تحریم دارویی مصداق بارز تروریسم اقتصادی/ بیماران ای بی قربانی تحریم آمریکا هستند


ساعت: 15:46
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880491

حقوق بشر آمریکایی، کمدی خنده دار اما دردناک;

تحریم های یکجانبه ای که به طور غیرقانونی علیه یک کشور اعمال می شود، مصداق بارز تروریسم اقتصادی است، اما زمانی که این تحریم ها سلامت شهروندان را هدف قرار داده و به بخش غذا و دارو نیز کشیده شود و موجب درد و رنج شود، وحشت یا نقض حقوق اساسی مردم است. نمونه ای از نقض حقوق بشر و تروریسم مستقیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از «راه آرمان»؛ وقتی به بازار داخلی ایران نگاه می کنیم، متوجه می شویم که چگونه انقلاب 40 ساله ایران آماج انواع دشمنی ها و بدخواهی ها بوده است.

در حالی که ظاهرا ابرقدرت ها ادعای دوستی دارند و دست سرویس دهندگان خود را مصداق صداقت نشان می دهند، بیماران پروانه ای ایران یکی یکی جان خود را از دست می دهند و راهی جز مقاومت و دور زدن تحریم ها برای ایران باقی نمی گذارند. از آنها.

تحریم های یکجانبه ای که به طور غیرقانونی علیه یک کشور اعمال می شود، مصداق بارز تروریسم اقتصادی است، اما زمانی که این تحریم ها سلامت شهروندان را هدف قرار داده و به بخش غذا و دارو نیز کشیده شود و موجب درد و رنج شود، وحشت یا نقض حقوق اساسی مردم است. نمونه ای از نقض حقوق بشر و تروریسم مستقیم.

تحریم های ظالمانه ایالات متحده علیه ایران، جان انسان ها را هدف قرار داده است

تحریم های سخت آمریکا علیه ایران تنها محدود به فروش نفت، تجهیزات و تاسیسات نیست، این تحریم ها تجهیزات پزشکی و دارویی کشور را هدف قرار داده و آثار منفی آن در زندگی بسیاری از بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی مشهود است. بیماری شرایط خاص که با تجهیزاتی مانند بانداژ و پانسمان و غیره قابل درمان است. بیماران ای بی یا پروانه ای.

قوانین و قوانین بین المللی دولت ها و شرکت ها را موظف می کند که از برخورداری مردم از حقوق بشر در معاملات تجاری خود جلوگیری نکنند، اما شرکت سوئدی سازنده پانسمان بیماران یعنی eBay به دلیل تحریم های آمریکا نمی تواند محصول خریداری شده را در اختیار ایران قرار دهد. تکذیب کرد.

اگرچه شرکت ها در تصمیم گیری در مورد فروش محصولات خود آزادند، اما آن دسته از شرکت هایی که دارو و کالاهای بشردوستانه تولید می کنند، مسئولیت ویژه ای دارند و ملزم به رعایت حقوق بشر در تعاملات خود هستند.

اگرچه آمریکایی ها هیچ گاه مستقیماً تحریم دارو را اعلام نکردند تا در افکار عمومی خوب به نظر برسند، اما این تحریم در رفتار شرکت های دارویی با خریدارانشان به وضوح قابل مشاهده است.

سید حمیدرضا هاشمی، مدیرعامل خانه بیماران پروانه ای ۲۸ خرداد سال گذشته ادعای آمریکا مبنی بر عدم تحریم دارو را کذب محض خواند و گفت: در سال های اخیر بیماران پروانه ای با مشکلاتی مواجه شده اند که بیشتر آن مربوط به تحریم ها است.

حضور هفتاد بیمار مبتلا به پروانه در جنوب شرق کشور

پروانه فلاح، کارشناس مسئول گروه بیماری های خاص، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در خصوص بیماران eBay در کرمان گفت: بیماران ما نیاز به پانسمان های مپلکس دارند که توسط یک شرکت سوئدی وارد شده و بین بیماران eBay توزیع می شود. . بودن؛ با تحریم ها ورود این پانسمان کاهش چشمگیری داشته و بیماران را با چالش مواجه کرده است چرا که 70 بیمار در استان های کرمان، غرب و بلوچستان به این بیماری مبتلا هستند.

بر اساس این گزارش، EB (epidermolysis bullosa) یک بیماری ارثی در بافت های پوست است که باعث ایجاد تاول های خونریزی دهنده دردناک روی پوست و غشاهای مخاطی می شود.

با خروج یکجانبه آمریکا از برجام، تحریم ها به طور ناگهانی افزایش یافت و از اردیبهشت 1397 تا اردیبهشت 1398 به دلیل افزایش تحریم ها، 15 بیمار پاراتیروئیدی به دلیل نداشتن پانسمان جان خود را از دست دادند.

کارشناسان سازمان ملل دلیل این وضعیت برخی بیماران در ایران را تحریم های آمریکا و ترس شرکت ها و بانک های خارجی از مجازات و اقدامات تنبیهی نهادهای آمریکایی در صورت تعامل با ایران دانستند آمریکا از صادرات تجهیزات سمپاشی خبر داد. و دارو برای ایران با وجود تحریم ها علیه آن کشور بلامانع است.

کمبود مواد اولیه برای تولید دارو در کشور به دلیل تحریم آمریکا

رهبر مژدهی آذر، عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران اعلام کرد؛ برخی از اقلام دارویی و مواد اولیه تولید دارو در کشور به دلیل مبادلات مالی و مسدود شدن مسیر کشتیرانی به ایران با کمبود مواجه است.

بنابراین تحریم هم بی تاثیر نیست، این کمبودها بیشتر در داروهای بیماران خاص و اقلام غیر بومی ایجاد می شود.

آمریکایی ها همیشه سعی کرده اند با باج خواهی از رسانه ها بی گناه جلوه کنند

رضا نصری، کارشناس سیاست خارجی و حقوق بین الملل نیز با بیان اینکه آمریکایی ها از باج خواهی رسانه ای برای نشان دادن بی گناهی خود و تقصیر دولت استفاده می کنند، گفت: دولت آمریکا در کنار تحریم یک دستگاه «رابطه» نیز ایجاد و سازماندهی شده است. کمک برخی «فارسی زبانان» به گونه ای که اقدامات غیرانسانی آنان در افکار عمومی موجه و حتی «انسانی» یا «به نفع مردم» جلوه کند.

در واقع، دولت ایالات متحده و مبلغان تحریم یک سری دلایل و پاسخ های از پیش بسته بندی شده و «از پیش آماده شده» برای انتشار گسترده این پاسخ ها و دلایل منطقی در رسانه های اجتماعی و رسانه های مرتبط در برابر هرگونه انتقاد یا افشای پیامدهای انسانی تحریم دارند. .دادن

به عنوان مثال، اگر با اعداد و ارقام نشان دهید که تحریم ها به سلامت مردم عادی آسیب می زند، بلافاصله کمپینی را آغاز می کنند تا با نشان دادن برخی «اسناد» و اظهارات وزارت خارجه آمریکا به افکار عمومی نشان دهند که «تحریم دارو نیست». کمبود را هم ببینید، فقط ناشی از “سوء مدیریت” دولت ایران است!

حتی اگر ثابت کنید فشار مالی و بلوکه شدن دارایی های ایران باعث شده است که دولت در مدیریت بحران کرونا، تامین کالاهای مورد نیاز، حفظ نظام سلامت، جلوگیری از ورشکستگی بنگاه های اقتصادی و اتخاذ تدابیر پرهزینه (مانند این موارد) با مشکل مواجه شود. به عنوان قرنطینه)، یک کمپین تبلیغاتی فوری، آنها سعی می‌کنند القا کنند که «به هر حال پول ایران خرج موشک، سوریه و عراق می‌شود» و اگر جان شما به دلیل کمبود منابع مالی در خطر است، فقط به دلیل «بد مدیریت» است. دولت!

با توجه به بدی عظیمی که آمریکا در حق جمهوری اسلامی ایران کرده است، هرگز نمی‌توان امیدوار بود که این کشور به دنبال صلح و حتی کمک به مردم ایران باشد، زیرا این کشورهای استعمارگر هر کجا قدم گذاشته‌اند جز ویرانی چیزی از خود باقی نگذاشته‌اند. این در عراق و افغانستان کاملا مشهود است.

اکثر نیازهای دارویی کشور از طریق امکانات داخلی تامین می شود

اگرچه اکثر نیازهای دارویی کشور با ظرفیت داخلی تامین می شود، اما برخی از داروها باید از خارج وارد شود که به شدت تحت تاثیر تحریم های کاخ سفید است که فقط از به زانو درآوردن ایران صحبت می کند.این کشور بسیار معروف است. .

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای در راستای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران همزمان با تحریم دارو و با تغییر افکار عمومی به سمت بخش مالی، گفت: اقدامات ما برای شناسایی بخش مالی و تحریم 18 بانک ایرانی نشان‌دهنده است. تعهد ما به توقف دسترسی به دلار این آمریکا است، برنامه تحریم‌های ما تا زمانی که ایران از حمایت از فعالیت‌های تروریستی دست بردارد و برنامه هسته‌ای خود را خاتمه دهد ادامه خواهد یافت، اقدامات امروز به مسدود کردن مبادلات مالی بشردوستانه در حمایت از مردم ایران ادامه خواهد داد.

عبارت دقیق آمریکایی نشان می دهد که او فقط به فکر اقدامات بشردوستانه در کلام است و ظاهراً تحریم دارویی ایران که به وضوح اجرا شد، حتی به حقوق شهروندی و حتی انسانیت و پانزده بیمار توجهی نداشت. جان خود را از دست دادند.

در زمان کرونا علاوه بر ممنوعیت واکسن و دارو، ایران از دریافت تجهیزات پزشکی نیز محروم بود و این شرکت های دانش بنیان ایرانی بودند که به کمک بخش پزشکی شتافتند و حتی تجهیزات پشتیبانی تنفسی خریداری شده از ایران. تجهیزات پزشکی هرگز به ایران تحویل نگرفته اند.

با این حال، حقوق بشر آمریکایی فقط برای بقای آمریکا و رفع نیازهای آن اهمیت دارد. اگر غیر از این باشد، مرگ مردم کمترین چیزی برای تحقق اهداف سناتورهای آمریکایی در کشورهای غارتگر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید