رعایت مسائل معنوی و اخلاقی موجب موفقیت فرد، خانواده و جامعه می شود


ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812655

حجت الاسلام سید حسن جلالی گفت: کسانی که مسائل معنوی و اخلاقی را رعایت کنند، سیر موفقی برای خود، خانواده و جامعه خواهند داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید حسن جلالی امام جمعه هفشجان در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز; وی در خصوص ترویج معنویت و اخلاق در انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را انفجار نور می دانند، به عبارتی نور قله معنویت و اخلاق حسنه است، کسی که با معنویت و معنویت زندگی می کند. اخلاقش، زندگیش پر نور است این رحمت الهی است.

وی ادامه داد: در وجود انسان هایی که با معنویت زندگی می کنند و اخلاق آفرین هستند، تاریکی وجود ندارد. قانون خدا در بکارات شام و در آیه القرسی آمده است که کسانی که ایمان آورده اند خداوند آنان را از تاریکی ها حفظ می کند.

امام جمعه هفشجان افزود: هر که ایمان نیاورد، خداوند او را از نور بیرون می آورد و به میلشان به ظلمت می برد.

جلالی گفت: در نظام جمهوری اسلامی همه کسانی که از این طریق به مقامی رسیدند و در نهایت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند کسانی بودند که در رأس اخلاق و معنویت بودند.

ایشان رعایت حلال و حرام، رعایت محرم و نامحرم، رعایت طهارت و نجاست و دوری از فحشا و… را نام برد. به عنوان مسائل اخلاق و معنویت عنوان کرد و گفت: شهدای اسلام و انقلاب اسلامی کسانی بودند که در همه این موارد به اخلاق اسلامی عمل کردند و معنویت اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دادند.

امام جمعه حفجیان گفت: مردم متدین و شهدای اسلام و انقلاب به هیچ چیز گوش نکردند و به چیزی نگاه نکردند، ما در مورد کسانی صحبت می کنیم که انقلاب اسلامی را شناختند و بر آن تأثیر گذاشتند.

جلالی گفت: کسانی که مشکلات روحی و اخلاقی را مشاهده کنند، مسیر موفقی برای خود، خانواده و جامعه پیدا می کنند.

وی امام راحیل، شهید بهشتی، همه شهدای جنگ و انقلاب را از مصادیق بارز معنویت و اخلاق معرفی و بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه مدرن اخلاق و معنویت اسلامی از زمان جنگ تا کنون است که دنیا را متحول کرد. با شهادتش مرگ
امام جمعه هفشجان ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی آنچه را که برحسب مسائل فردی، اجتماعی و سیاسی بر عهده داشت انجام داد، آنچه را که خدا خواست انجام داد، در واقع این شهید بزرگوار به فرمان امام کاظم(ع) در حال انجام وظایف و وظایف خود است و تابوهای خود را ترک می کند

جلالی در پایان افزود: معنویت و اخلاق در اسلام پیروزی برای مردم انقلابی و شیعه است که می خواهند مانند شهدا برای خود، خانواده و جامعه موثر باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید