فاطمیه روایت صحیح اسلام و جهاد تبیین در موضوعات اسلام است/فاطمیه فریاد بصیرت و فهم دین است.

ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793017

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به اینکه امروزه نیاز به فرهنگ فاطمی در جامعه بیش از پیش احساس می شود، گفت: فاطمیه روایت صحیح اسلام است و جهاد تبیین مشکلات اسلامی است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با ابراز تأسف از ایام فاطمیه گفت: ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها دوران تکرار ملاک های دین شناسی و دین داری با همان فریاد و فرهنگ فاطمی است تا غبار شک و شبهه و … انگیزه های نادرست قیام از حق دور می شود و نباید از هدایت و عبادت غافل شد و جریان دین اصیل در دل مردم جوشان بماند.
وی ادامه داد: در واقع هدفی که سیدیکا طاهر سلام الله علیها می گوید و از آن دفاع می کند، نجات بشر در سایه تبعیت از ولایت است، لذا فاطمیه گریه بصیرت، درک دین و جهاد فیصل الله است. به معنای واقعی آن.»

امروزه فرهنگ فاطمی بیش از هر زمان دیگری در جامعه احساس می شود
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) الگوی جاودانه برای همه ابعاد زندگی انسان است، گفت: مطالعه زندگی پربار، شناخت سبک زندگی، دقت در معنویات و حیات الهی، علم ولایت و بصیرت، بصیرت در کنار عمل، اخلاص در تلاش فاطمیه و جهاد یکی از مضامین قابل توجه و آموزنده در سیره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است که قدمت و قدمت هرگز در آن نیست. می گذرد، شخصیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بیشتر از این بانوی بزرگ نمایان و نمونه می شود. البته در عصر ما نیاز به فرهنگ فاطمی در همه ابعاد عقیدتی، اخلاقی و اجتماعی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، زیرا حضرت فاطمه سلام الله علیها الگویی جاودانه برای همه ابعاد زندگی بشر است. اگر منحصر به فرد از آن پیروی کنید به کمال کامل خواهید رسید و این نعمتی است که اهل معرفت، عالم آن را می شناسند و شکرگزار آن هستند.

امروز هم صدای فهم و بصیرت حضرت فاطمه سلام الله علیها به گوش می رسد
وی ادامه داد: انسان های فهیم و با قدرت شناخت و تحلیل رویدادها در هر زمان و در هر حال در اصلاح جامعه مؤثرتر از تأثیرپذیری از فضای مسموم و مبهم جامعه هستند و شرط تأثیرگذاری حقیقت است. و حقيقت؛ «بدون ترديد، گفتن حق و پيروي از حق، گاهي هزينه هايي دارد كه افراد معتقد به وعده هاي الهي از عهده آن بر مي آيند.
این استاد حوزه علمیه گفت: حضرت فاطمه سلام الله علیها بر اساس این معیار زمانی که کینه توزی غلبه می کند و تغییر معیارها و ارزش ها سرعت می گیرد و جریان توحیدی و سلسله ولایت الهی مورد هجوم شبهات و سختی ها قرار می گیرد. حملات نرم با تحلیل جامع خود، خطرات و خطرات شیاطین و دشمنان را به اطلاع عموم می رساند.

تبیین وقایع اسلام و معرفی پیشگامان و مجاهدان اسلام
وی افزود: یکی از مهمترین وقایع پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، مخالفت با روایت صحیح وقایع اسلام و نشان دادن چهره و واقعیت واقعی اسلام، مسلمانان واقعی و ادامه راه اسلام در تبعیت از ولایت.»
حجت الاسلام بنیادی بیان می کند: بنابراین مهم ترین اثر «تبیین صحیح و به موقع» جلوگیری از انحرافات و تحریفات بی اساس و ناموجه است. حقایق اسلام و ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) همت فراوانی کردند تا حقایق کم رنگ نشود و وقایع سوء تعبیر نشود و راه حق در تلاطم خودخواهی گم نشود. جهان.

شناخت الگو و روش تبیین صحیح خطبه های حضرت فاطمه (س)
وی افزود: یکی از نیازهای فعالان اجتماعی؛ علاوه بر شناخت زمینه ها؛ یادگیری «روش توضیح» است. یکی از شگفتی های قرآن کریم روش تبیین است، اما آنچه مهم است استفاده از این روش در همه حال است که از بارزترین ویژگی های مکتب اهل بیت علیهم السلام است. اهمیت این نکته به حدی است که در جهاد فاطمی در مسائل مهمی چون ولایت و واقعه فدک، مخاطب دارایی جامعه است تا تبیین واقع بینانه و پیامدهای روشنی از این موضوعات داشته باشد.

روایت صحیح اسلام کاملاً منوط به تبیین حقایق اسلام است
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: پیوند «روایت صحیح اسلام» و «تبیین حقایق اسلام» دو موضوع مهمی است که در کلام پیامبر اکرم (ص) به ویژه در فدقیه مشهود است. خطبه، نکته ای که بشر به این ادعاها از منظر عدالت و حقیقت جویی نگریسته است. از این رو، اعتقاد بر این است که طاهره طاهره صلوات الله علیها «روایت جامع و تبیین اسلام» را به صورت استدلالی با عموم و اموال در میان می گذارد تا حجت بر همگان معلوم شود; اصولاً نتیجه توضیح صحیح، روشنگری و اتمام حجت است تا عذری باقی نماند.

تأکید رهبر معظم انقلاب بر «تبیین جهاد» مبنای دینی و فکری دارد.
وی افزود: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای بارها بر دو کلمه مهم «روایت صحیح و تبیین جهاد» انقلاب اسلامی و جهاد ملت ایران و مسلمانان علیه استکبار تأکید کرده و تأثیر آن را چنین بیان کرده اند. و همچنین پیامدهای خروج روشن کرده است که این مهم نشان می دهد که اگر دلسوزان و مردم انقلاب این کار را انجام ندهند، نااهلان با تعابیر سطحی یا آلوده به ریا و دروغ، حقایق انقلاب را بر اساس مکتوب خواهند کرد. جامعه برای اسلام و انقلاب.
حجت الاسلام بنیادی گفت: در واقع «روایت صحیح انقلاب و جهاد تبیین در مسائل مربوط به انقلاب اسلامی» سد محکمی در برابر تحریفات و انحرافات ایجاد می کند و نتیجه آن قوت قلب و امید خالصانه به انقلاب است. ادامه نهضت اسلامی بر اساس مکتب اهل بیت.السلام برپا شده و افق روشنی را برای انسان رقم زده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید