226 هزار زائر اربعین از مرز خسروی راهی عتبات عالیات شدند.


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897322

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه:

فریبرز کرمی گفت: تاکنون 225 هزار و 953 زائر اربعین از طریق پایانه مرزی خسروی وارد عراق شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: تاکنون 225 هزار و 953 زائر اربعین از طریق پایانه مرزی خسروی وارد عراق شده اند.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته 9 هزار و 725 زائر اربعین از مرز خسروی عازم عتبات عالیات شدند.

به گفته کرمی، تعداد زائران بازگشته به کشور از تعداد زائران اعزامی به کشور عراق پیشی گرفته است و اکنون شاهد اوج بازگشت زائران از اربعین هستیم.

وی گفت: در شبانه روز گذشته شاهد بازگشت 19 هزار و 159 زائر اربعین از طریق پایانه مرزی خسروی بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: 123 عراقی در شبانه روز گذشته از طریق پایانه مرزی خسروی وارد کشور شدند.

کرمی خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت گذشته 863 عراقی از طریق مرز خسروی به عراق بازگشته اند.

کرمی در خصوص گزارش روزانه وضعیت تردد خودروها در استان کرمانشاه گفت: کل تردد خودروها در استان کرمانشاه به 724 هزار و 553 خودرو رسید.

مدیر کل ترافیک و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: 67 هزار و 818 دستگاه خودرو وارد استان کرمانشاه و 67 هزار و 832 دستگاه خودرو از این استان خارج شدند.

به گفته کرمی، نسبت ورود خودروهای سنگین باری به استان کرمانشاه 8 هزار و 329 دستگاه و 8 هزار و 81 خودروی باری سنگین از استان خارج شده است.

افزایش 30 درصدی تردد در جاده منتهی به مرز خسروی

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز از برنامه ریزی برای موج بازگشت زائران از اربعین حسینی خبر داد و اظهار داشت: برای این منظور شبانه روز تلاش می کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اضافه کرد: در حال حاضر تعداد زائران برگشتی بیشتر است و در مرز خسروی و پایانه های جاده ای تمام تلاش خود را می کنیم تا امکان تردد زائران فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تردد بازدیدکنندگان به سالن های ورودی و خروجی آمادگی کامل وجود دارد.

کرمی گفت: زائران می توانند 24 ساعته در مرز خسروی وارد شوند اما 12 ساعت شبانه روز خارج می شوند.

وی با اشاره به تردد سنگین زائران در جاده های منتهی به مرز خسروی گفت: مقدمات لازم برای بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز خسروی به کشور وجود دارد و زیرساخت ها نیز فراهم است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: تردد در مسیر منتهی به مرز خسروی نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش نشان می دهد.

کرمی گفت: در مرز خسروی به دلیل ایجاد حمل و نقل ترکیبی، اگر مسافران روستایی به اندازه یک اتوبوس باشند، از مرز خسروی به مقصد نهایی اضافه می شوند اما در صورت تعداد مسافران. به حد نصاب نرسد، در کرمانشاه منتقل و از آنجا به مقصد نهایی اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: آن دسته از هموطنانی که با خودروی شخصی به مرز آمده اند و قصد حرکت از پارکینگ ها به مقصد را دارند، سعی کنند توصیه های ایمنی راه را رعایت کرده و در صورت خستگی استراحت کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای تردد موج بازگشت زائران از اربعین و همچنین ظرفیت حمل و نقل کشور، لازم است زائران نسبت به تهیه بلیط از قبل اقدام کنند تا بتوانیم هماهنگی های لازم را با سازمان اربعین داشته باشیم. ناوگان حمل و نقل

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید