جزئیات ثبت نام و قیمت سفر زمینی عتبات / زائران از کدام مرزها به عراق می روند؟

جزئیات ثبت نام و قیمت سفر زمینی عتبات / زائران از کدام مرزها به عراق می روند؟

روز جدید با لغو روادید سفر زمینی به عتبات، سازمان حج و زیارت ثبت نام از داوطلبان این سفر معنوی را آغاز کرد و بدین ترتیب پس از تکمیل ظرفیت کاروان، 27 ماه دیگر اعزام از سر گرفته می شود.

ویزای سفر زمینی عراق به عراق پس از گذشت حدود هفت ماه از لغو روادید هوایی لغو شد و از روز گذشته عراق مرزهای خود را در قالب کاروان های حج و زیارت به روی زائران باز کرده است.

سفر زمینی به عتبات فقط به صورت کاروانی و زیر نظر سازمان حج و عبادت انجام می شود.

یکی از موضوعاتی که بین ایران و عراق برای بازگشایی مرزهای زمینی مطرح شد، ورود کاروانی به زیارتگاه‌ها در کنار کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و عبادت است. بر این اساس افراد تنها در قالب کاروان های زیارتی مجاز به تردد از مرزهای زمینی هستند و تردد از مرزهای زمینی بدون ویزا برای سفر انفرادی به عتبات امکان پذیر نیست.

به همین دلیل کارمندان وزارت کشور از زائران و کسانی که قصد تشرف به عتبات را دارند درخواست می کنند برای سفر به عتبات به صورت انفرادی یا گروهی به مرزها مراجعه نکنند. زیرا به این ترتیب نمی توان از مرزهای زمینی عبور کرد. با این اقدام برخی از کاروان های غیرمجاز عتبات با دور زدن کاروان های رسمی مانند قبل از فوران تاج، سعی در جذب زائران و انتقال زائران از مرزهای زمینی به عتبات دارند.

در حال حاضر تنها مرز شلمچه – مهران به روی کاروان های عتبات بدون روادید باز است.

اگرچه پیش بینی می شد چهار مرز مهران، شلمچه، چذابه و خسروی برای عبادت بازگشایی شود، اما یک مقام وزارت کشور گفت: در حال حاضر تنها دو مرز شلمچه و مهران برای تردد کاروان های زمینی به عتبات باز است و مردم می توانند با داشتن گذرنامه معتبر بدون عراقی ویزا، زیارت عتبات عالیات با کاروان های زیارتی.

سلام آقا! میتونم برگردم

به گفته سید صادق حسینی، رئیس سازمان حج و عبادت، با توافق صورت گرفته با عراق، روزانه 2500 نفر می توانند از طریق زمینی به عراق سفر کنند و پیش بینی می شود این تعداد به 15000 نفر در روز افزایش یابد.

ثبت نام سفر زمینی عتبات از امروز آغاز شد

توجه با توجه به اینکه سفر جاده ای عتبات توسط سازمان حج و عترت برنامه ریزی و محقق شد، ثبت نام سفر به عتبات از امروز آغاز شد.

بر همین اساس حجت الاسلام صحبت الله رحمانی معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به بازگشایی مرزهای زمینی برای تردد زیارت به عتبات می گوید: ثبت نام کاروان های زیارتی عتبات به صورت زمینی از امروز آغاز می شود و علاقه مندان به زیارت عتبات به زائران مجاز مراجعه کنند. .

پیش بینی 2 بسته زیارتی برای سفر زمینی در عتبات / سفر زمینی به کربلا چقدر است؟

حج سازمان حج و عبادت پس از برقراری سفر هوایی به عتبات با لغو مجوز عراق، اعلام کرد که در صورت بازگشایی مرزها، سفری ارزان به عتبات انجام می دهیم که. دارای 2 بسته زیارتی 6 و 7 شبه که قیمت بسته به استان مبدأ چهار میلیون و 400 تا پنج میلیون و 500 هزار تن می باشد.

بین الحرمین; دیروز

این در حالی است که «هزینه» سفر هوایی عتبات از حدود 9 میلیون تن شروع می شود و با راه اندازی سفر زمینی عتبات، سفرهای زیارتی ارزان قیمت انجام می شود. البته کارکنان حج و سازمان زیارت در تلاش هستند تا بار دیگر از هزینه های این سفر معنوی بکاهند و با اجاره هتل هایی در درجات مختلف بتوانند با قیمت کمتری برای همه علاقمندان به زیارت زیارت کنند. زیارت کربلا

آغاز اعزام زمینی زائران عتبات پس از تکمیل ظرفیت کاروان‌ها

همچنین حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه اولین اعزام زائران از طریق مرز زمینی به عتبات از 10 خردادماه آغاز می شود، گفت: از امروز آماده اعزام زائران هستیم. اما با توجه به نیاز به تکمیل ظرفیت کاروان ها، انتظار داریم اولین بار در 10 خرداد انجام شود.

575 درصد زائران عتبات از طریق مرز مهران وارد عراق می شوند

همچنین طبق اعلام دولت عراق در مرحله اول روزانه 2500 زائر ایرانی از مرز زمینی بدون روادید می توانند در این کاروان به عتبات عالیات مشرف شوند که توسط مسئولان وزارت کشور و سازمان حج و زیارت برنامه ریزی شده است.75 درصد از سهمیه و مرز شلمچه 25 درصد سهمیه زائران زمینی به عتبات را دارد. به این ترتیب هر روز از 2500 زائر ایرانی که از مرز زمینی عازم عراق می شوند، بیش از 1800 نفر از مرز مهران و حدود 650 نفر از مرز شلمچه به عتبات مشرف می شوند.

سفر عتبات در اسفند 1377 با شیوع ولیعهد متوقف شد و علیرغم تلاش های ایران و حتی وعده های عراق مبنی بر بازگشایی مرزها و زیارت عتبات در آن سوی مرز زمینی، هیچ زائر و کاروانی این کار را انجام نداده است. عبور از مرز مرز زمینی عراق اعزام نشده است. همچنین در زمان ولیعهد عراق، زائران برای زائران هیچ کشوری روادید صادر نمی کردند، بنابراین افراد تنها در صورت داشتن موافقت نامه روادید می توانند از مرز زمینی عبور کنند.

دیدگاهتان را بنویسید