هزینه اعزام زائران به عتبات عالیات عراق 10 میلیون و 400 هزار تن است / امکان اعزام زائران به حرم از فرودگاه زنجان وجود ندارد.


ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1814004

رئیس سازمان زیارت و زیارت حج با اشاره به اینکه برآورد هزینه اعزام زائران به عتبات عالیات عراق 10 میلیون و 400 هزار تن است و بسته به نوع هتل انتخابی زائر می تواند متفاوت باشد، گفت: تا 8 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم احدی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه سامانه ثبت نام نهایی عتبات از امروز 17 اسفندماه ساعت 10 از سر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: از ساعت 13 تا 14 می توانند کاروان های خود را از امروز انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل وجود کرونا محدودیت هایی وجود دارد و در دو سال گذشته اعزام به عتبات به همین دلیل متوقف شد، افزود: پرواز به مقصد زنجان، تهران و تبریز است و داوطلبان زنجان می توانند با اعزام به عتبات کاروان خود را انتخاب کنند. سیستم ثبت نام

رئیس سازمان حج و عبادت استان هاجان گفت: با توجه به محوریت زیارت سراسری، زائران از هر زیارتی و هر استانی که بخواهند می توانند اعزام شوند و این تنها به خدمات زیارتی استانی محدود نمی شود. اینترنت ساخته شده است؛ ایثارگران می توانند کاروان خود را از هر استان در آن تاریخ حرکت در هر تاریخ انتخاب کرده و فرودگاه آن استان را مشاهده کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 310 نفر برای عتبات عالیات عراق پیش ثبت نام کرده اند، گفت: پیش ثبت نام به معنای ثبت نام قطعی نیست و معمولا افراد پیش ثبت نامی هستند که به هر دلیلی به زیارت نمی روند.

احدی با بیان اینکه قیمت نهایی یک سفر یک هفته ای حدود 10 میلیون و 400 هزار تن است، گفت: این قیمت گاهی به دلیل تغییر درجه هتل ها متفاوت است و بستگی به هتلی دارد که ایثارگر برای اقامت انتخاب می کند.

وی تصریح کرد: اعزام زائران از 24 اسفندماه آغاز و تا 9 فروردین ماه که ایام اعزام نوروزی است ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان زیارت و زیارت هاجان در خصوص اعطای تسهیلات برای زائران گفت: و این سازمان در استان زنجان نیز اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه زائران باید بر اساس ایستگاه های پروازی تبریز و تهران که نزدیک به زنجان است انتخاب کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه امسال اولین سال اعزام به عتبات علیرغم وجود تاج و محدودیت در تعداد و فرآیند است. ارسال بله، نمی توان انتظار داشت که همه زائران اعزام شوند.

احدی در خصوص عدم اعزام زائران از فرودگاه زنجان خاطرنشان کرد: یکی از دلایل آن این است که در مجموع 8 فرودگاه در کشور برای اعزام زائران وجود دارد و محدود به زنجان نیست، بلکه دلیل دیگر استقبال ضعیف است. زنجانی چون در خوشبینانه ترین حالت فقط 310 نفر ثبت نام کرده اند و بر اساس تجربه سال های گذشته 150 نفر ثبت نام خود را تایید می کنند و برای 150 نفر پرواز زنجان به نجف و یا بالعکس مبلغ بالایی از نظر هزینه می طلبد.

وی همچنین با اشاره به اینکه پیش ثبت نام برای اعزام به سوریه انجام شده و ثبت نام نهایی از هفته گذشته آغاز شده است، گفت: برای سوریه دو نوع بسته 3 شب و 4 شب وجود دارد که هزینه آن 7 میلیون و 900 و 8 است. میلیون و 400. اما در ایام عید افرادی که از قبل ثبت نام کرده اند می توانند ثبت نام خود را تایید کرده و کاروان خود را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید