شهادت 8 نفر از شهادت «شهید فاطمه نیک» در دوران دفاع مقدس/ شهادت «ام الشهداء جزیره هرمز» در سرزمین وحی امضا شد.


ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886764

شهید فاطمه نیک که در دوران دفاع مقدس هشت تن از بستگانش از جمله پسران، دامادها، برادرزاده ها و نبیره هایش به شهادت رسیدند و همیشه در دل آرزوی شهادت داشتند، شهادتین خود را امضا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ در تاریخ پرفراز و نشیب کشورمان، همواره شاهد حضور مردان و زنان دلاوری بوده‌ایم که با بهره‌گیری از فرهنگ غنی عاشورا و قیام امام حسین (ع) به مبارزه با طاغوت در جبهه‌های حق پرداختند. در مقابل اشتباه و حضور پر رنگی داشتند تا اینکه جان خود را دادند. پشت آرمان هایشان ایستاده اند.

شهدا که ائمه طهارت را الگوی خود می دانند در عرصه های مختلف بر خدا توکل کرده اند و برای اثبات حق از جان خود گذشتند.

فرهنگ ایثار و شهادت در جنوبی ترین نقطه ایران اسلامی همانند سایر نقاط کشور عزیزمان پر رنگ است و روح شهادت چه در زمین و چه در هوا و چه دریا همچنان در بین جوانان این سرزمین شکوفا می شود. منطقه . .


ab47df16 2e65 4ec1 84bf 5491fe885849 خبر خاکستری

روحی که تنه استکبار را به لرزه درآورده و شاهد هستیم که چگونه جوانان ناوگان سینه خود را در برابر نیروهای دروغین استکبار حصار می کشند و اگر تهدیدی از سوی دشمنان این مرز و بوم وجود داشته باشد، باید انتقام سخت تر و دردناک تری گرفت. مصداق بارز آن شکست آمریکا و انگلیس در سالهای اخیر در خلیج فارس است.


شیعه و سنی هرمزگان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند

رزمندگان جنوب کشور مانند شهید دارا و رئیسی مانند پدرانشان که جان خود را برای حفاظت از سکوهای نفتی خلیج فارس فدا کردند، برای مقابله با کفار روحیه استکبار ستیزی و شهادت طلبی دارند.

هرمزگانی برای به ثمر رساندن انقلاب شکوهمند اسلامی شیعه و سنی تلاش زیادی کردند و با دادن شهدای بسیار این انقلاب را تضمین کردند. مردم جنوب در هشت سال دفاع مقدس از جان و دل گذشتند و فرزندان این خطه جنوب در جنگ ایران و عراق در مقابل ظالمان جهان ایستادند.


f2d187d3 3d18 438d a50c 689f0e8c3e51 خبر خاکستری


مادران جنوبی پیشانی بند یا زهرا را بر فرزندان خود می بستند و آنان را برای رهبری حق علیه باطل می فرستادند.

مادران جنوبی پیشانی بند یا زهرا را بر سر فرزندان خود می بستند و آنها را به سمت رئیس حق علیه باطل می فرستادند. نمونه بارز آن خانواده ای در دل جزیره هرمز بود که مادر خانواده هشت تن از بستگان خود را به جبهه فرستاد و همیشه از شهادت آنها شادی می کرد.

فاطمه نیک مادری که همراه با خانواده در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشت و همیشه در مبارزات انقلابی حضور داشت، با شروع دفاع مقدس فرزندان خود را به نبرد فرستاد.


15f20432 551e 4723 8391 06f89ad8bc44 خبر خاکستری


فرزندان فاطمه نیک باب شهادت را به روی خانواده گشودند

محمد و علی گلزاری دو پسر شهید فاطمه نیک در سال 61 در عملیات فتح المبین باب شهادت خانواده را گشودند و سپس موسی درویشی برادر فاطمه نیک و محمد شفیع مدنی خواهرزاده فاطمه نیک در عملیات هبر مشروب شهادت نوشید.

غلام گلزاری سومین پسر فاطمه نیک بود که به همراه دامادش عبدالعلی داریانورد در عملیات آبی و فجر هشت و حر درویشی بردارزاده و عبدالحسین درویشی برادر فاطمه نیک به خیل شهدا پیوستند. ، دیگر اعضای این خانواده بودند که در عملیات کربلای 5 در سال 65 به شهادت رسیدند.


شهادت «ام الشهداء جزیره هرمز» در سرزمین وحی امضا می شود.

فاطمه نیک که به ام الشهدای جزیره هرمز شهرت دارد، همیشه دوست داشت به قافله شهدا بپیوندد و در دل می خواست شهید شود. که خداوند شهادت خود را در سرزمین وحی امضا کرده است.

در سال 66 فاطمه نیک به همراه همسر و همسر شهیدش و خواهرزاده جانبازش به همراه کاروان خانواده شهدا برای موسم حج عازم مکه مکرمه شدند و در جوار خانه خدا در حال شعار دادن به توجیه مشرکین بودند. 18 مرداد 1366 به دست مشرکان کشته شد و به آرزوی دیرینه خود رسید.


234ea35f d0c4 4069 b4e7 fd149096a942 خبر خاکستری

شهید فاطمه نیک اکنون در کنار سایر اعضای خانواده خود در گلزار شهدای جزیره هرمز آرمیده است و این شهید بزرگوار که در زمان حیاتش مادر همه رزمندگان کنار آب های خلیج فارس محسوب می شد، یکی از فرزندان است. از این سرزمین و سرزمینی که برای دفاع از ایران جنگید. اسلام حاضر و نگهبان است.


رسول جهانداری، فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: جزیره هرمز به جزیره ام الشهدا معروف است، جزیره شهدای فاطمه نیک که از وی به عنوان مادر شهدای جزیره هرمز نام برده می شود.


شهید فاطمه نیک مدل، سنبل و شاخص جزیره هرمز است


وی ادامه داد: شهید فاطمه نیک الگو، سنبل و شاخص جزیره، استان و حتی کشورمان است. 8 یکی یکی از پدرشوهرش، پسرش، برادرش، دامادش یکی یکی کشته شدند و هر بار که خبر شهادتشان را می آوردند، صبر و بردباری را در دل این مادر می بینی که بالاخره این آرزوی شهادت در دلش نماند و در جوار خانه خدا بود و با شعار استکبار ستیزی به عذاب کشیده شدند و الگو قرار گرفتند..


جهانداری گفت: یک روز جزیره هرمز هزار و یک است 500 جمعیتی وجود دارد که 400 اگر پیرمردها و جوانانی که نمی توانستند به جبهه بروند، مردم آنها مرد میدان بودند. 400 مردان میدانی که آماده رفتن به جبهه بودند به فرماندهی سردار شهید عزیز موسی درویشی از یاران سردار دلها حاج قاسم سلیمانی به جبهه می روند و امروز مفتخریم که 400 یک جانباز دوران دفاع مقدس در جزیره هرمز حضور دارد که با توجه به جمعیت بیشترین شهید زمان خود را در همه عرصه ها تقدیم انقلاب کرده است..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید