حضرت زهرا(س) الگوی پاسداری از ولایت و مبارزه با دروغ/ ایام فاطمیه الگوی متعالی ولایت است.

ساعت: 09:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793216

حضرت زهرا(س) الگوی زن دفاع از ولایت و مبارزه با باطل، حرکت سیاسی بزرگی را به راه انداخت و اولین مدافع و شهید ولایت بود که در راه حق قیام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ارومنیوز ؛ در روزگاری منسوب به پیامبر اعظم خاتمی، حضرت محمد مصطفی (ص) مادر اهل بیت (ع) و بانوی دو عالم هستیم.

روزها که گذشت، تقویم روزگار چرخید و نوبت به ایام فاطمیه رسید، روزهایی که می شد همان شعر مرحوم محتشم کاشانی را زمزمه کرد که در آن «دوباره چه عصیان در خلقت جهان. «نه، خون برای مصیبت های ام ابیها فریاد زد.

این روزها در همه شهرها آشوب است و مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) برگزار می شود و باید خطبه فاطمیه خوانده شود و به فرموده رهبر معظم انقلاب فاطمیه در روز عاشورا برگزار شود.

این روزها باید برای مردم قصه گفت، کلام حضرت زهرا (س) به ویژه خطبه فدکیه که از معجزات ایشان است، فضائل و شگفتی های حضرت زهرا (س) را به جهانیان منتقل کرد. و شیوه زندگی و فرهنگ عملی فاطمیه او. در جامعه توضیح داده شده است.

دفاع اعلیحضرت فاطمه زهرا (ج) از جانب درست و مبارزه کردن اس باثال

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در این خصوص با تاکید بر اینکه مبارزه حق و باطل یک سنت الهی است و از ابتدای خلقت بشر وجود داشته است، گفت: من محکم ایستاده ام.

حجت الاسلام عسگر از دیرباز بیان داشته است که حضرت فاطمه زهرا(س) در مبارزه با دروغ پیشگام است; وی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از جبهه حق به وظیفه خود عمل کرد و به وظیفه خود عمل کرد و در این راه پیشگام بود.

وی افزود: حضرت زهرا(س) تمام ظرفیت خود را برای کمک و یاری به جبهه حق به کار گرفت و مردم را به تفکر و اندیشه واداشت و بدین ترتیب ثابت کرد که باید از حق و حقیقت با همه امکانات دفاع کرد.

اعلیحضرت زهرا (س) آره دفاع از جانب قیمومیت

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در این خصوص با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از ولایت جنگیدند، گفت: به خانه مهاجرین و انصار رفتند تا مبادا نشوند. غدیرخم را فراموش کن

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد مجتهد شبستری با اشاره به اینکه حضرت زهرا (سلام الله علیها) در دفاع از ولایت آرام و ساکت نیست و با تمام وجود در این راه می جنگد، گفت: زهرا(س) برای کسب عنوان زنان زمینه ساز یک حرکت عظیم سیاسی شدند و آنان اولین مدافعان و شهدای ولایت هستند که به حق قیام کردند.

وی گفت: فریادهای حضرت زهرا(س) فقط بحث فراق پیامبر اکرم(ص) نبود، بلکه نماد اعتراض، مبارزه و حرکتی جهادی بود که دشمنان را آزار می دهد.

نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز با بیان اینکه کمال حیا و حجاب و متانت از دیگر ویژگی های شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) است، گفت: حضرت زهرا(س) همیشه این احساس را دارد که ایشان را در خود جای داده است. باید به آرامی در جامعه حضور داشته باشد. حضور داشت و از حقوق مظلوم دفاع می کرد تا از تضییع آن جلوگیری کند.

روزها شاهد اعلیحضرت زهرا (س) دکترین آه تو ماورایی از جانب استان مداری

امام جمعه میاندوآب در این خصوص با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) مظهر فضایل، کمالات و کرامات است، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) برترین زن عالم و در رأس فضائل است. ، تا آنجا که علم او جز برای چند نفر غیر ممکن است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با تاکید بر ترویج سیره فاطمی در جامعه و الگوبرداری از زنان، افزود: سیره و کردار حضرت فاطمه زهرا (س) و سیره آن حضرت الگو باشد. زنان.

وی گفت: شهادت حضرت زهرا (س) فقط یک واقعه تاریخی نیست; بلکه یک دکترین متعالی ولایت و پاسداری از ارزش های اسلام ناب محمدی است.

امام جمعه میاندوآب گفت: پیروی و اطاعت از رسول خدا و یاور ولایت و امام امیرالمومنین (ع) درس مهمی است که به جهانیان آموخت تا انسان راه سعادت و رستگاری را طی کند، زیرا همه به ریسمان ولایت جاوید پایبندند بی شک راه حق را برگزیده اند.

روزها شاهد اعلیحضرت زهرا (س) احتمال توضیح حقایق اسلام تمیز است

امام جمعه چهاربرج نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) وارد امور سیاسی زمان خود شد و به دفاع از ولایت پرداخت.

حجت الاسلام عسگر جلالی با اشاره به خطبه فدکیه به عنوان نفیس ترین میراث دینی حضرت فاطمه(س)، افزود: این خطبه شامل مواضع سیاسی حضرت فاطمه(س) در برابر نظام حاکم و مقصر دانستن مصادره کنندگان فاتک و کلی است.

وی با بیان اینکه ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) فرصتی برای تبیین حقایق اسلام ناب بود، گفت:

آری فاطمیه باید عاشورا برپا شود و این روزها تاریخ بیشتری برای مردم بازگو شود و صدای حضرت زهرا(س) به ویژه خطبه فدکیه که از معجزات ایشان است به گوش جهانیان برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید