مرز زمینی عراق به روی زائران بدون روادید در عتبات باز شد


ساعت: 15:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876852

روادید سفر زمینی به عراق امروز رسما لغو شد و زائران می توانند در قالب کاروان های زیارتی از مرز زمینی وارد سفر معنوی شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی وعده وزیر کشور عراق مبنی بر بازگشایی مرز زمینی و برقراری سفر بدون روادید به عتبات، گزارش ها حاکی از لغو روادید زمینی عراق است.

بر این اساس ساعت 10 صبح امروز برخی از نیروهای امنیتی عراق با حضور در مرز زمینی به زائران اجازه ورود به عتبات از آن سوی مرز زمینی را دادند. البته با توجه به اینکه قرار است سفرهای زمینی به عتبات فقط در قالب کاروان زیارتی از حج و سازمان زیارت باشد، سازمان حج و عترت به عنوان متولی اعزامی ها، هنوز ثبت نام از داوطلبان را آغاز نکرده است.

اما از امروز عراقی ها برای ورود بدون ویزا به زائران ایرانی اعلام آمادگی کرده اند و مرز زمینی عراق پس از 27 ماه رسما به روی زائران در عتبات باز شد.

وزیر کشور عراق در سفری به ایران در حدود 10 روز قبل از زیارت عتبات در آن سوی مرزهای زمینی گفت و این سفرها قرار بود هفته گذشته از سر گرفته شود. اما سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و عبادت گفت: سفر عتبات این هفته آغاز می شود و روزانه بیش از 2500 ایرانی از مرز زمینی با عراق عبور می کنند.

سفر زمینی به عراق از مارس 1998 به حالت تعلیق درآمده است و افراد در صورت داشتن ویزای یا موافقت عراق می توانند از مرز عبور کنند. اما اکنون با لغو روادید عراق برای سفر زمینی، ورود زائران به عتبات راحت شده است. البته ویزای سفر هوایی به عراق از اوایل آبان ماه باطل شد و سفرهای هوایی عتبات در ایام ولیعهد از آذرماه آغاز شد و اکنون تمامی سفرهای زیارتی به صورت هوایی انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید