دشمن با تکنیک های رسانه ای به دنبال ایجاد یأس و ایجاد بلاتکلیفی در جامعه است


ساعت: 15:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912921

مرادی تصریح کرد: دشمن با بزرگ نمایی های رسانه ای و استفاده از احساسات جوانان به دنبال تخریب امنیت کشور و القای یأس و ناامیدی در جامعه با زیر و رو کردن مشکلات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد مرادی مسئول فضای مجازی ناحیه مقاومت بسیج جهرم در گفت و گو با شیرازه به تعریف سواد رسانه ای پرداخت و گفت: فردی که توانایی درک و تحلیل پیام های ارسالی به خود را داشته باشد و نسبت به آن پیام موضعی آگاهانه داشته باشد. سواد رسانه ای دارد

وی درباره اهمیت سواد رسانه ای در عصر ارتباطات افزود: ما در عصر ارتباطات و رسانه زندگی می کنیم و روزانه پیام های زیادی از طریق رسانه های مختلف دریافت می کنیم و اگر نتوانیم این پیام ها را به درستی درک و تحلیل کنیم و نگرش مناسبی نسبت به اگر داشته باشیم. ما آنها را داریم، مشکلاتی خواهیم داشت

مسئول فضای مجازی ناحیه مقاومت بسیج جهرم گفت: در دنیای امروز تصور زندگی بدون رسانه یا وسایل ارتباط جمعی مانند اینترنت، گوشی های هوشمند، پیام رسان ها یا شبکه های اجتماعی غیرممکن است و دیگر نمی توان به راحتی بدون آن زندگی کرد. آنها

مرادی سواد رسانه ای را سپر فضای مجازی دانست و تصریح کرد: ابزارهای ارتباط جمعی علاوه بر فرصت هایی که در اختیار ما قرار می دهند، آسیب ها و تهدیدهای زیادی را نیز به همراه دارند که سواد رسانه ای همچون سپری در برابر آسیب ها و تهدیدات استفاده از آن عمل می کند. فضای مجازی است و به ما این امکان را می دهد که با شناخت بهتر از فرصت ها نهایت استفاده را ببریم.

این کارشناس سواد رسانه ای با بیان کارکردهای رسانه بیان کرد: رسانه یکی از ابزارهای اصلی قدرت در دنیای امروز محسوب می شود و مدیریت و اقناع افکار عمومی و همسویی آن با تفکر و دیدگاه اصحاب رسانه یکی از مهمترین کارکردهاست. از رسانه ها

وی به نقش رسانه ها در تغییر اولویت ها اشاره کرد و گفت: در جامعه ای که سطح سواد رسانه ای آن بالا نیست، رسانه ها به راحتی افکار عمومی را به سمتی که می خواهند سوق می دهند و اولویت های جامعه تغییر می کند.

مرادی در خصوص آسیب های کمبود سواد رسانه ای گفت: هویت زدایی از جامعه، روایت های نادرست و نادرست از رویدادهای مختلف، احساس اعتماد به نفس پایین و سرخوردگی یا افسردگی، افزایش کلاهبرداری اینترنتی از جمله آسیب هایی است که باعث شده است. سواد رسانه ای در جامعه ظهور می کند.

این کارشناس سواد رسانه ای تصریح کرد: امروز فضای مجازی میدان جنگ واقعی به تمام معناست که به میدان کشتار جوانان ما تبدیل شده و این نشان دهنده اهمیت سواد رسانه ای است.

مسئول فضای مجازی ناحیه مقاومت بسیج ارتش جهرم، سواد رسانه ای را یک ضرورت و ضرورت مطلق جامعه امروزی دانست و گفت: بدون شک در حال حاضر در یک جنگ تمام عیار رسانه ای، ترکیبی و شناختی هستیم که شرکت ها با تلمبه روزانه اخبار، دروغ منتشر می کنند، نادرست و نادرست، سعی در ایجاد حس ناامیدی، تحقیر، هرج و مرج و بلاتکلیفی در جمهوری اسلامی دارند.

مرادی با ابراز تاسف از کم توجهی متولیان امر سواد رسانه ای افزود: متاسفانه در سال های اخیر با وجود افزایش ضریب نفوذ اینترنت در خانواده ها به موضوع آموزش سواد رسانه ای پرداخته و یا به آن توجه نمی کنیم.

این کارشناس سواد رسانه ای گفت: دشمن با ایجاد شبهه و استفاده از تکنیک های عملیات روانی ذهن مردم را مسموم کرده است.

وی به مهارت تفکر انتقادی اشاره کرد و افزود: اگر در این بازار داغ شایعات به سلاح سواد رسانه ای مجهز شویم هر مطلبی را که در فضای رسانه ای منتشر می شود به راحتی باور نمی کنیم و در مواجهه با آن نگاه انتقادی خواهیم داشت. .

مرادی ادامه داد: بی شک بارها و بارها شاهد تصاویر و مطالب کذب و غیر واقعی بوده ایم که در شبکه های اجتماعی به ویژه در بازه های زمانی خاص و مناطق حساس کشور منتشر شده است که چگونه رسانه های داخلی و خارجی در خارج از کشور چگونه هستند. ، این شایعات تقویت می شود و چند برابر می شود. این سواد رسانه ای است که برخی از افراد مشهور و دروغگویان رسانه ای را از گشت و گذار باز می دارد.

وی زودباوری را یکی از آفات فضای مجازی خواند و تصریح کرد: ساده ترین راه مقابله با این دروغ ها این است که در برخورد با رسانه ها ساده لوح و باورپذیر نباشیم و منبع خبر را بررسی کنیم و از انتشار مطالب غیرمستند و کذب خودداری کنیم. انجام دادن.

مسئول فضای مجازی ناحیه مقاومت بسیج جهرم گفت: شبکه‌های فارسی زبان خارجی که توسط دولت‌های مخالف جمهوری اسلامی اداره می‌شود، منبع قابل اعتمادی برای گزارش اخبار و رویدادهای کشور نیستند.

وی با بیان اینکه دشمن با بزرگ نمایی رسانه ای و سوء استفاده از عواطف جوانان و القای یأس و ناامیدی در جامعه با زیر و رو کردن مشکلات به دنبال برهم زدن امنیت کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید