مرز کرمانشاه محل تردد زائران از عتبات عالیات می شود/ صلاحیت بازگشایی مرزهای کرمانشاه برای زائران در کربلا


ساعت: 12:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876756

فضل الله رنجبر گفت: مرز کرمانشاه قطعا پاسگاه نمازگزاران عتبات عالیات خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فضل الله رنجبر در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: کرمانشاه از دیرباز مسیر تردد زائران عتبات عالیات و حرم های مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بوده و حتی در دوران دفاع مقدس نیز مسیر بسیاری از انقلابیون اسلامی بوده است. مبارزان.نگهبان

وی افزود: مرز خسروی با توجه به اینکه یکی از مرزهای مهم شهرستان قصرشیرین است، زیرساخت های لازم برای نمازگزاران کربلای معلی را دارد، باید پاسگاه زائران عتبات عالیات باشد.

استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه به عنوان مرکز خدمات رسانی در غرب کشور و با بیش از 370 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق باید محل عبادت کربلا باشد.

رنجبر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از نمازگزاران کربلای معلی که عازم مرز مهران می شوند از استان کرمانشاه عبور می کنند، مرزهای این استان حق بازگشایی به روی نمازگزاران عتبات عالیات را دارد.

وی افزود: هتل ها و زائرسراهای زیادی در شهرستان قصرشیرین ساخته شده و می توان موکب های زیادی در این مسیر برای پذیرایی از زائران سازماندهی کرد و در واقع این مرز از نظر زیرساخت ها برای پذیرایی از زائران کربلا مشکلی ندارد.

رنجبر افزود: مردم مشتاق بازگشایی مرز خسوری به روی زائران کربلا هستند. حتی زائرانی که می خواهند از عراق به سمت حرم امام رضا (ع) حرکت کنند از مسیر کرمانشاه عبور می کنند، بنابراین تحت هر شرایطی و به عبارتی مرز کرمانشاه مستحق بازگشایی است و مردم آماده پذیرایی از نمازگزاران کربلا هستند.

فرماندار شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مرز کرمانشاه قطعا محل تردد زائران از عتبات عالیات خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید