امنیت جهان اسلام و غیر مسلمانان مرهون جهاد شهید سلیمانی است/ لزوم تبیین ویژگی های مکتب شهید سلیمانی

ساعت: 08:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1794998

نماینده مردم بیرجند، درمیان و هوسف در مجلس گفت؛

خسواری با بیان اینکه امنیت جهان اسلام و غیر مسلمان مرهون جهاد شهید سلیمانی است، گفت: ویژگی های مکتب شهید سلیمانی باید برای مردم تبیین و روشن شود که از جمله آنها می توان به این ویژگی ها اشاره کرد. ایمان، اخلاص، عمل صالح، ساده زیستی و…

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و هوسف در مجلس شورای اسلامی در خصوص محبوبیت شخصیت شهید حاج کاسم سلیمانی در گفت و گو با هاورستان اظهار داشت: شهید سلیمانی نه تنها در بین همه اقشار و جناح های سیاسی کشور؛ او نزد غیر ایرانیان و مسلمانان نیز محبوب بود. دلیل قرآنی این محبوبیت نیز بر اساس آیات آخر سوره مریم است; مؤمن بودن و عمل صالح است که خداوند در این باره می فرماید: «اگر مؤمن مؤمن شود و عمل صالح انجام دهد، او را محبوب دلها قرار می دهم».

وی افزود: شهید سلیمانی واقعاً معتقد به اعتقادات، شئون دینی، ولایت فقیه و رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و مردم صالح بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و حصاف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به فرموده امام علی (ع) پسندیده ترین نعمت خداوند امنیت است، گفت: امروز کشورهای اسلامی مانند لبنان، عراق، یمن، سوریه و حتی کشورهای اروپایی، اسلام امنیت جهان و حتی غیرمسلمانان را منسوب به شهید سلمیانی، اندیشه و جهاد او می دانند.

خسروی گفت: شهید سلمیانی به راستی مؤمن و اهل عمل بود و به همین دلیل مورد محبت قلبی است. البته دوست داشتن صمیمانه فقط به دست خداست، چنانکه به پیامبر(ص) می فرماید که; اگر به دنیا صدقه بدهید نمی توانید دل ها را جمع کنید، زیرا خداوند دل ها را جمع می کند. در واقع هرکس با خدا معامله کند خدا با اوست، شهید سلیمانی هم با خدا معامله می کرد و بنده مخلص و مؤمن و مجاهد خدا بود.

وی گفت: به عنوان سرباز با لباس رزم و همکار شهید سلیمانی و در تیپ سوم انصارالرضا(ع) بیرجند زیرگروه این شهید بزرگوار در قرارگاه قدس بودم. به عنوان همکار، هر یک از سخنرانی های حاج قاسم را که گوش دادم، پخته تر و جامع تر از سخنرانی قبلی بود. در حالی که شهید سلیمانی مدام در مأموریت بود و نمی توانست درس بخواند، اما این سخنرانی های آماده شده از کجا آمده است؟ گفته میشود که؛ هر که 40 روز برای خدا خالصانه کار کند، خداوند چشمه های حکمت را از دل او بر زبانش می ریزد و شهید سلیمانی نمونه ای از این روایت است.

وی ادامه داد: وقتی می گوییم شهید سلیمانی ولایت مدار بود، این ولایت مداری فقط مربوط به زمان ما و شما نیست، در زمان امام خمینی(ره) هم همینطور بوده است. یکی از خاطرات ایشان این است که در نامه ای به حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رئیس جمهور اینگونه نوشته است. سلام مرا (به عنوان فرمانده لشکر 41 ثارولا) به امام برسان و بگو که اگر یک انار را از وسط نصف کنند و بگویند نصف حلال و نصف حرام است من شک ندارم و همین کار را خواهم کرد. یک مؤمن واقعی در روستا است.

ضرورت تبیین ویژگی های مکتب شهید سلیمانی

نماینده مردم بیرجند، درمیان و هوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این زمینه به عنوان فرمانده کل قوا می فرمایند که; در رأس ویژگی های شهید سلیمانی اخلاص است و از این رو ریشه اصلی محبوبیت او در ایمان، عمل صالح و اخلاص است.

خسروی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید کردند که شهید سلیمانی را نباید یک شخص، بلکه یک مکتب دید، گفت: در این راستا باید ویژگی های این مکتب برای مردم تبیین شود و مشخص شود که از جمله این ویژگی هاست. مشخصات؛ ایمان، اخلاص، عمل صالح، ساده زیستی و…

وی گفت: حجت الاسلام شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه قدس تاکید کرد که شهادت می دهم حاج قاسم یک ریال و یک دلار حق ماموریت نگرفته است. یا برای خرید جهیزیه برای دخترش باید قرض بگیرد. موارد نشان از ساده زیستی حاج قاسم و بی مهری به دنیا دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید