توسعه پتروشیمی اروند با پایان فروش نفت خام تهدید می شود و اشتغالزایی/حمایت از شرکت های دانش بنیان می تواند موجب موفقیت این مجتمع شود.


ساعت: 10:10
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881009

محمدرضا کریمی گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان، تقویت خودکفایی و به روز رسانی منشور مدیریتی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از دیگر ماموریت های تعریف شده مجتمع پتروشیمی اروند است که می تواند منجر به موفقیت روزافزون و رضایت سهامداران و ذینفعان مجتمع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، محمدرضا کریمی، مدیرعامل پتروشیمی اروند در نشست سالانه پتروشیمی اروند جزئیات طرح توسعه این شرکت را برای پایان دادن به خام فروشی، توسعه صنایع پایین دستی، ایجاد اشتغال و افزایش پایداری مجتمع اعلام کرد. اجرای پروژه بسته بندی FFS، اجرای خط لوله سوم نمک و مشارکت در مگا پروژه الماس ماهشهر.

وی بر این باور است که تامین مواد اولیه شرکت های پایین دستی و صنایع اطراف یکی از رسالت های پتروشیمی اروند است که موجب پویایی و شکوفایی اقتصاد کشور شده است.

مدیرعامل پتروشیمی اروند همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان، تقویت خودکفایی و به روز رسانی منشور حاکمیتی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس را از دیگر ماموریت های تعریف شده گروه پتروشیمی اروند دانست که می تواند منجر به موفقیت روزافزون و رضایت سهامداران و ذی نفعان این شرکت شود. گروه

وی گفت: در سال 1400 این شرکت 6 درصد بیش از برنامه مصوب سالانه محصولات خود را تولید و روانه بازار کرد که این امر موجب توسعه صنایع پایین دستی و افزایش ارزآوری برای کشور شد.

کریمی افزود: همچنین در همین مدت بود که یکی از بزرگترین نوسازی های تاریخ این شرکت انجام شد که حاصل آن افزایش تولید و سودآوری شرکت در سال 1401 بود.

وی روند عرضه محصولات مجتمع پتروشیمی اروند در بازار داخلی و صادراتی را افزایشی دانست و گفت: حجم فروش محصولات این شرکت از 867 هزار تن در سال 1396 به بیش از یک میلیون تن در سال 1400 افزایش یافت که باعث افزایش فروش خالص پتروشیمی اروند از 16000 و 800 میلیارد ریال در سال 96 به بیش از 157 هزار میلیارد ریال در سال 1400.

همچنین سود ناخالص «اروند» از 5600 میلیارد ریال در سال 1395 به بیش از 86000 میلیارد ریال در سال 1400 رسید و در سال 1400 سود خالص پس از کسر مالیات به بیش از 67000 میلیارد ریال رسید.این شرکت بی نظیر است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید