جای خالی مجتمع فرهنگی هنری مرکز گردشگری خراسان رضوی/برنامه ریزی فرهنگی مناسب برای خدمت رسانی به گردشگران ضروری است


ساعت: 15:14
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1893384

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طرقبه شاندیز را پیشنهاد کرد.

چاوشان بیان کرد: با توجه به فضای گردشگری و استقبال فراوان مسافران در طرقبه شاندیز، برنامه ریزی جامع فرهنگی و ایجاد مجموعه فرهنگی و هنری برای حفظ هویت اصیل این شهر نیاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا چاوشان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طرقبا شاندیز در گفت و گو با خبرنگار صبح توس اظهار داشت: آنچه در طرقبه شاندیز به عنوان یکی از قطب های گردشگری خراسان رضوی حائز اهمیت است با توجه به حجم زیاد مسافران و مسافران و… گردشگران باید توجه ویژه ای به این شهر داشته باشند و باید جایگاه اداری طرقبه شاندیز را به عنوان شهری بزرگ دید زیرا سرلوحه برنامه های فرهنگی و هنری مشهد است و به زائران و مجاوران خدمات رسانی می کند. امام رضا (ع) و علاوه بر آن خیل عظیمی از گردشگران و مسافران بر دوش این شهر هستند.

ee786fe2 5c9c 4632 986f 59be3f2a827d خبر خاکستری


مهمترین چالش پیش روی شهر، اماکن فرهنگی است

وی خاطرنشان کرد: اخیرا جلسه مشترکی با معاون مدیریت توسعه و پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول امور شهرستان ها و با همراهی فرماندار و شهرداری های طرقبه و شاندیز استان برگزار شد. وی تصریح کرد: در این جلسه موضوعاتی از جمله: اماکن فرهنگی شهرستان، امکان سنجی ایجاد مجتمع فرهنگی هنری در طرقبه شاندیز و ارتقا و توانمندسازی ساختار اداری فرهنگ و رهبری اسلامی شهرستان. مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ترگبه شاندیز تاکید کرد: در موضوع نقاط فرهنگی معاون مدیریت توسعه و پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری ها توضیحاتی ارائه کردند که مهمترین چالش پیش روی شهر از نقاط کوچک فرهنگی است و اینکه این زمین ها در اکثر مواقع برای سرمایه گذاری مناسب نیستند و یا در مکان مناسبی قرار نمی گیرند و نیاز به جلسات تخصصی متعدد دارد.


باید با حفظ اصالت و هویت فرهنگی طرقبه شاندیز، فضای خدمات رسانی به زائران، مسافران و گردشگران را برنامه ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به فضای خاص و خاص طرقبه شاندیز در حوزه گردشگری، نیاز به برنامه ریزی فرهنگی یکپارچه و همه جانبه وجود دارد، برنامه هایی که بتواند رویکرد درستی برای هویت شهر به مسافران و گردشگران و همه کسانی که آنها را دریافت کنید ما برای انتقال در شهر هستیم.

دبیر شورای فرهنگی عمومی طرقبه شاندیز با بیان اینکه مردم متدین و متدینی در شهرستان طرقبه شاندیز وجود دارند که بر اعتقادات خود می ایستند افزود: باید با حفظ اصالت فضا را برای خدمت رسانی به زائران، مسافران و گردشگران برنامه ریزی کرد. و هویت فرهنگی ترغاب شاندیز و باید انتقال این عناصر مهم را ردیابی کرد.

وی با اشاره به یکی از مشکلات ادارات شهرستان گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طرقبه شاندیز همچنان مانند برخی دیگر از ادارات شهرستان فضای مستقلی ندارد و این موضوع یکی از ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. با کمک تیم مدیریت استان و مدیریت شهرستان باید برنامه ریزی های لازم برای این اداره بعد از پایداری انجام شود تا ساختاری مناسب با کشش و ظرفیت شهر ایجاد شود.

b178d1c5 e94b 47fb 8443 5dc4390398cb خبر خاکستری


ضرورت احیای فضاهای فرسوده و بلااستفاده و رها شده در طرقبه شاندیز

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طرقبه شاندیز بر احیای فضاهای فرسوده، بلااستفاده و متروکه شهر تاکید کرد و تصریح کرد: خیلی وقت ها نیازی به ایجاد فضای جدید نیست، اما مکان های زیادی در طرقبه شاندیز وجود دارد که وجود دارد. عملاً بنا به دلایلی بلا استفاده و حتی در حال تخریب هستند و لازم است کارکنان ادارات مختلف شهر سر کار حاضر شوند تا این مکان ها احیا و مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرند.

وی بیان کرد: با توجه به لزوم ایجاد مجتمع فرهنگی هنری در شهرستان طرقبه شاندیز، در این موضوع 3 هدف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش بینی شده است تا بتوانیم مشکلات فرهنگی را پیگیری کنیم.


ضرورت ایجاد مجتمع فرهنگی هنری در شهرستان طرقبه شاندیز

چاوشان با اشاره به لزوم ایجاد گذرگاه های فرهنگی گفت: هنوز فضای مناسبی در شهرستان طرقبه شاندیز برای ایجاد نمایشگاه دائمی آثار هنرمندان بومی نداریم تا بتوانیم این فرصت ها را در اختیار مسافران و گردشگران قرار دهیم. و در صورت ایجاد این گذرهای فرهنگی می توانیم علاوه بر آثار هنرمندان برجسته شهرستان از آثار هنرمندان برجسته استانی و کشوری در مناسبت های مهم نیز بهره مند شویم.

وی با اشاره به موضوع باغ فرهنگی گفت: باید به سمتی برویم که هویت شهر ترگاهبه شاندیز منتقل شود و قطعا هدف بلندمدت این است که نیاز به فضایی مناسب داریم که یک فضای مناسب باشد. عنصر گردشگری، مذهب و تولید فرهنگ و هنر در طرقبه شاندیز.

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان طرقبه شاندیز تصریح کرد: در این زمینه پیشنهاداتی در حوزه راه و شهرسازی و کمک به شهرداری های طرقبه شاندیز باید در جلسه عمومی شورای فرهنگ و جلسات مشترک با سایر شهرداری ها مطرح و مطرح شود. مدیران شهری .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید