دشمنان به دنبال ایجاد یأس در جامعه هستند/ «سلام فرمانده» مصداق بارز جهاد است.


ساعت: 16:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876575

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و موضوعاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، آئین سیاسی نماز جمعه در تمامی شهرها و نواحی آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه در موضوعات روز مطالبی را مطرح کردند:


دشمنان به دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه هستند

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه و سیاست های این هفته ارومیه اظهار داشت: گرانی و گرانی در همه جای دنیا دیده می شود و مختص کشور ما نیست، اما دشمنان در صدد تکرار این موضوع هستند. آنها باید ایران اسلامی را کشوری بدبخت نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: هدف اصلی دشمن از هجمه رسانه ای به اقتصاد و همچنین بیان مکرر مشکلات ایجاد ناامیدی در بین مردم است.

وی افزود: با نگاهی به وضعیت کشورهای اروپایی می توان شاهد تورم و گرانی در این کشورها و همچنین افزایش چشمگیر قیمت مواد غذایی، اجاره بها و مسکن از جمله موارد دیگر بود، از این رو تلاش می شود تا وزارتخانه ای ایجاد کنند. فقر را کاهش دهد.»

امام جمعه ارومیه با اشاره به روز اصناف گفت: عدالت بزرگترین مطالبه رهبر معظم انقلاب از اصناف است و طبق روایات بازاریان که برای رفع نیازهای شهروندان تلاش می کنند وظیفه خود را به عنوان جهاد انجام می دهند. راه به سوی خدا و انباشت کنندگان مانند ملحدند.» عمل آنها مانند انکار خداست.

قریشی در بخشی دیگر از خطبه های خود با اشاره به موضوع خشکسالی گفت: مدیریت بهینه مصرف آب بسیار مهم است و شهروندان باید همواره اقدامات لازم را برای صرفه جویی در این حوزه انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه تشکیل جهاد سازندگی یکی از اقدامات و اقدامات مهم امام راحل است، ادامه داد: امروز کشاورزی و جهاد در مسیر خودکفایی یکی از مهمترین اقدامات است. مسائل مهم کشور».

وی گفت: با توجه به شرایط کنونی دنیا، امنیت غذایی و تامین نیازهای مردم نیازمند تلاش جهادی است.

حجت الاسلام قریشی افزود: حفظ استقلال و امنیت غذایی در کنار دستیابی به خودکفایی کامل از موضوعاتی است که باید در اولویت کاری جهادگران قرار گیرد.


دشمن به دنبال هویت زدایی از انقلاب و حذف نام و یاد امام خمینی(ره) است

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم امام راحل (ره) گفت: دشمن به دنبال هویت زدایی از انقلاب است نه اینکه انقلاب را بی هویت کند. به دشمنان اجازه داده شود باید جایگزین شهید و جلاد شود.

امام جمعه میاندوآب افزود: کسانی که به دنبال حذف شهید فهمیده از کتاب های درسی بوده یا هستند به دنبال تغییر هویت انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مدیون امام خمینی (ره) است، گفت: تمام غم و اندوه برخی حذف نام و یاد امام خمینی (ره) است، اما بدانند که این نور الهی است و می شود. خاموش شده است.

حسن زاده با اشاره به رسانه ها و جنگ روانی دشمنان و تاکید بر لزوم دقت در جنگ روانی دشمنان، گفت: آیا سیل، زلزله و … فقط در ایران اتفاق می افتد؟ توطئه دشمنان تحقیر و بزرگنمایی کاستی ها و مشکلات ایران است، اما از موفقیت ها چیزی نگویند، همانطور که در شبکه های ماهواره ای از موفقیت های کشورمان چیزی نمی گویند.

امام جمعه میاندوآب گفت: موفقیت های ایران اسلامی در دنیا در عرصه های مختلف علمی، پزشکی، فنی و دانشگاهی، نانو، فناوری و موشکی مشخص است اما دشمنان چیزی از آنها نمی گویند و مشکلات را بیشتر می کنند و ما پنهان نمی کنیم. ما در حوزه اقتصاد مشکل داریم، اما باید در همه زمینه ها قضاوت عادلانه باشد.

وی همچنین بر هوشیاری نیروهای انقلابی تاکید کرد و افزود: عده ای در صدد ایجاد تفرقه بین نیروهای انقلابی هستند و تاکنون در چندین عرصه موفق بوده اند، لذا نیروهای انقلابی باید مراقب این توطئه باشند.

حسن زاده گفت: ما از مسئولان انقلابی، استانی و جهادی حمایت می کنیم.

امام جمعه میاندوآب همچنین با اشاره به لزوم صرفه جویی در انرژی در حوزه های مختلف افزود: صرفه جویی به معنای عدم مصرف نیست بلکه باید از برق، آب، گاز و برق به درستی استفاده کرد و همه تلاش می کنیم تا از آن استفاده کنیم. مدیریت مصرف و ترویج پس انداز.

وی همچنین در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب گفت: متأسفانه این اداره دارای چندین ساختمان بدون مالک است اما سازمان تبلیغات اسلامی میاندوآب یک سازمان بدون ساختمان است بنابراین مسئولان شهرستانی و استانی باید فکری برای این مشکل کنند و این مشکل را حل کند. .

حسن زاده همچنین به هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: کشاورزی قلب تپنده ای است که هم در اشتغال و هم در تولید محصول نقش موثری دارد.


«سلام فرمانده» مصداق بارز جهاد است

حجت الاسلام والمسلمین عسگر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهار برج اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در بن بست راهبردی به سر می برد و سیاست خیانت به بحران را دنبال می کند تا از این بن بست جلوگیری کند.

امام جمعه چهاربرج افزود: رژیم صهیونیستی از یک سو حملات خود به سوریه را تشدید کرده و از سوی دیگر به سیاست کشتار کور و بازی های کثیف در منطقه روی آورده است و از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی به سوریه حمله کرده است. .

نفتالی بنت، نخست وزیر دولت متزلزل صهیونیستی با استناد به لفاظی های جدید گفت: اقدام رژیم صهیونیستی برای غارت منابع گازی لبنان واکنشی و اقدامی منفعلانه برای رهایی از شرایط داخلی و گلوگاه ها است. مخالفان حزب الله پیش از این مدعی بودند که از زمان خروج رژیم صهیونیستی از لبنان دیگر نیازی به تسلیحات این نیروی مقاومت نیست اما اکنون با حمله این رژیم به میدان گازی لبنان این ادعا زیر سوال رفته است.حزب الله مهم‌تر و ضروری‌تر است، زیرا تنها عاملی که دولت لبنان می‌تواند از آن استفاده کند، قدرت حزب‌الله است که قبلاً گفته است در برابر تجاوزات اسرائیل ساکت نخواهد ماند.

جلالی با اشاره به استقبال گسترده مردم ایران و جهان از سرود «سلام فرمانده» و تحلیل این پدیده، گفت: سرود به ویژه و پاکی نونهالان گران لنگرود در گستردگی آن بسیار مؤثر بوده و شاید عامل اصلی آن

امام جمعه چهاربرج افزود: آموزه تأثیر صداقت با امام عصر(عج) و مضمون مهدویت و دوستی با حضرت صاحب الامر ارواحنا فداه، طراوت، ثواب، امیدبخش، آینده ساز، منسجم و متحد است. پرچمدار این پیوند معجزه آسا باید جریان انقلابی باشد نه جریان متحجر و حاکمانی چون انجمن حجه.

وی با اشاره به پذیرش آمیخته معنویت و انقلاب گفت: این سرود نشان داد که جامعه اسلامی ما به ویژه نسل جدید به خوبی با نمادهای معنوی و انقلابی ارتباط برقرار می کند که در نامه های علی بن مهزیار، میرزا کوچک خان، آیت ا… در این سرود بهجت، حاج قاسم و عهد نظامی برای امام زمان و نظام را می بینیم.

جلالی با بیان اینکه تکرار میلیونی این سرود، این تصور غلط را که نباید در فضای مذهبی و دینی کار انقلابی و سیاسی انجام داد، رد می کند، افزود: با دو ویژگی جوانی و انقلابی که نشان می دهد حرکات آتش داوطلبانه یعنی خودجوش، کار داوطلبانه و ناب فرهنگی، کاربرد بسیار جامع‌تر و عمیق‌تری نسبت به ده‌ها اثر و محصول نهادها و سازمان‌های بزرگ و طولانی دارد.

امام جمعه چهاربرج بیان کرد: اگر مساجد ما و ائمه جماعات ما با استفاده از توان فرهنگی و نیروهای مخلص انقلابی در شهر و دیار خود تلاش کنند در عرصه های مختلف تبلیغی و تبلیغی ایستادگی کنند، شگفتی ایجاد می شود و نقاط و جرقه ها مستمر می شود. خط و جریان پیوسته از نور خواهد بود.

وی به حماسه آفرینی بزرگ سرود سلام سردار اشاره کرد و گفت: این سرود نشان داده است که نگاه ما به مردم به ویژه افراد غیر مقیم نیاز به تعدیل دارد چرا که وقتی 300 هزار نفر در تهران با تماس بیشتر ثبت نام می کنند بیش از 100 هزار نفر به آدرس ورزشگاه آزادی و دور آن جمع می شوند و در مراکز استان ها و شهرستان ها اعم از کوچک و بزرگ حماسه می آفرینند و نشان می دهند که باید به جریانات فرهنگی و مذهبی جامعه نگاه عمیق تری داشته باشیم.

امام جمعه چهاربرج سرود «سلام فرمانده» را مصداق توضیح برشمرد و افزود: توضیح تنها به گفتار و نوشتار خلاصه نمی شود، این یک واقعیت است که قاب تصویر و فیلم و صدا توسط ویدئوهای مختلف در دنیا پخش می شود. «این توضیح اهمیت شعر، سرود، تئاتر، فیلم را در تبیین ابعاد تربیت اسلامی و انقلابی تبیین می‌کند و اهمیت مأموریت را به فرماندهان قرارگاه‌های فرهنگی و متولیان فرهنگ اجتماعی و دینی می‌رساند.

وی سرود «سلام فرمانده» را حرکتی الهام بخش و الگو دانست و گفت: تولید محصولات فرهنگی و آثار هنری در جهاد تبیین نیاز به بازنگری و بازنگری دارد، سلام فرمانده نقطه شروعی است که حرکتی الهام بخش است. الگویی است و نشان می دهد که پول، امکانات، شهرت و مقام کوچکترین مولفه در کار فرهنگی است.

جلالی گفت: اگر کار درست، خالصانه و هنرمندانه انجام شود، می توان توسط مسجدی گمنام مزین به نام امام حسین (ع) از گوشه محله ای در شهر لنگرود در استان گیلان، در سراسر کشور و خیابان بین الملل و از یک سو شادی و نشاط و شادی معنوی را برای مردم و رهبری به ارمغان آورد و از سوی دیگر شعله های آتش بر خرمن دشمنان بی خرد افروخت و فریاد ارغوانی آنان را بلند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید