لزوم پیگرد جدی دولت برای بازگشایی مرز کرمانشاه/ بازگشایی مرز خسوری دائمی می شود


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877520

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب با بیان اینکه دولت محترم باید توجه ویژه ای به بازگشایی مرزهای خسرو و سومار داشته باشد گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: این روزها شاهد پیگیری جدی مسئولان استانی و در راس آن استاندار هستیم که بازگشایی مرز خسروی را یک اتفاق مبارک و آرزوی مردم استان کرمانشاه به ویژه مردم این استان است. شهرهای غربی، از جمله کسر شیرین، «و این مغز است.

وی افزود: امیدواریم همانطور که استان کرمانشاه در سال های اخیر زیارتگاه امام حسین (ع) بوده است، این توفیق نیز در این ایام نصیب مردم استان کرمانشاه شود.

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: عراق شرایط خاص خود را دارد و برای بازگشایی مرز خسوری مشکلاتی وجود داشت اما اقدامات بعدی مسئولان کشوری و استانی منجر به تفاهم و جلساتی برای آمادگی برای بازگشایی مرز خراسوی با استانی و شهری شد. رسماً در کصرشیرین برگزار شد.

وی بیان کرد: امیدواریم با تدابیر مسئولان و عنایت امام حسین(ع) که ظرفیت زیادی در گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) دارد و مردمی که می شناسند، شاهد بازگشایی این مرز باشیم. فرهنگ ائمه اطهار(ع) به ویژه مکتب امام حسین(ع).

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب با بیان اینکه مرز خسروی یکی از قدیمی ترین مرزها و نزدیک ترین مسیر تردد زائران است، ابراز امیدواری کرد که مردم ما بتوانند از بازگشایی معنوی مرز خسروی نهایت استفاده را ببرند. عتبات عالیات.

حجت‌الاسلام فاطمی نسب گفت: مدت‌ها همه چشم‌اندازهای این مراسم و افتتاحیه در راستای بازگشایی مرز خسروی بود.

وی با بیان اینکه معتقدیم هر جا که عابد امام حسین (ع) به برکت او قدم بگذارد، محل ورودشان محل برکات الهی خواهد بود، افزود: اگر مرز خسوری دائما باز شود، اتفاقات خوب و خوشی رخ می دهد.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب گفت: امروز مردم در این فکر هستند که آیا مسئولان به طور خاص پیگیر بازگشایی مرز خسروی هستند، آیا تا 40 سال دیگر این مرز بازگشایی می شود که امیدواریم با مسئولان این مرز بازگشایی شود. قول می دهد.”

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: بخشی از اقدامات مربوط به بازگشایی مرز خسروی در داخل ایران انجام می شود که از سوی مردم و مسئولان آماده می شود، اما مهم ترین قسمت آن رایزنی با طرف عراقی و گرفتن نتیجه مطلوب است. از آنها قول بده در سطح وزرا قاطعانه دنبال کنید.

وی با بیان اینکه باید شاهد بازگشایی مرز خسوری به صورت ویژه باشیم تا زائران بدون نگرانی از مرز عبور کنند، افزود: اگر بخواهیم به سخنان برخی از مسئولان محلی عراق بسنده کنیم، می توانیم اتفاق مهم برای بازگشایی مرز «خسروی اتفاق نمی افتد.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب گفت: خاطرات تلخی از گذشته داریم که مسئولان باید به آن توجه کنند چرا که عده ای از سراسر کشور برای زیارت قبر امام حسین (ع) به این مرز آمدند. اما آنها در آنجا تأخیر کردند، اما در نهایت بازگردانده شدند. حال نمی خواهیم این اتفاقات تلخ و نگرانی های نمازگزاران تکرار شود.

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: باید رایزنی های جدی با طرف عراقی انجام شود و مقدمات بازگشایی دائمی مرز خسوری از دو طرف به عنوان مرز بین المللی خسوری به عنوان نزدیک ترین مسیر به حرم امام حسین (ع) فراهم شود. بر این اساس ایشان از دولت محترم می خواهند که به این موضوع توجه ویژه داشته باشند تا در آینده نزدیک شاهد بازگشایی مرزهای خسرو و سومار باشیم که به انتظارات دیرینه مردم پایان دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه مرز خسوری در سال های اخیر محل عبادت امام حسین (ع) بوده است، امیدواریم این آب و خاک دوباره برای نمازگزاران در حرم امام حسین (ع) برکت یابد. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید