توانمندسازی خانواده موجب تقویت و استمرار جامعه می شود/ مسائل اقتصادی تاثیر مستقیمی بر خانواده ها دارد

ساعت: 13:01
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785657

رئیس موسسه مطالعات زنان و خانواده گفت: توانمندسازی خانواده ها باعث تقویت و پایداری جامعه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زیبائی نژاد، رئیس مؤسسه مطالعات زنان و خانواده در گفت و گو با خبرنگار جامعه فردا، با اشاره به سیاست های رهبر معظم انقلاب در سال 1395 اظهار داشت: شاید ما یک سیاست نداشتیم. سیاست خانواده تا دهه 80 قرن گذشته و همه اینها حمایت از خانواده های خاصی بود. مثلا خانواده های اعضای کمیته امداد و امثال اینها اما ما کاری به سیاست خانواده نداشتیم و بعداً نوعی سیاست گذاری خانواده انجام دادیم.
وی با بیان اینکه در دنیا یک سیاست اجتماعی برای حمایت از خانواده وجود دارد، گفت: در ایران سیاست اجتماعی حمایت از خانواده وجود دارد که با هدف رفع نیازهای خانواده و وام ازدواج، وام کار، حمایت از فرزندان و این در حالی است که سیاست های 40 ساله عمدتاً برچسب خانواده بوده و تلاش این سیاست ها حمایت اقتصادی و بهداشتی از خانواده و محدود کردن روابط خانوادگی از جمله تعیین سن ازدواج و. آیا دولت سیاست هایی را اتخاذ کرده است که در آن خانواده توانایی کافی برای حل مشکلات خود را داشته باشد؟ خانواده باید بتواند مشکلات خود را در مقیاس هسته ای یا بزرگ حل کند.
وی گفت: مشکلات اقتصادی تاثیر مستقیمی بر خانواده دارد. خانواده از دولت توقع مشکلاتی دارد که باید خودش حل کند. دولت در بسیاری از زمینه ها درگیر است که نباید دخالت کند. دولت باید کارآمد کار کند و ثبات اقتصادی ایجاد کند تا خانواده بتواند نیازهای خود را به صورت طبیعی برطرف کند.

وی تاکید کرد: سیاست تحکیم خانواده چه زمانی صورت می گیرد؟ وقتی خانواده بتواند مشکلات خود را حل کند. مشکلات در مقیاس خانواده اصلی با مشکلات در مقیاس خانواده بزرگ متفاوت است. نهاد خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی باید بتواند بیشتر مشکلات را با مهارت هایی که آموخته است حل کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید