مکتب فاطمیون الگوی شهید سلیمانی در راه خدمت و جهاد بود / وداع باشکوه با شهدای گمنام در بابل

ساعت: 23:42
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797692

محمد اسماعیل کلی پور گفت: سردار سلیمانی اسوه ولی و حق طلب بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، به من گفتند پهلوان، دلاور دلها و شاید سردار جانها نام عشق بود و دلمان پر از جام غرور؛ ما به نام من افتخار کردیم، اگرچه از جستجوی نام خود پشیمان نشدید، اما گمنامی نام شما را بیشتر آوازه کرد. که زندگی می کند
شهر ناشناخته ای نبودت را می کوبد… با چکش بی رحم عشق بهانه ای شدی تا عاشقانه تر با دوستانت خداحافظی کنی.

چند روز است که در برابر یاران شما بی تاب بودیم؟ چند روزه اینجوری شدیم ما راهی را ایجاد کرده ایم تا بار دیگر قدم های شما برکت دهد. رفت و پیشنهاد داد.

این شهدا شاهد چنین مکتبی هستند که مذاکره برای آن معنا ندارد، هرچند گاهی از کوچه و بازار گلایه به گوش می رسد، اما نه برای احوالپرسی، انگار از حضور صحبت می کند، برای این شهدا می جنگد.

در این شرایط، خداحافظی سخت‌تر از آن چیزی است که تصور کنید. اینجا زمانی برای نفرت نیست. دلهای بی قرار می توانند دوباره در این سطح گمنامی آرام شوند.

سخنران امشب این مراسم، امام جمعه بابلسر، حجت الاسلام محمد اسماعیل گلی پور بود که به بیان الگوی سردار پرداخت و گفت: چگونه می توانیم شاد زندگی کنیم و عاقبت بمیریم.

در این تلاطم زمزمه ای می شنوم که گویا مردم عادی جواب این جواب را می دانند که سردار الگوی مکتب فاطمیه است.

حجت الاسلام گلی پور ویژگی های حاج قاسم را از دیدگاه امام راحل برشمرد و گفت: مالک اشتر ایرانی با نبوغ نظامی، روحیه نظامی، شهادت طلبی و در عمل اخلاص بود.

وی ادامه داد: سردار سرلشکر فرزند انقلاب و دیپلمات برجسته در کار سخت کوشا بوده است.

امام جمعه بابلسر با اشاره به استقبال پرشور مردم از شهدای گمنام، ادامه داد: عزت و سربلندی چیزی نیست که به راحتی به دست آید، بلکه با صداقت و اخلاص در عمل به دست خواهد آمد.

کلی پور یادآور شد: سردار سلیمانی اسوه ولی و حق طلب بود. تمرینات فاطمیه را باید در زندگی بسیاری از بزرگان انجام داد.

وی با بیان اینکه نقش فاطمه زهرا(س) و فرزندان و فرهیختگان مکتب فاطمیه در حفظ اسلام، قرآن و وحی الهی بر هیچکس پوشیده نیست، گفت: در این راستا نقش حضرت زهرا (س) و فرزندان و فرهیختگان مکتب فاطمیه در حفظ اسلام و قرآن و وحی الهی بر کسی پوشیده نیست. امروز از اسلام خبری نیست و مکتب سردار دلا از چنان مکتبی گرفته شده است که در بندگی خدا و اخلاص در عمل، رضای خدا برای او شرط بوده و ایجاد سعادت برای همه مسلمانان بر سعادت خود ترجیح داده است. اگر حاج قاسم محبوب دلها شده بود، این پیشوای دلها ولایت مداری بود و این ولایت مداری است که انسان را به بالاترین درجه ارتقا می دهد.

امام جمعه بابلسر در پایان گفت: خدمت بی منت مردم و ولایت مداری از دستورات شهدا و حاج قاسم سلیمانی است که همگان باید اطاعت کنند.

مداح اهل بیت پس از سخنرانی به برشمردن ویژگی های حاج قاسم پرداخت و در نهایت مردم شهر بابل با شهدای گمنام خود وداع کردند تا در آخرت برای آنان شفاعت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید