انتقال بهتر شعائر الهی در گرو برگزاری باشکوه جلسات اربعین است/نیاز به بازگشایی دائمی مرز خسروی


ساعت: 18:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897768

آیت‌الله مصطفی علما گفت: هرچه مجالس اربعین باشکوه‌تر برگزار شود، شعائر الهی را بهتر منتقل می‌کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، همگان را به تقوا دعوت کرد و بر لزوم تکریم شعائر الهی تاکید کرد و اظهار داشت: عدد 40 عدد کاملی است و مصادیق فراوانی دارد از جمله. پیامبر اکرم (ص) و حضرت موسی (علیه السلام) در سن 40 سالگی به عنوان مبعوث مبعوث شدند.

وی با بیان اینکه اربعین از مختصات امام حسین(ع) است، افزود: 124 هزار پیامبر، پیامبر اسلام(ص) و سایر معصومین اربعین نداشتند، اما اربعین فقط مختص حضرت سیدالشهداء(ع) است. ).

امام جمعه کرمانشاه گفت: هیچکس در دنیا مانند امام حسین(ع) برای اسلام سرمایه گذاری نکرد که برای حفظ دین اسلام در مقابل دشمنان بایستد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید در مقابل خطرات بزرگی که برای دین مبین اسلام ایجاد شده، خود را تقدیم امام حسین (ع) کنیم.

آیت الله علما فرمودند حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) در سفر کربلا راج خواندند و در مورد دین مبین اسلام سخنرانی کردند و معارف دین را بیان کردند و نشان دادند که چگونه باید برنامه ریزی و مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه علم غیب باید در دست امام باشد، افزود: امام حسین علیه السلام برای حفظ اسلام و احیای سنت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در معرض برهنگی، گرسنگی، تشنگی، سوزش قرار گرفت. خیمه اهل بیتش (علیه السلام) و اهل بیتش که به مجلس یزید رفتند راضی شد، زیرا اسلام عظمتی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه حضرت سیدالشهد (علیه السلام) برای مردم جهان دیدنی داشت، خاطرنشان کرد: اسارت حضرت زینب (س) و حضرت زین العابدین (ع) در راه اسلام بود.

آیت الله علما اربعین را به معنای تسلیم در برابر ولایت و امامت، مقاومت، عقلانیت، سیاست، حکومت داری، جوانمردی، فتوت، امنیت، آرامش و نشاط اسلام خواندند و اظهار داشتند: پس از این مقاومت به تسلیم شدن آمریکا و شوروی منجر شد.


دشمنان اسلام از اربعین سیدالشهدا (ع) می ترسند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام از اربعین هراس دارند، افزود: اربعین به معنای اقامه نماز و ایستادن در برابر خداوند متعال و سخن گفتن به تفکر حضرت سیدالشهداء(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: جنگ حضرت سیدالشهدا جنگ شخصی نبود، بلکه ایشان با اندیشه یزید مخالفت کردند و مقاومت کردند و اندیشه اسلام را ترویج کردند.

آیت الله علما با بیان اینکه امروز فریاد اسلام بلند و واضح است، تصریح کرد: اربعین به معنای جهاد تبیین است تا جایی که مقام معظم رهبری فرمودند اگر قیام امام حسین(ع) و عاشورا و تاسوعا تبیین نمی شد، اکنون دست ما به خالی باشد


اربعین حسینی ما را در مسیر درست قرار می دهد

وی اربعین را به معنای پیروی از تفکر امام راحل و مقام معظم رهبری می داند و می افزاید: اربعین حسینی ما را در مسیر درست قرار می دهد، در این میان خواندن دعاهایی مانند زیارت اربعین ما را تربیت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه معتقد است اربعین به معنای عزاداری برای کفار و مهربانان است.

آیت الله علما در خطبه دوم نماز جمعه نیز با بیان اینکه انسان با تقوا برائت پیدا می کند، اظهار داشت: بیستم شهریور سالروز سقوط رضاخان بود، در طول 150 سال سلطنت او و سلطنت فرزندش. انگلیس بر کشور ما حکومت می کرد و ما درمانده بودیم، اما امروز چند وجهی هستیم و سرنوشت کشور را مردم رقم می زنند.

وی با بیان اینکه امروز کشور مستقل و بزرگی داریم، افزود: امروز ملت ایران در حال تبدیل شدن به کشوری است که حاصل تلاش بزرگان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: بیستمین ماه صفر سالروز اربعین حسینی است که باید آن را زنده نگه داریم و به آیندگان منتقل کنیم.

آیت الله علما با اشاره به وقایع هفته بعد خاطرنشان کرد: بیست و هفتم شهریور روز شعر و ادب و بزرگداشت شهریار است که اشعار زیادی در مورد انقلاب اسلامی دارد.

وی با گرامیداشت 31 شهریور به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس گفت: رشادت های سپاه و ارتش اسلام را تا جایی زنده نگه داشته است که به برکت خون شهدا، آمریکا و قدرت های بزرگ در یک طرف هستند. از میز و ما آن طرف هستیم ما یک توده هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به حضور ارتش و سپاه در رزمایش اخیر گفت: امروز کشور قدرتمندی در دنیا هستیم و دنیا روی ما حساب باز کرده است.


نیروهای مسلح در اربعین درخشیدند

آیت الله علما با تقدیر از راهپیمایان در عراق و ایران و همچنین دستگاه های خدمات رسان خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در اربعین خوش درخشیدند.

وی با قدردانی از تلاش های استاندار برای بازگشایی مرز خسروی افزود: مرز خسروی قدمتی صد ساله دارد و اولین مرز ایران و عراق است.


بازگشایی مرز با خسروی حاصل تلاش حاج قاسم بود

آیت الله علما بازگشایی مرز خسروی را یادواره شهدا و زحمات حاج قاسم سلیمانی دانستند و گفتند: همه کمک کنیم تا تردد در این مرز در طول سال قوی و روان باشد نه فقط برای ایام اربعین. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید