حضرت زهرا (س) الگوی جامع در سبک زندگی معنوی، اخلاقی و اجتماعی زنان در اسلام است.

ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802655

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم با اشاره به اینکه جایگاه اجتماعی زن در اسلام بسیار بالاست، گفت: حضرت صدیحه کبری (س) الگوی جامع و فراگیر زندگی معنوی، اخلاقی و اجتماعی زنان در اسلام است. افرادی متفکر که موقعیت زن را در اسلام محدود می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله محسن فقیهی در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی ضمن تبریک این ایام گفت: جایگاه اجتماعی زن در اسلام به حدی است که ائمه معصومین (ع)ع) الگو گرفتن از پیامبر زهراء (ج) که تنها زن بی گناه در بین چهارده معصوم (ع) شیعیان همیشه به سربلندی و پیروی از این بانو توصیه شده اند.
وی ادامه داد: حضرت صدیقه کبری (س)ج) الگوی جامع و فراگیر، سبک زندگی معنوی، اخلاقی و اجتماعی زن در اسلام است و سیره فاطمی، نفی اندیشه‌های افراد متعصب و تنگ نظری است که جایگاه زن را در اسلام محدود می‌کنند. نادیده گرفتن جایگاه زن در زندگی اجتماعی و خانوادگی.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم با اشاره به اینکه مقام معنوی حضرت زهرا (س) بسیار والاست، گفت: زندگی صدیقه طاهرهج) همه چیز زندگی و آموزش فضایل معنوی و اخلاقی است.
وی افزود: حوادث جانی این امام (ره)ج) او مظهر دکترین آموزش عالی است که عموم مردم و به ویژه زنان و طلاب مذهبی باید با زندگی او ارتباط برقرار کنند.
آیت الله فقیهی می فرماید: رسول خدا را تکریم و تجلیل کنید.ص) و امامان معصوم(ع)ع) از همین جا عظمت مقام این بانو و الگوی ایشان را برای همه به ویژه برای زنان نشان دادم.
وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان به این امام جماعت ضمن عبادت و دفاع از مقام خود، در معرفی و معرفی معارف معنوی، اخلاقی و اجتماعی حضرت صدیحه کبری (س) بکوشند.ج) مخصوصاً خطبه ها و احادیث میدانم از این دارم (ج) از هیچ تلاشی فروگذار نکنید
.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید