمان در شرایط گرانی فعلی و مشکلات داخلی دچار مشکل شوند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ایشان در این دیدار با یادآوری نقش لاینفک ایشان از نمایندگان مقام معظم رهبری خواستند به نقش و وظیفه خود عمل کنند. تحت نظارت مدیریت.»

خطیب جمعه تهران با آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان به اعضای خبرگان رهبری توصیه کردند که برای نظارت بر جایگاه رهبری اهتمام لازم را داشته باشند. نشان از وقار، تواضع و سیادت بی نظیر آنهاست.

آیت الله سیدیکی در خصوص جهاد تبیین گفت: دشمن با فعالیت های گسترده خود عقاید مردم را بمباران می کند و این تاثیرگذار است. حتی کلمه ای که دروغ است و همه آن را دروغ می دانند بعد از تکرار مداوم تبدیل به ایمان می شود.


دشمن هنرمندانه و با ابزارهای مدرن به باورهای مردم حمله می کند

وی افزود: ضربه ای است که هنرمندانه و با ابزارهای مدرن به اعتقادات و اعتقادات دشمن ضربه بزنیم و اذهان جوانان و اقشار مختلف را از بین ببریم اما از سوی دیگر توضیح و توجیه درستی وجود ندارد. و حفاظت».


امر به معروف و نهی از منکر کشته می شود

امام جمعه موقت تهران در ادامه وجوب امر به معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و گفت: در بطن جامعه خبری از امر به معروف و نهی از منکر نیست و می توان گفت منکر. کشته شده.

آیت الله سیدیکی گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه مهمی است که به فرموده امیرالمومنین علی (ع) همه واجبات مربوط به آن است. امر به معروف و نهی از منکر نیز همین توضیح است. قانونی که سازنده، تعیین کننده و مؤثرتر از احساس مسئولیت در قبال هستی دینی و هویت انقلابی باشد نداریم.

وی ادامه داد: باید به همه مثل خودمان نگاه کنیم. یکدیگر را خوب کنید و از بدی ها دوری کنید. یکی از مصادیق این احساس مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر در ردّ دروغ و کاوش در حق است. دشمن باید بداند که ما برای اثبات حق و باطل بودن آنها ساکت نخواهیم نشست.


بالاترین سطح فساد امروز ایجاد ناامیدی در جامعه است

خطیب جمعه تهران گفت: بالاترین میزان فساد امروز ایجاد ناامیدی در جامعه است. کشوری داریم که بیش از چهار دهه است که استقلال، عزت، اقتدار، قدرت قدرتمند، نفوذ منطقه ای و دستاوردهای علمی خود را در ابعاد جهشی حفظ کرده است.

آیت الله سیدیکی گفت: امروز عده ای ناآگاه ما را با کسانی که تجربه صد ساله دارند مقایسه می کنند در حالی که در آن چهل سال با وجود جنگ، آشوب، آشوب و مشکلات فراوانی که داشتیم، توانستیم به چنین ارتفاعی برسیم. . و این یکی از نقاط عطف است. «این چیزی است که باید به آن افتخار کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید