کاروان ها از مرز خسروی به عتبات عالیات اعزام می شوند/ در صورت استقبال بازدیدکنندگان، پرواز کرمانشاه-نجف راه اندازی می شود.


ساعت: 16:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904516

سعید کریمی کو گفت: به زودی کاروان ها از طریق پایانه مرزی خسروی به عتبات عالیات اعزام می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید کریمی کو در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: با اصرار استاندار کرمانشاه در تلاش هستیم زائران عتبات عالیات را به صورت کاروانی از طریق مرز خسروی اعزام کنیم.

وی افزود: از آنجایی که مرز خسروی چند سالی بسته بود و شرکت های حمل و نقل به دلیل انعقاد قرارداد نمی توانستند فعالیت کنند، اکنون کار برای آنها سخت شده است. با این حال در حال رایزنی با طرف عراقی هستیم تا موضوع انتقال زائران به حرم ها حل شود.

شرکت کریمی تصریح کرد: علاوه بر این شرکت هواپیمایی پویا آمادگی راه اندازی پروازهای هوایی از کرمانشاه به نجف را دارد و در صورت پذیرش، پرواز کرمانشاه – نجف هفته ای یکبار انجام می شود.

وی گفت: قیمت های محموله به معظم له پس از اعلام شرکت های حمل و نقل عراقی مشخص می شود اما تاکنون قیمت محموله از طریق مرز مهران حدود 5 میلیون و 400 هزار تا 5 میلیون و 500 هزار بوده است. ترجمه عراقی این هزینه ها دو میلیون تا دو میلیون و 500 هزار افزایش می یابد که برای زائران سودی ندارد.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: رایزنی ها برای رفع مشکلات شرکت حمل ونقل عراق و سوق دادن آنها به کار ادامه دارد تا محموله به عتبات عالیات از پایانه مرزی خسروی با هزینه مناسب ترخیص شود.

شرکت کریمی همچنین از مکاتبه با مراکز حج و زیارت شمال و شمال غرب کشور برای انتخاب پایانه مرزی خسروی به عنوان مرز خروجی کاروان های اعزامی به عتبات خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه به زودی شاهد اعزام کاروان های زائران به سراسر مرز خسروی خواهیم بود، افزود: از نظر تامین اسکان و غذا برای اعزام کاروان ها مشکلی وجود ندارد و تنها مشکل باقی مانده حمل و نقل است که منتظر آن هستیم. ما کار طرف عراقی را دنبال می کنیم.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نمایندگان شرکت حمل و نقل عراق در کربلا و نجف مستقر هستند و برای استقرار در خسروی باید به پایتخت عراق که 300 کیلومتر با مرز خسروی فاصله دارد، بیایند. به طوری که آنها باید یک مأموریت در بغداد راه اندازی کنند یک اتوبوس بفرستند.

کریمی هو با اشاره به استقبال خوب بازدیدکنندگان معظم له از این اعزام، تصریح کرد: با توجه به تاکید استاندار کرمانشاه برای اعزام کاروان های معظم له از طریق مرز خسروی، پیگیری استاندار در این خصوص از طریق شرکت های حمل و نقل عراق و وزارتخانه انجام شد. روابط خارجی دشوار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در صورت استقبال بازدیدکنندگان، ماموریت های هوایی راه اندازی می شود، تصریح کرد: همچنین در تلاش هستیم تا ماموریت های کم هزینه با نرخ حدود سه میلیون و 500 هزار تومان را راه اندازی کنیم.

کریمی هو با بیان اینکه آغاز اعزام زائران به عتبات عالیات توسط رئیس سازمان حج و زیارت و با درخواست رئیس جمهور برجسته شد، گفت: در صورت رفع مشکل حمل و نقل زائران، بسته ارزان قیمت برای اعزام زائران به عتبات عالیات ارائه می شود. اماکن مقدس همه اقشار جامعه از آن بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید