از لزوم ایجاد اشتغال تا بازگشایی دائمی مرزهای کرمانشاه/ انتظار مردم سرزمین پهلوان از رئیس جمهور


ساعت: 19:18
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882981

در آستانه سفر آیت الله رئیسی به استان کرمانشاه؛

استان کرمانشاه فردا پنجشنبه میزبان ورود رئیس جمهور عزیزش خواهد بود. درد بیکاری، درد کمبود وام ساخت و ساز، درد فقر و محرومیت، درد مرزهای بسته، درد شرم پدران و یاس جوانان تحصیلکرده…

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، مردم نجیب و انقلابی کرمانشاه از دیرباز چشم انتظار سفر رئیس جمهور عزیزشان به این کشور بودند، به امید اینکه در دل درد و دل مردم همیشه محروم باشند. که کشورش نقطه آغازین و پایانی جنگ تحمیلی بود اما همچنان از تخصیص امکانات جدید. ، از تسهیلات کلان برای ایجاد شغل، اختصاص دوره دکتری در بسیاری از رشته های تحصیلی، از بازگشایی مداوم عمومی محروم شد. مرزهای با عراق، در تجهیزات پزشکی مدرن، در…، در… و دیگران. .

هم اکنون مردم کرمانشاه با امید به آمدن رئیس جمهور خود مشتاق استقبال از وی و البته اعطای اعتبارات ویژه با در نظر گرفتن شرایط بیکاری، فقر، آسیب های اجتماعی و محرومیت در این استان مصیبت زده هستند که همیشه در این استان آسیب دیده است. پای نظام باشد و از ارزش های آن دفاع کند.


f7322001 99d2 45bc ade4 b29d95e44f0b خبر خاکستری


سفر رئیس جمهور به هر استانی مایه خیر و برکت است

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: سفر رئیس جمهور به هر استانی مایه خیر و برکت است از جمله با تخصیص اعتبارات و بودجه می توان بسیاری از پروژه های ناتمام را به سرانجام رساند.

وی افزود: تخصیص اعتبار برای تکمیل آزادراه کربلا به ویژه در محدوده خط ریلی کرمانشاه – خسروی، تکمیل پروژه های گرمسیری و سردسیری، ایجاد منطقه آزاد کسرشیرین و همدان – سنگر و آزادراه کرمانشاه از پروژه های مهم و اولویت دار در سفر است.رئیس جمهور در کرمانشاه است.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: به منظور استفاده از سیستم نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان کرمانشاه، آمادگی اعمال این روش در بیش از 100 هزار هکتار از اراضی استان وجود دارد که در این صورت یک محصول خوب است. جهش در استان انجام خواهد شد.

وی گفت: همچنین استان کرمانشاه در زمینه آسفالت راه های خاکی و اجرای طرح هادی عقب مانده است و تخصیص اعتبارات در این زمینه ها می تواند تحول آفرین باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم پرداخت اعتبارات برای اشتغالزایی گفت: یکی از مطالبات مردم در حوزه اشتغال زایی کمک به برخی واحدهای نیمه تعطیل برای ورود مجدد به این واحدها است. چرخه تولید


925b25aa 9dca 475f b06a a83f71a8f880 خبر خاکستری


از نیاز به وام اشتغال تا بازگشایی مرزهای کرمانشاه

محمد بهمن در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: با توجه به اینکه سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه یکی از آخرین سفرهای ریاست جمهوری بود، درخواست ها و مطالبات مطرح شده در این سفر باید متناسب با ظرفیت استان و مرتبط با آن باشد. مسائل اقتصادی به ویژه اشتغال و توجه ویژه به سرمایه گذاری ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از نظر بیکاری رتبه اول را دارد، افزود: دولت باید به پروژه های اقتصادی که نیازمند سرمایه گذاری دولت است توجه ویژه داشته باشد.

باچمن تصریح کرد: همچنین دولت باید با دستور مستقیم و تخصیص بودجه مناسب به استان واحدهای تولیدی معضل و غیرفعال را سریعتر احیا کند تا بخشی از مشکلات اشتغال و بیکاری در کرمانشاه مرتفع شود.

وی بیان کرد: دولت نباید مانند سایر استان ها به استان کرمانشاه نگاه کند و همان بودجه ای را که در سایر استان ها تصویب کرده به این استان اختصاص دهد در زمینه پروژه های دولتی اقدامات خوبی انجام دهد.

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: با توجه به فقر بالای خانوارها و پایین بودن هزینه های درآمدی خانوارها در استان کرمانشاه، دولت باید با پرداخت کمک های بلاعوض یا وجوهی با نرخ سود پایین، توجه ویژه ای به اقشار آسیب پذیر جامعه داشته باشد تا مردم بتوانند به خواسته های خود برسند. حداقل الزامات.

بهمن با تاکید بر اینکه دولت باید توجه ویژه ای به تحقق شعار سال در استان کرمانشاه داشته باشد، گفت: دولت باید بودجه مناسبی را برای شکوفایی حوزه فناوری و دانش در استان کرمانشاه اختصاص دهد تا بتوانیم به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم. . بیایید به آنجا برسیم.

وی افزود: با توجه به اینکه استان کرمانشاه از نظر داشتن مرز مشترک زمینی با کشوری یکی از استان های بزرگ است، دولت باید از این ظرفیت استفاده کند و زیرساخت های لازم را در پایانه های مرزی ما فراهم کند تا واردکنندگان و صادرکنندگان بتوانند معطل کنند. محصولات در مرز متحمل ضرر و زیان نمی شوند.

باچمن خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های اخیر توجه خاصی به پایانه های مرزی و مرزهای رسمی استان کرمانشاه نشده است که در نتیجه این مشکل دولت نیازمند مداخله جدی است.

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: استان کرمانشاه به دلیل همجواری با مناطق کردنشین و عرب نشین عراق محل مناسبی برای ورود و خروج تجار، زائران و گردشگران مختلف است که باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

باچمن خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال استان کرمانشاه نیز محل تردد زائران اربعین است، باید سرمایه گذاری های خوبی از جمله در بخش دولتی در مرزها انجام شود تا زائران، تجار و گردشگران همچنان علاقه مند به تردد از این مسیرها باشند.

وی افزود: پروژه های نیمه تمام استان اعم از خصوصی و دولتی به دلیل کمبود اعتبارات مورد نیاز از کار افتاده و در صورت فعال شدن این طرح ها وضعیت اشتغال استان کرمانشاه بهبود می یابد.

باخمن با تاکید بر اینکه باید به ظرفیت های استان کرمانشاه توجه شود، تصریح کرد: باید با معرفی این ظرفیت ها بتوانیم سرمایه گذاران خارجی را به استان کرمانشاه جذب کنیم.


a9c83cb7 8844 46b5 aa07 87b3804a19ba خبر خاکستری


نجات 400 هزار نفر از ناامنی ها با ساماندهی مناطق حاشیه ای کرمانشاه/ ضرورت اندیشیدن برای ایجاد ارتباطات فرهنگی

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: مقام معظم رهبری فرمودند فرهنگ مثل هوا است و همه مردم به هوا نیاز دارند و معرفی همه طرح های عمرانی و اقتصادی باید ارتباط فرهنگی داشته باشد.

وی افزود: به عنوان فعالیت های اقتصادی، سیاسی، مدنی و… هیچ ارتباط فرهنگی و فاقد رنگ و بوی اسلامی دارند، از بین می روند.

این کارشناس مسائل دینی گفت: بسیاری از پروژه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی که ارتباط فرهنگی ندارند یا محقق نمی شوند و یا در معرض نابودی هستند.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: بیان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ مثل هوا است به این معناست که باید فضای فرهنگی در کشور ایجاد شود تا اگر کارخانه ای تولیدات ایرانی تولید می کند فرهنگ مردم به آنها اجازه خرید بدهد. به سمت تولیدات خارجی نرویم بنابراین باید به فضای فرهنگی در همه زمینه ها توجه کنیم.

وی افزود: درخواست ما از رئیس جمهور محترم این است که فضاهای آموزشی برای انجام فعالیت های فرهنگی فراهم شود، با توجه به اینکه افرادی که از فضای فرهنگی شهر تنفس می کنند نیاز به فضای آموزشی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: در صورت ساماندهی وضعیت مناطق آسیب پذیر و حاشیه نشین استان کرمانشاه 400 هزار نفر از ناامنی نجات می یابند.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: اکنون مشکل بسیاری از ساکنان مناطق آسیب پذیر استان این است که هنوز فضای عمومی زندگی آنها نه متعلق به روستا و نه شهر است.

وی افزود: همچنین حاشیه نشینان عمدتا با مشکل کمبود بیمه سلامت مواجه هستند که اگر این افراد را در اولویت قرار دهیم آسیب های اجتماعی به خودی خود کاهش می یابد.

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: رئیس جمهور محترم برای داشتن پیوست های فرهنگی راهکاری ارائه دهند و در صورت نیاز ما نیز برای انجام این کار اعلام آمادگی می کنیم.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: متوجه شدیم در سفر رئیس جمهور چند نفر با ایشان ملاقات می کنند اما فرصت فضای فرهنگی وجود ندارد. در واقع همه کشورها از فضای فرهنگی لذت می برند اما همچنان کارگروهی با حضور افراد صاحب ایده و ایده برای انجام رایزنی های فرهنگی تشکیل نشده است.

وی بیان کرد: از رئیس جمهور محترم می خواهیم که برای خود نماینده فرهنگی تعیین کند زیرا تا زمانی که ریاست جمهوری نماینده فرهنگی نداشته باشد نمی توان گفت که این حوزه می تواند بهشتی برای تفکر فرهنگی باشد و همچنین افراد صاحب نظر وارد این حوزه نخواهند شد. و وضعیت فرهنگی حل نخواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: فرهنگ حوزه بسیار گسترده ای است که محدود به افکار و عقاید نیست بلکه باید افکار، نظرها، نظرات و صداها جمع آوری شود و تبدیل به گفتمان شود و وقتی تبدیل به گفتمان شد جامعه هم بیمه می شود و استکبار جهانی در گوشه ای قرار می گیرد.

خجت الاسلام احمدی گفت: در حال حاضر فضای انقلاب اسلامی بر کشور حاکم است و مردم شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند، از آن حمایت می کنند و در این 40 سال انقلاب تحریم ها را با جان و دل خریده اند. پشت نظام هستند و انقلابی هستند.

وی افزود: اگر وضعیت فرهنگی ما بهتر شود و به گفت وگو برسیم، تمام نقشه های شوم دشمنان اعم از منافقین، صداوسیماهای بیگانه و رسانه های نالایق که می خواهند این نظام را براندازند، خنثی می شود.

خجت الاسلام احمدی تصریح کرد: از آنجایی که بودجه های اقتصادی و عمرانی را تسویه کرده اند، باید بودجه های فرهنگی را نیز تسویه کنند و برای دستگاه های فرهنگی ارزش قائل شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: اکنون تعداد نیروی انسانی دستگاه های فرهنگی با کارهای محوله همخوانی ندارد، بسیاری از وظایف محول شده است، در واقع اکنون 50 درصد طرح اداری سازمان تبلیغات تنها است. نهادی که باید مسئولیت تبلیغ اسلام و انقلاب را بر عهده بگیرد، در این موارد خالی است و در مناطق سنی نشین به دلیل کمبود نیرو، ادارات تعطیل هستند، در حالی که اگر این موارد با یکدیگر سازگاری داشته باشند، می توان در فضایی حرکت کرد. گفتمان و رسیدن به نتیجه

من گزارش میدم مرصاد نیوزامیدواریم سفر رئیس جمهور محترم به استان کرمانشاه منشأ خیر و برکت برای مردم باشد و به زودی شاهد رفع محرومیت در این استان شهیدپرور باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید