امکان لغو روادید در سفر زمینی به عراق / اعزام 4 میلیون زائر به عتبات


ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840821

رئیس ستاد اربعین گفت: برآورد می کنیم بیش از 4 میلیون نمازگزار به اربعین سفر کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین در پایان جلسه امروز در جمع خبرنگاران گفت: امروز ستاد اربعین با حضور روسای کمیسیون ها و استانداران ایلام، خوزستان و کرمانشاه تشکیل جلسه داد.

وی ادامه داد: استانداران گزارش های خود را اعلام کردند. یکی از موضوعات این جلسه بررسی پروژه های عمرانی در این خصوص بود و علیرغم اینکه در دو سال اخیر کارگاه ساختمانی تعطیل شده است، این تاخیر با اقدامات موثر در ماه های اخیر جبران شده است.

رئیس سازمان اربعین گفت: یکی دیگر از مشکلات ما در اربعین فصل تابستان است و نیاز به برنامه ریزی حساس و دقیق داریم تا نمازگزاران با مشکل جدی در زمینه گرمازدگی و تلاش زیاد در این زمینه مواجه نشوند. ستاد اربعین راه اندازی سوله، کارخانه یخ و…

وی با اشاره به گزارش سفیر ایران در عراق گفت: آخرین گزارشی که سفیر کشورمان در عراق اعلام کرده این است که دولت عراق اعلام کرده برای 40 نفر ویزا نخواهد داشت. تخمین می زنیم که این روزها بیش از 4 میلیون نمازگزار وجود دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون امکان تردد از مرز زمینی به عراق با ویزا وجود دارد، گفت: حضور زائران بدون ویزا در آن سوی مرز زمینی احتمالا در چند روز آینده اعلام می شود اما هنوز قطعی نیست.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: فرمانداران فرماندهان عملیاتی این حماسه بزرگ هستند، باید بدانید که باید تمام ظرفیت های لازم را فراهم کنید و منتظر استان خاصی نباشید و اولویت ها را فراموش نکنید.

وی گفت: یکی از تهدیدات اصلی ما مشکل گرما است، مدیریت نیازمند برنامه ریزی و اقدام است.

وی ادامه داد: موضوع دیگر مدیریت جمعیت است که بر عهده پلیس است که بر اساس برنامه ریزی استان عمل می کند. بحث مسکن و غذا با توجه به تجربیات گذشته انتظار داریم مشکل خاصی در این زمینه نداشته باشیم.»

میراحمدی گفت: کمیسیون ها پشتوانه عمومی استان ها هستند. پرونده هایی که ابعاد ملی دارد در ستاد حل و فصل می شود. برخی از اقدامات کمیسیون ها نیز استانی است و باید به استانداران اطلاع رسانی شود. بر اساس تقسیم کار، استان های خاصی نیز مسئولیت پروژه های عمرانی و زیربنایی را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر این است که ما یک صحنه عملیات در ایران داریم و یک صحنه عملیات در عراق، صحنه عملیات ما در عراق یک سفیر است و باید بلافاصله کمیسیون های لازم را در آنجا تشکیل دهند و هماهنگی لازم را داشته باشند. با کمیسیون های داخل “.

وی در خصوص حمل و نقل موکب ها نیز گفت: سفیر در عراق وظایفی دارد و یکی از آن موارد حمل تجهیزات است و کمیسیون ها باید ظرف یک هفته نیاز آنها را در عراق ارزیابی کنند و به دیگران ارائه کنند تا با آنها مشورت شود. برای حل مشکلات و انجام هماهنگی های لازم.

میراحمدی تصریح کرد: در خصوص قیمت حمل و نقل هوایی و زمینی جلسات لازم را برگزار و راهکار لازم را ارائه کنید. راننده اتوبوس باید بداند که این کارها برایش سود دارد اما نباید به مردم ظلم کرد. توسعه پارکینگ های شخصی نیز باید در دستور کار استانداران قرار گیرد. موضوع امنیت موکب ها نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس ستاد اربعین گفت: پایداری آب و برق در این سه گذرگاه مرزی بسیار مهم است و باید اقدامات لازم را انجام دهید. همچنین مقدار کالاهای اساسی باید سرشماری و بلافاصله اطلاع رسانی شود، کمیته ها باید فعال باشند و جلسات خود را برگزار و برنامه های خود را بر اساس جدول زمانی ارائه کنند.

انتهای پیام/
منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید