مرز خسروی به روی زائران عتبات باز است


ساعت: 22:02
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885714

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با مقامات عراقی، مرز خسروی در استان کرمانشاه به زودی بازگشایی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مجید میر احمدی در نود و چهارمین اجلاس ستاد اربعین حسینی (ع) که با حضور نمایندگان دستگاه ها در وزارت کشور برگزار شد، افزود: در اربعین امسال موضوع گرمازدگی بسیار مهم است. و در این راستا بر اساس تقسیم وظایف، وزارت بهداشت متولی حفاظت از زائران اربعین حسینی در پایانه های مرزی و سازمان هلال احمر عراق است.

وی ادامه داد: نیازمند فراهم آوردن امکانات استراحت و درمان برای بیماران گرمازدگی در معابر مرزی و حتی در مسیر ارتفاعات هستیم.

رئیس ستاد اربعین افزود: کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین حسینی با محوریت صدا و سیما باید به افرادی که قصد حضور در مراسم اربعین حسینی را دارند نحوه مقابله با گرمازدگی را آموزش می داد.

میرا احمدی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 750 هزار نفر در سامانه سماح پش ثبت نام کرده اند؛ وی گفت: روزانه به طور متوسط ​​25 هزار نفر در این سامانه ثبت نام می کنند.

بازگشایی مرزهای تمرچین، باشمک و خسروی از دیگر محورهای مورد اشاره میرا احمدی بود و گفت: استاندار کرمانشاه فردا در خصوص بازگشایی این مرز با طرف عراقی دیدار و مذاکره می کند.

وی گفت: تاکنون بیش از پنج هزار نیروی پزشکی برای ارائه خدمات به زائران عزیز حسینی داوطلب شده اند.

رئیس ستاد اربعین حسینی از شهروندان گران قیمت کشور خواست برای برنامه ریزی خود به استفاده از وسایل نقلیه شخصی خود تکیه کنند، البته طرح افزایش سهم حمل و نقل عمومی کشور در جابه جایی زائران نیز در دستور کار قرار دارد.

میراحمدی در خصوص ورود اتباع خارجی نیز گفت: بر اساس سال های اخیر از مرز شلمچه و مهران برای پذیرش اتباع خارجی استفاده می شود و در نظر داریم از مرزهای تمرچین و خسروی نیز استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص موضوع بیمه اتباع خارجی به دنبال پوشش بیمه ای برای هر شرکتی که از اتباع ایرانی حمایت می کند هستیم. به همین ترتیب از اتباع خارجی حمایت کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید