ایران برای اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی آمادگی کامل دارد


ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836694

نماینده ولی فقیه در امور حج و عبادت و رئیس سازمان حج و عترت در دیدار مراجع عظام تقلید از آمادگی کامل خود برای اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب به همراه سید صادق حسینی با حضور در دفتر حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، جعفر سبحانی و حسین نوری همدانی با این مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گزارشی از وضعیت اعزام زائران ایرانی به مراسم حج 1401 ارائه کرد و با اشاره به شرایط پیش رو، از برنامه های اجرایی، آموزشی و فرهنگی زائران ایرانی برای خدمات مقدس تقدیر کرد. خانه خدا

وی با اشاره به سهمیه عربستان برای اعزام 45 درصدی زائران ایرانی و اعلام شرط سنی زیر 65 سال، از رایزنی برای افزایش سن ورود و افزایش تعداد زائران خبر داد و گفت: نظر اصلاحی و سازنده خود را در این زمینه بیان کنید. به دولت عربستان اعلام کرد.

نواب با استناد به آیه «وَلِلَّهِ عَلَی النَّاسِ حِجُّ البَیتِ مَن تاتاعَ إِلَیِ سَبِلی» باعث شد که شرط اهل سنت بسیاری از مسلمانان را از عنوان حج محروم کند و ابراز امیدواری کرد که امسال با رفع این شرط در بهترین شرایط ممکن.

وی افزود: اگر شرط سنی برای حضور زائران در موسم حج برای افراد بالای 70 تا 75 سال افزایش یابد و فقدان بیماری ملاک زیارت سرزمین وحی باشد، در بین زائران افرادی هستند که در سلامت کامل باشد و بتواند به حج بپردازد.» از سوی دیگر، هیچ تضمینی برای سلامت جسمانی افراد زیر 65 سال وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به موضوع تاج گذاری و تعطیلی موسم حج طی دو سال گذشته، از آمادگی مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای اعزام زائران ایرانی به این سرزمین خبر داد. وحی: داریم، اما شرایط لازم برای حضور در حج باشکوه فراهم است.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای تشکیل کاروان ها و آمادگی روحانیون انجام شده است ابراز امیدواری کرد: با توجه به تنگنای زمانی اقدامات لازم به خوبی انجام شده و کارکنان بتوانند خادمان خوبی برای نمازگزاران خانه خدا برای اجرای این سالیانه باشند. حج

سیدصادق حسینی همچنین از اعزام 39 هزار و 600 نفر به حج امسال خبر داد و گزارشی از خدمات حج و سازمان زیارت در حوزه اسکان، غذا، حمل و نقل و سایر عملیات اجرایی ارائه کرد و گفت: هیچ مشکلی در داخل کشور وجود ندارد. .

رئیس سازمان حج و عترت گفت: سهمیه ایران در سال های گذشته 85 هزار نفر بود و در سال 1399 74 هزار و 500 نفر آماده اعزام بودند که به دلیل تاج اعزام متوقف شد و 600 نفر اعزام شدند.

وی همچنین شرایط لازم را برای حج و اعزام زائران فراهم کرد، اما نبود روابط کنسولی ایران و عربستان را یکی از مشکلات پیش رو دانست و افزود: اولین پرواز به عربستان در 3 خرداد و آخرین پرواز در 16 مرداد انجام شد. از عربستان سعودی.عربستان تا ایران در حال انجام است..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید