“امید خانواده”؛ مرکز فرهنگی با ماموریت توانمندسازی خانواده ها


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821239

رئیس سازمان اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری سمنان:

عباس بابایی گفت: فرهنگسرای خانواده امید تنها فرهنگسرای تخصصی خانواده در شهر سمنان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس بابای رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری سمنان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار مرآت در تشریح برنامه ها و فعالیت های فرهنگسرای خانواده امید گفت: دوره هایی مانند درس هنر و ورزش، کلاس NA برای فرهنگسرای معتادان و ناران امید هم اکنون میزبان کلاس خانواده معتادان، کارگاه مشاوره و مهارت های زندگی و همچنین آموزش سوادآموزی برای کودکان کار و ترک تحصیل است.

رئیس سازمان اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به وجود کتابخانه در دو بخش برای باران که مخصوص بزرگسالان و رنگین کمان برای کودکان است، اشاره کرد. وی گفت: کتابخانه رنگین کمان بالغ بر 38 هزار عضو و کتابخانه رنگین کمان نیز بالغ بر 3 هزار عضو دارد. همچنین در قسمت رنگین کمان کتاب به صورت رایگان و با پیک به دست اعضا می رسد. شهروندان برای استفاده از این امکانات می توانند نرم افزار مورد نظر را بر روی گوشی خود نصب کرده و یا با شماره تلفن 2120 تماس بگیرند.

عباس بابایی در تشریح دوره های آموزشی مهارت های مختلف کودکان در این فرهنگسرا گفت: آموزش گویش سمنانی، موسیقی درمانی کودکان استثنایی، مشاوره و کارگاه روانشناسی کودکان، مشاوره، آموزش هنر برای آموزش و توانمندسازی کودکان در فرهنگسرا.

وی در ادامه به تشریح برنامه های در دست اقدام برای کاهش طلاق پرداخت و گفت: طرح مشاوره خانواده های بدسرپرست به صورت هفتگی و با همکاری مشاوران نیروی انتظامی در حال اجراست. همچنین به منظور ایجاد استقلال مالی برای زنان بدسرپرست، آموزش سنگ تراشی در این فرهنگسرا انجام می شود.

رئیس سازمان اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری سمنان در رابطه با آموزش های پیش از ازدواج از برگزاری کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج و پس از ازدواج توسط مشاوران اجتماعی در فرهنگسرای یاد کرد.

عباس بابایی با ابراز امیدواری از تداوم حمایت های شهرداری از فرهنگسرای خانواده امید، تاکید کرد: از هر سازمان و نهادی که بتواند برنامه هایی را در راستای سیاست های فرهنگسرای خانواده و بهبود وضعیت خانواده ها و شهروندان اجرا کند، استقبال می کند. هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید