تشکر عراق از آمریکا بابت اجازه تامین هزینه های زائران ایرانی از پول تهران در بانک های عراق/ فواد حسین خطاب به بلینکن: حل مشکل بدهی های بغداد به ایران تاثیر مستقیمی بر روند برق رسانی در عراق دارد.

تشکر عراق از آمریکا بابت اجازه تامین هزینه های زائران ایرانی از پول تهران در بانک های عراق/ فواد حسین خطاب به بلینکن: حل مشکل بدهی های بغداد به ایران تاثیر مستقیمی بر روند برق رسانی در عراق دارد.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق و آنتونی بلینکن همتای آمریکایی وی روز پنجشنبه در حاشیه نشست وزرای ائتلاف بین المللی علیه داعش در ریاض با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش امروز (جمعه) شبکه السومریه به نقل از وزارت امور خارجه عراق، دو طرف در این دیدار موضوعات زیادی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و وزیر امور خارجه عراق نیز بر تداوم اقدامات و همکاری مشترک تاکید کرد. [با آمریکا] وی در چارچوب چارچوب توافق راهبردی بر تلاش‌های آمریکا به عنوان رهبر ائتلاف بین‌المللی در مبارزه با سازمان تروریستی داعش تاکید و در عین حال قدردانی کرد.

بر اساس این بیانیه، آنتونی بلینکن و فواد حسین همچنین در خصوص برخی مسائل منطقه ای و بین المللی با اهمیت مشترک گفت وگو کردند و در عین حال بر لزوم اقدام برای کاهش تنش و برقراری صلح در منطقه تاکید کردند.

با این حال، در بخشی دیگر از بیانیه آمده است که وزرای خارجه عراق و آمریکا درباره بدهی های گاز و برق بغداد به دولت ایران و نحوه تعامل با تحریم های آمریکا علیه بانک های جهانی و بانک های عراقی گفتگو کردند.

در این نشست، فواد حسین بر لزوم حل این مشکل به دلیل تأثیر مستقیم آن بر فرآیند برق‌رسانی در عراق تأکید کرد و در عین حال از آمریکا بابت مجوزی که برای حل مسئله تأمین هزینه‌های زائران ایرانی از تهران با استفاده از آن ارائه کرد، تشکر کرد. پول در بانک های عراق

پیش از این وزارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فواد حسین و همتای ایرانی‌اش تلفنی در خصوص روابط دوجانبه و رسیدگی به حواله‌های مالی از حساب ایران در بانک تجارت عراق به یکی از بانک‌های عربستان سعودی گفتگو کردند. هزینه های زائران ایرانی در موسم حج در مورد آینده صحبت کرده اند.

وزارت خارجه عراق گزارش داد که وزیر امور خارجه این کشور «به کاهش صادرات گاز از ایران برای نیروگاه های عراق اشاره می کند. مشکلی که منجر به کاهش تولید برق شد و تأثیر منفی بر زندگی روزمره داشت.»

در ادامه این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که مشکل گاز فنی است و تصمیم دولت برای کاهش صادرات گاز به نیروگاه های عراق وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید