یأس مردم از انقلاب اسلامی در دستور کار دشمنان است/ جهاد تبیین نیاز امروز انقلاب است

ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801313

حجت الاسلام ناهیدی با بیان اینکه یأس مردم از انقلاب اسلامی نیز در دستور کار دشمنان قرار دارد، گفت: چند سالی است که بحث تبیین از سوی مقام معظم رهبری که لازمه انقلاب است، مطرح شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حجت الاسلام علی ناهیدی امام جمعه هلیل آباد صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی حلیل آباد در دفتر امام جمعه این شهر با اشاره به 5 دی ماه سالروز فرار شاه از ایران گفت: محمدرضا پهلوی در آستانه پیروزی. ، انقلاب اسلامی ایران به عنوان آخرین بازمانده پهلوی از کشور گریخت.

وی با بیان اینکه شاه در آن زمان در وضعیت نامطمئنی قرار داشت و نمی دانست بماند یا فرار کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از تحلیل گران داخلی و خارجی معتقد بودند که شاه در ایران باقی می ماند و به قدرت ادامه می دهد و ساواک از خشونت استفاده می کند. «برای محافظت از شاه و اطرافیانش و در صورت لزوم کودتا بیشتر انجام دهند و دیدگاه دوم معتقد بود که کار تمام شده و هر چه بیشتر بماند، اوضاع بدتر می شود.

امام جمعه هلیل آباد با تاکید بر اینکه شدت حوادث به قدری بود که پهلوی اجازه ماندن و تصمیم گیری جدید را به آنها نداد، گفت: اگر شاه می ماند قطعا انقلاب پیروز می شد اما ترک شاه باعث تقویت مبارزان نامدار اسلام می شد. انقلاب و تضعیف حکومت، رژیمی ستمگر بود.

وی همچنین اذعان داشت: مردم تصمیم گرفته بودند در انقلاب اسلامی سال 42 پیروز شوند و این انقلاب در واقع طوفان و سیل عظیمی بود که برای آخرین بار رژیم منحوس پهلوی را سرنگون کرد و نظام مقدسی را جایگزین آن کرد. جمهوری اسلامی را تغییر دهید

حجت الاسلام ناهیدی با اشاره به اینکه اتفاقی که برای شاه پهلوی افتاد درس عبرتی برای افراد وابسته به بیگانگان است و باید بدانند که در نهایت وابستگی چه خواهد بود، گفت: کشورهای مختلف باید بدانند چگونه به استقلال، ملت و ملت خود تکیه کنند. مردم به کشورهای خارجی وابسته نباشند

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرموده بودند که رضاشاه باید دو سه هفته دیگر به آمریکا برود تا نخست وزیری را برکنار کند و دیگری را منصوب کند، تصریح کرد: در سال های اخیر پهلوی از این هم بدتر بوده است. سفرای آمریکا و انگلیس به کاخ شاه رفتند و در امور مختلف به او دستور دادند و شاه پذیرفت.

امام جمعه هلیل آباد با اشاره به اینکه امروز دشمن در 5 محور بر علیه نظام، اسلام و انقلاب اسلامی ایران سخت کار می کند که یکی از آنها در جمهوری اسلامی ایران سیاه نمایی شده است، گفت: دشمنان به دنبال جمهوری هستند که ایرانی باشد. خارج از کشور نباید به ایرانی بودن خود افتخار کند.

وی با بیان اینکه ناامیدی مردم از انقلاب اسلامی نیز در دستور کار دشمنان قرار دارد، تاکید کرد: چند سالی است که بحث تبیین از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است که لازمه انقلاب است و اگر مقایسه درست و واقع بینانه باشد. توضیح داد: انقلاب اسلامی ساخته شده است، قطعاً این توطئه های دشمنان خنثی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید