مهمترین هدف انقلاب تغییر فضای اخلاقی و معنوی جامعه بود/ برقراری عدالت اجتماعی از برکات انقلاب است.


ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812454

حجت الاسلام هادی معصومی با بیان اینکه انقلاب ما الگوبرداری از انقلاب حضرت محمد(ص) بود، گفت: مهمترین هدف انقلاب تغییر فضای اخلاقی و معنوی رژیم سابق بود که خوشبختانه این اهداف محقق شد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام هادی معصومی امام جمعه شهر غازی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک از مانه و اسملکان با تاکید بر نبود فضای اخلاقی در رژیم پهلوی گفت: انقلاب ما الگوبرداری از انقلاب حضرت محمد(ص) است. (ص) و مهم ترین هدف ایشان تغییر فضای اخلاقی است.«و این معنویت رژیم گذشته بود؛ در رژیم گذشته چیزی شبیه فضای اخلاقی نداشتیم، از سر شاه گرفته تا هیئت حاکمه آن زمان. معنویت

وی با تاکید بر اینکه با شکل گیری انقلاب تحول عظیمی در اخلاق و معنویت مردم شکل می گیرد، گفت: انقلاب بر اساس قوانین اسلام است و تلاش می شود وزرایی که معتقد و پایبند به اخلاق اسلامی باشند منصوب شوند. و معنویت امام و سپس مقام معظم رهبری که در راس معنویت و اخلاق اسلامی هستند در راس قرار دارند و لذا این انقلاب در همان مسیر معنویت و اخلاق ادامه یافت.

وی به بیان نمونه هایی از تحولات اخلاقی و معنوی پرداخت و افزود: توجه ویژه به قرآن، حفظ و قرائت و تلاوت در زمینه های مختلف باعث شد که قرآن به سرعت رها شود. همه اینها نشان دهنده معنویت مردم ایران است. “

حجت الاسلام معصومی توجه مردم به نماز جماعت و نماز جمعه را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: با گذشت 43 سال از انقلاب اکنون در 900 نقطه کشور نماز جمعه برگزار می شود و این تاثیر انقلاب بر معنویت است.

وی توجه مردم و جوانان به مراسم عبادی از جمله اعتکاف و پیاده روی اربعین را از دیگر مصادیق پیشرفت معنوی در جامعه برشمرد.

احیای فرهنگ ایثار و شهادت

امام جمعه به عنوان شاهدی بر گسترش معنویت در کشور پس از انقلاب، احیای فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش این فرهنگ را در بین مردم ایران به ویژه در بین جوانان برشمرد.

اما وی توضیح داد: این موارد به این معنا نیست که عده ای در انقلاب ما مرتکب گناه و بندگی نیستند، بلکه مهم این است که این بردگی سیستماتیک نیست و در حالی که این بردگی و فساد مالی و جنسی و سایر مفاسد در رژیم گذشته کاملاً سیستماتیک بود و از سوی کارمندان به مردم منتقل شد که ما در انقلاب اسلامی ایران به صورت سیستماتیک این را نمی بینیم و اگر دست اندرکاران این فساد عامل فساد سیستمی نباشند.

حجت الاسلام معصومی افزود: اینها آثار مثبت معنویت و اخلاق دینی است که شعائر و عبادات را در کشور توسعه داده است و اکنون در بسیاری از مساجد سراسر کشور روحانیت به گسترش دین پرداخته و در مراسم مختلف به انجام مناسک می پردازند. عبادت هفتگی عاشورا، دعای کمیل و توسل، دعای ندبه و جشن میلاد ائمه و مراسم عزاداری همگی از دلایل گسترش شعائر دینی در کشور پس از انقلاب است.

امام جمعه قاضی با بیان اینکه این میزان پیشرفت بسیار خوشحال کننده است اما قانع کننده نیست، گفت: باید مراسم های عبادی را بیش از گذشته گسترش دهیم و به اخلاق و معنویت بیش از گذشته توجه کنیم.

وی بر اهمیت عدالت تاکید کرد و افزود: عدالت یکی از اصول مذهب شیعه است و کسی که عدالت را قبول نداشته باشد شیعه نیست.

حجت الاسلام معصومی گفت: انقلاب در اجرای عدالت در جامعه اسلامی ایران بسیار مؤثر بود اما این به معنای موفقیت کامل آن نیست زیرا تحقق عدالت صددرصدی در جامعه بسیار دشوار است، البته به طور نسبی شاهد تحقق آن هستیم. عدالت در جامعه با این حال، بی عدالتی غیر معمول نیست.

ارائه خدمات به مناطق فقیرنشین نمونه ای از اجرای عدالت در انقلاب است

وی مصادیق عدالت را برشمرد و گفت: خدمات رسانی به مناطق فقیرنشین همانطور که در شهرها و مناطق خوش آب و هوا می بینیم در مناطق فقیرنشین کشور نیز شاهد هستیم که برق دارند و کمتر روستایی است که برق نداشته باشد و اگر قطعاً در سال های آینده به نعمت برق که مصداق عدالت است دسترسی خواهد داشت.

امام جمعه قاضی با بیان اینکه یکی دیگر از مصادیق عدالت گازرسانی به اقشار مختلف شهری و روستایی است، گفت: در رژیم گذشته حتی در شهرهای بزرگی مانند تهران مردم به راحتی به نفت دسترسی نداشتند، اما اکنون بسیاری از نسل های جدید حتی به نفت دسترسی پیدا کرده اند. نفت را ندیدند چون جای خود را به گاز داد و دسترسی به گاز یکی از مصادیق عدالتی است که انقلاب اسلامی تلاش کرد تا مردم از این نعمت خدادادی چه در روستا و چه در شهر برخوردار شوند.

وی افزود: ما این را در رژیم شاه ندیدیم. این حجم از خدمات را در مناطق فقیرنشین که منشأ ظلم و ستم بر مردم بود، ندیدیم.»

این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی به سمت عدالت و عدالت حرکت می کند، گفت: آبرسانی، بهداشت و درمان، دسترسی به اینترنت تلفنی، دسترسی به آموزش و پرورش و معلمان از مصادیق عدالت است. یعنی می بینیم که عدالت نسبی در ایران به برکت انقلاب برقرار شده است و این نشان می دهد که نظام و انقلاب ما که قوانینش بر اساس قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام است، به سمت عدالت پیش می رود. و عدالت

وی با تاکید بر اینکه نباید فقط بی عدالتی ها را ببینیم و عدالت و بی عدالتی را با هم ببینیم و بسنجیم، تاکید کرد: بی عدالتی را در کشور می بینیم و همه باید با هم ببینیم و بسنجیم و ظلم را نبینیم، همچنان شاهد این هستیم که که در کشور ما عده ای در فقر به سر می برند و عده ای به راحتی به مراکز بهداشتی درمانی دسترسی ندارند و به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند، اما این میزان نسبت به زمان شاه بسیار کمتر است و امیدواریم بی عدالتی ها در کشور رفع شود. آینده نزدیک.

حجت الاسلام معصومی فاصله میان کارکنان و کارکنان را یکی از مصادیق بی عدالتی دانست و گفت: شاهد این انقلاب هستیم که برای عدالت ایجاد شده است، اما هنوز برخی حقوق های نجومی می گیرند و عده ای حداقل دستمزد می گیرند. «کارگران ما، پارک‌های گران‌قیمتی هستند که در شهرداری‌ها کار می‌کنند و از حقوق بسیار پایینی برخوردارند، اما یک مدیر کل در یک موسسه 20، 30 تا 40 میلیون حقوق می‌گیرد که شایسته نیست.

وی با بیان اینکه این تفاوت بین حقوق کف و سقف جامعه فاصله زیادی است، تاکید کرد: اگرچه عدالت به معنای برابری نیست، اما قطعاً آن کسی است که کار بیشتر و استعداد بیشتری دارد و از عقل خود برای پیشرفت استفاده می کند. نظام، انقلاب و مردم. او باید دستمزد بیشتری دریافت کند اما این دستمزدها باید حد معقولی باشد و امیدواریم که قوانین تغییر کند تا دستمزدها تا حدودی تعدیل شود، زیرا این میزان اختلاف دستمزد کف و سقف جامعه طولانی است. راه دور

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید