وحدت از برکات نظام جمهوری اسلامی و رمز موفقیت اسلام است/فاطمیه امتحان الهی است که مهمترین رکن آن پاسداری از ولایت است.

ساعت: 19:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792853

در خطبه های نماز جمعه یک جمعه موقت در سرپل ذهاب دارم:

حجت الاسلام مصطفی عسگری گفت: فاطمیه یک مصیبت بزرگ الهی است که مهم ترین و بزرگترین رکن آن دفاع از ولایت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از نمایشنامه بلند، حجت الاسلام مصطفی عسگری در خطبه های نماز جمعه این جمعه سرپل ذهاب با اشاره به آغاز ایام فاطمیه گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) محور هستی است و در حدیث شریف کساء منبع آمده است. از همه رحمت و برکت جان خود را فدا کرد و در این راه به شهادت رسید.

وی افزود: فاطمیه امتحان الهی است که پاسداری از ولایت مهمترین رکن آن است، ولایتی که قرآن کریم اطاعت آن را بر مؤمنان واجب کرده است.

امام جمعه موقت سرپل ذهاب بابیان اینکه باید فاطمیون را بزرگ بدانیم، ادامه داد: باید ایام غم و اندوه فاطمیه را گرامی و گرامی بداریم چرا که درس های بزرگی چون آزادگی، اطاعت و حمایت از امام زمان (عج) است. زمان در آن نهفته است .

حجت الاسلام عسگری گفت: فاطمیه به ما می آموزد که وقتی فراموشکارانی که حتی سلام امیرالمؤمنین(ع) را اجابت نکردند، غدیر و معجزات و عهد و پیمانش را فراموش کردند.

وی با استناد به فرقه های روایی و احادیث مستند اذعان داشت: حضرت زهرا(س) در میان کوچه امام زمان خود را رها نکرد و در میان سکوت منفعت طلبانه مال و ترس مردم عادی در حمایت از ولی امر خود خطبه ایراد کرد. یاد بگیرید که حتی خودش هم باید از امام زمانش دفاع کند.

حاطب جمعه این شهرستان به روز حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: این روز یادآور ندای رهبر معظم انقلاب برای حفظ عزت و استقلال کشور بر لبان این قشر زحمتکش است. “

وی افزود: روز حمل و نقل عمومی در تقویم جان باختگان ملت ایران روز تکریم است و این روز را به سفیران صلح در جاده ها تبریک می گویم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به روز شهادت شهید مفتک اشاره کرد و اظهار داشت: روز شهادت دکتر مفتک به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه معرفی شد که اولین اثر آن کلید موفقیت و پیروزی

وی افزود: جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری به وحدت حوزه و دانشگاه نیاز دارد چرا که وحدت همواره رمز موفقیت انقلاب بوده و نقش ارزنده ای در روند تحول فکری و فرهنگی جامعه دارد و اگر به دنبال آن باشیم. تحول و پیشرفت علمی از حوزه و دانشگاه شروع می شود و در جامعه گسترش می یابد.

عسگری در ادامه به اهانت اهل بیت به پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: هفته گذشته اهانت به ساحت مقدس اهل بیت(ع) از گلوی ناپاک دشمن، قلب مسلمانان را به درد آورد. سراسر دنیا.

وی افزود: وحدت یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی در میان مذاهب و مذاهب مختلف اسلامی است و الگویی برای همه مسلمانان شده است، لذا دشمنان خدا، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و دین مبین اسلام باید بداند که هر کلمه ای که موجب تفرقه و تفرقه به دستور اسلام می شود، «و قرآن حرام است و این امر با واکنش به موقع علمای اهل سنت همراه بود و همه علمای اهل سنت بی احترامی به اهل سنت را بی احترامی می دانستند. بیت پیامبر و اهل سنت را مورد علاقه پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت و اهل بیت (ع) می دانستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید