آرامش در مرزهای مشترک ایران و افغانستان حاکم است/ پایانه مرزی دوغارون در انتظار بازگشایی است


ساعت: 10:16
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834015

پس از اختلاف بین مرزبانان ایرانی و طالبان؛

مرز دوغارون روز گذشته در پی اختلاف مرزبانان ایرانی و طالبان در مرز شرقی با افغانستان به طور موقت بسته شد و مذاکرات مرزی با افغانستان همچنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس، صبح دیروز در پی اختلاف مرزبانان ایرانی و طالبان در مرز شرقی با افغانستان، مرز دوغارون به طور موقت بسته شد. داستان با تلاش طالبان برای ساختن جاده ای در نزدیکی مرز آغاز می شود.

با این حال، گزارش‌های مربوط به درگیری‌های مرزی صحت ندارد و فیلم‌هایی از جاده‌سازی طالبان در منطقه مرزی منتشر شده است و مقامات مرزی ایران و تیم تحقیقاتی طالبان در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستند.

ردیابی ها نشان می دهد برای حفظ امنیت محموله های مختلف در مرز دوغارون به پارکینگ هایی با فاصله ایمن از مرز منتقل شده و در حال حاضر خدمات گمرکی در مرز دوغارون به صورت موقت ارائه نمی شود. اما با حضور حداقلی نیروی انسانی مهم ترین مسئله در مرز دوغارون محقق می شود.


cf075fbc 78e6 4607 a903 eaa5d3877c07 خبر خاکستری


صلح در مرزهای مشترک ایران و افغانستان با هدف صلح برقرار شده است

محمد چراغ در این رابطه گفت: دیروز پس از اختلاف بر سر مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در منطقه هنگ مرزی تایباد، نیروهای مرزی وابسته به طالبان به دلیل عدم اشرافیت با ابهاماتی مواجه شدند. در قوانین و مقررات مرزی.» با مذاکرات صورت گرفته بین مرزبانان دو کشور، به منظور روشن شدن و رفع ابهامات، کارشناسان دو کشور در حوزه مرزی موضوع را بررسی کنند.

مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی تایباد خاطرنشان کرد: مرزبانان غیور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت مرزها آمادگی کامل دارند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: با اشراف، تسلط اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان غیور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، آرامش در مرزهای مشترک ایران و افغانستان با نگاه صلح و دوستی برقرار شده است.


نماینده ویژه رئیس جمهور در مورد وضعیت کنونی مرزهای ایران و افغانستان

حسن کاظمی گمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: روز گذشته طالبان بدون هماهنگی قبلی اقدام به ساخت جاده در مرز دوغارون کردند و این مرز را زیر پا گذاشتند که مرز جمهوری اسلامی ایران را مسدود کرده است.

وی تاکید کرد: در تماس با وزارت داخله و دفاع طالبان تاکید شد که باید جلوی اقدامات گرفته شود و موضوع در کمیسیون عالی مرزی و نوسازی اسناد دو طرف حل شود.


2e9ac381 dda1 4e5e 83c2 0539d96f84b5 خبر خاکستری


پایانه مرزی دوغارون در انتظار بازگشایی است است

مرتضی محرادی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: مجتمع های فعال پایانه مرزی دوغارون امروز یکشنبه تعطیل است و منتظر نتیجه مذاکرات مرزی با افغانستان هستیم..

وی افزود: با وجود عدم حضور واحدهای دولتی امروز و تعطیلی اعلام شده است، اما بسته شدن مرز دوغارون موقتی است و منتظر هستیم تا مرزبانان در آینده نزدیک نسبت به از سرگیری فعالیت های مرزی اعلام کنند. روزها. “.

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: سه پارکینگ برای توقف ناوگان باری در منطقه وجود دارد. او نبود.

محرادی در پایان گفت: پایانه مرزی دوغارون همچنان بسته است و مذاکرات مرزی با افغانستان همچنان ادامه دارد..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید