مکتب فاطمیه بیشترین تأثیر را در حفظ اسلام و مسئله مملکت داشت / نمونه شهید سلیمانی در راه خدمت و جهاد مکتب فاطمیه بود.


زمان: 12:30 بعد از ظهر
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1919920

عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) بهترین الگو در درک و اطاعت از ولایت بود، گفت: مکتب حضرت زهرا(س) بیشترین نقش و تاثیر را دارد. در راستای حفظ اسلام و پاسداری از معارف دینی و بویژه در امر ولایت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) نقش حضرت زهرا (س) را برجسته کرد و اظهار داشت: بقای اسلام و معارف دینی مرهون مجاهدت مظلومانه حضرت زهرا (س) است.
وی ادامه داد: مکتب حضرت زهرا(س) بیشترین نقش و تأثیر را در راستای حفظ اسلام و پاسداری از معارف دینی به ویژه امر ولایت دارد.
این نویسنده و پژوهشگر حوزوی با اشاره به اینکه اگر حضرت زهرا نبود امروز اسلام نبود، گفت: بزرگان دین تاکید داشتند که بقای اسلام و تشیع به خاطر وجود صدیقه کبری (سلام الله علیها) بوده است. به او). ) و دفاع پرشور او از روستا.
وی افزود: فرزندان حضرت فاطمه علیهاالسلام در طول تاریخ همواره با جریان انحراف و ظلم و ستم مخالفت کرده و از حقانیت مکتب قرآن و اهل بیت علیهم السلام دفاع کرده اند و امروز ما به عنوان شیعه هستیم. و دوستدارانشان موظف به ادامه این هستند ما راه روشنی هستیم.
عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: در دوران حکومت خلفای غاصب بنی امیه و بنی عباس تمام تلاش خود را برای محو و نابودی اسلام واقعی و مکتب تشیع به کار گرفتند، مگر نه. اگر برای فرزندان فاطمه بود، اثری از اسلام باقی نمی‌ماند، اگر امام حسن مجتبی علیه‌السلام در مقابل انحرافات نمی‌ایستاد، اگر امام حسین علیه‌السلام در مقابل یزید ملعون نمی‌ایستاد. اگر امام صادق (علیه السلام) و امام باقر (علیه السلام) در زمان خلفای بنی عباس با این شبهه مواجه نمی شدند که ذهن انسان ها خلق شده است، روشنگری و مقاومت نمی کردند، اسلام حفظ نمی شد و وجود دارد. اثری از او باقی نماند، پس فرزندان فاطمه (س) بودند که اسلام را حفظ کردند و مکتب تشیع را ماندگار کردند.
وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ عصر غیبت، کسانی که در مکتب فاطمیه تحصیل کرده اند همواره از تشیع حمایت کرده اند، اما در عصر ما یکی از دشمنان جدی شیعیان جریان تکفیری داعش است که با حمایت همه جانبه دشمنان اسلام، هر کاری که ممکن است برای نابودی اسلام انجام می دهد
حجت الاسلام ملک زاده بیان می کند: شهید سلیمانی در آن زمان از شاگردان مکتب حضرت زهرا (س) بود که به دستور ولی عصر خود در آن روز که همه سیاسیون سوریه بودند با داعش مقابله کرد. از دست رفته تلقی می شود، مقام معظم رهبری برای مبارزه با داعش فرماندهی می کرد و این سرباز دلاور و سرافراز اسلام با شجاعت، دلاوری و از خود گذشتگی با داعش مبارزه کرد.

16dc35b1 b6cb 4f83 ac52 de406b8449cf خبر خاکستری

وی افزود: سپهبد شهید قاسم سلیمانی از ارادتمندان واقعی حضرت زهرا (سلام الله علیها) بود. خودش اشاره می کند که در جنگ هشت ساله همیشه در تنگنا بودیم، پناهی جز حضرت زهرا (سلام الله علیها) نداشتیم. وی در دیدار با مادران شهدا خطاب به آنان گفت: حمایت حضرت زهرا (سلام الله علیها) را در خور، غرب کانال ماهی و وسط میدان های مین دیدم. وقتی شما مادر نبودید و فرزندانتان در خون راه می رفتند، من حمایت حضرت زهرا (سلام الله علیها) را دیدم. در تب و تاب اشک های عجیب و سرکوب شده بسیجیان، او را به «اروند» خواندیم و با «یجراء (س)» اروند را کنترل کردیم تا از او عبور کنیم.
عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سلیمانی واقعاً تربیت شده مکتب زهرای مرضیه بودند و این شهدا راهی را که در راه پاسداری از ولایت حضرت فاطمه (س) آغاز کردند به ما نشان دادند. .
وی تصریح کرد: وجود مقدس حضرت زهرا(س) بزرگترین مصداق ولایت شناسی و تسلیم بودن در برابر آن است و کسانی که مدعی پیروی از راه و آرمان ها و سیره حضرت زهرا(س) هستند، باید واقعاً از آن پیروی کنند. این الگوی کامل است و نه اینکه فقط در حرف و شعارشان در مورد ولایت بگویند.
حجت الاسلام ملک زاده در پایان خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) نمونه بی بدیل مجاهد، شجاعت و شور انقلابی است و نام مبارک فاطمه عطار(س) به عنوان یک مجاهد در تاریخ بشریت می درخشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید