اعزام ۱۱۱۱ نفر از خراسان جنوبی به سرزمین وحی / پیش ثبت نام پیاده روی اربعین از ۱۰ تیرماه آغاز می شود.


ساعت: 09:35
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879745

دستگردی گفت: پیش ثبت نام برای اعزام زائران عتبات در اربعین حسینی از روز جمعه 10 تیرماه در سامانه سماح آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، حسین دستگردی معاون حج و عترت خراسان جنوبی امروز در گفت و گو با اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال حجاج استان در قالب 9 کاروان شامل هزار و 60 نمازگزار و 51 امام جماعت به حج اعزام شدند. .

وی تصریح کرد: از مجموع زائران زیارتی امسال استان 532 نفر زن و 528 نفر مرد هستند.

دستگردی یادآور شد: از مجموع زائران اعزامی به حج تمتع امسال 595 نفر مربوط به مرکز استان، 465 نفر از سایر شهرستان های استان و مسن ترین زائر 65 ساله و کوچکترین زائر وی هستند. یک جانباز 16 ساله است.

معاون حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: از مجموع 9 کاروان اعزامی حجاج استان به سرزمین وحی، یک کاروان با پیگیری و رایزنی قبل از فرودگاه مشهد مقدس به مدینه منوره اعزام شد. در قالب 78 نفر.

وی گفت: 8 کاروان بعدی مدینه منوره در قالب چهار پرواز در روزهای 15 و 19 تیرماه از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند به سرزمین وحی اعزام شدند.

دستگردی گفت: واکسیناسیون زائران استان با واکسن های مورد تایید کشور عربستان با همکاری جمعیت هلال احمر استان و نماینده شورای پزشکی حج و عبادت و دانشگاه علوم پزشکی انجام شد. رهبري، جمعيت هلال احمر، نماينده شوراي پزشكي، دانشگاه علوم پزشكي، مراكز بهداشتي درماني، اداره كل فرودگاه ها، گذرنامه و خدمات خارجي استان، ايران اير، فرماندهي پليس فرودگاه، يگان حفاظت هواپيمايي، نماينده نهاد رياست جمهوري در هوانوردي، مدیر آزمایشگاه پزشکی بیرجند، مدیر شعب بانک ملی ایران، اداره کل گمرکات استان، سازمان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند، موسسه خیریه و امور خیریه بیرجند و صدا و سیمای استان. قدردانی و تشکر می کنیم.


پیش ثبت نام نمازگزاران در سامانه سماح
معاون حج و عترت خراسان جنوبی گفت: بر اساس مصوبه ستاد اربعین، پیش ثبت نام زائران اربعین امسال از روز جمعه 19 تیرماه 1401 مصادف با اول ذی الحجه آغاز می شود. 1443 ساعت 9 صبح از طریق Samah.Haj.ir.

دستگردی گفت: پیش ثبت نام داوطلبان زیارت اربعین حسینی (ع) به مدت بیست روز به صورت غیرحضوری از طریق سامانه سماح از تاریخ 19 تیرماه 1401 لغایت 10 تیرماه 1401 و یا با مراجعه به دفاتر و شرکت های زیارتی شهرستان انجام می شود. استان: در این مرحله فقط پیش ثبت نام انجام می شود و این به معنای ثبت نام نهایی نیست.

وی با اشاره به اینکه پیش ثبت نام داوطلبان تعهدی برای اعزام حج و زیارت نخواهد داشت، تاکید کرد: نحوه و زمان ثبت نام نهایی متعاقباً از طریق ستادهای اربعین کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون حج و عبادت خراسان جنوبی گفت: در صورتی که دولت عراق محدودیتی برای پذیرش در اربعین در نظر بگیرد، نحوه ثبت نام نهایی داوطلبان از بین افرادی که از قبل ثبت نام کرده اند مشخص و اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه نکات و موارد مهم از طریق شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه اطلاع رسانی خواهد شد گفت: لازم است بستگان متقاضی در ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه دقت لازم را داشته باشند.


حداقل 2 دوز واکسن تاج مورد نیاز است
دستگردی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد اربعین، تزریق حداقل 2 دوز واکسن تاج از شرط ورود است، افزود: بدیهی است از ثبت نام نهایی متقاضیانی که حداقل دو نوبت واکسن تزریق نکرده باشند، جلوگیری می شود. «بنابراین از این پس متقاضیان گران قیمت باید مراحل واکسیناسیون خود را طی کنند.

وی یادآور شد: همراه داشتن گذرنامه با حداقل اعتبار 6 ماه از تاریخ اعزام الزامی است. در صورت لزوم، اکنون برای پاسپورت جدید اقدام کنید.


چه کسی حق سفر ندارد؟
وی گفت: با توجه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرایط خاص دهه 40، بیماران دیابتی با زخم یا عفونت اندام، بیماران دیابتی با مشکلات کلیوی، بیماران مبتلا به رتینوپاتی پیشرفته و بیماران با علائم قلبی و بیماران با ممنوعیت سفر، “او گفت. COPD شدید یا کنترل نشده از ثبت نام خودداری می کند.

معاون حج و عبادت خراسان جنوبی گفت: افرادی که به گفته پزشک دارای بیماری های عفونی (به ویژه بیماری های تنفسی، گوارشی و پوستی) هستند و افرادی که آزمایش تاج آن ها در 5 روز اول مثبت شدن آزمایش مثبت باشد عدم وجود علائم حاد نیز ممنوع است.

داستگردی افزود: افراد مبتلا به تب حاد باید حداقل 48 تا 72 ساعت پس از قطع تب بدون استفاده از داروهای تب بر به ویژه بیماری های تنفسی، گوارشی و پوستی با معاینه مجدد از ثبت نام خودداری کنند. افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و مبتلایان به فشار خون کنترل نشده حتی الامکان از حضور در مراسم اربعین و ثبت نام خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین افراد چاق با نمایه توده بدنی بالای 40، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف یا معیوب نیز از ثبت نام در افرادی که به طور مزمن از ترکیبات حاوی سالیسیلات استفاده می کنند خودداری کنند.

معاون حج و عترت خراسان جنوبی با توجه به اینکه طبق مصوبه ستاد اربعین، زیارت عبادت اربعین حسینی منوط به ثبت نام در سامانه سماح است، تاکید کرد: متقاضیان باید در سامانه سماح پیش ثبت نام کنند. تا پایان ماه جولای .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید