رسالت کنونی ما انتقال ویژگی های مکتب شهید سلیمانی به کمک ابزار هنر/ کرمان برای ثبت در تقویم به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام است.

ساعت: 14:52
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780723

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: مکتب شهید سلیمانی الهام گرفته از سرچشمه زلال اهل بیت علیهم السلام است، لذا رسالت ما در این مدت ترویج است. مدرسه ای که بسیاری از ویژگی های آن می تواند هنر باشد و ابزارهای مختلفی را به نسل بعد منتقل کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان ، اولین جلسه مشترک ستاد مکتب حاج قاسم در کشور با ستاد مکتب حاج قاسم استان کرمان به منظور هماهنگی دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در محل ثارالله برگزار شد. ستاد فرماندهی سپاه.کارکنان.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان: رسالت فعلی ما انتقال ویژگی های مکتب شهید سلیمانی با استفاده از ابزار هنر است.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تبریک هفته بسیج دانش آموزی گفت: مقام شامخ شهدا به ویژه شهید فهمیده را ارج می نهیم. همچنین سردار سلیمانی عزیز.

وی افزود: در بین صاحب نظران دو دیدگاه بدبینانه و خوش بینانه به تاریخ وجود دارد. او نسبت به داده های تاریخ بدبین نیست و به تاریخ به عنوان علم دقیقی که بر سرنوشت انسان تأثیر می گذارد نگاه نمی کند و باید گفت که دیدگاه ضعیف و نامحبوب است.

سخنگوی ولی فقیه در استان کرمان گفت: نظر اکید این است که داده های تاریخی درست است و هر دور تاریخ قبل از خود متأثر بوده و روزهای آخر آن را تحت تأثیر قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی تصریح کرد: تاریخ به شدت ظالمانه است و حوادث و جریان های مختلف را بدون تأثیرگذاری بر آن خرد می کند، اما وقایع بسیاری در تاریخ ثبت می شود که برخی از آنها روی سکه تاریک تاریخ است و خیانت ها، ظلم ها و جنایات آن داستان است. نقل قول به عنوان یک درس

وی افزود: از سوی دیگر در جبهه پرافتخار تاریخ است که پیامبران الهی، صلح و مجاهدین آن را رهبری می کنند، در حالی که داستانی انسان ساز است و شخصیت هایی را به خود دیده است که در سرنوشت انسان تأثیرگذار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه برخی از این شخصیت ها تاریخ ساز و برخی دیگر مدرسه ساز هستند، گفت: در مکتب اسلام علما و مجاهدان مدارس خاص خود را داشتند اما خوشبختانه تاریخ کهن کرمان. با شخصیتی چون شهید سلیمانی افتخار کرد. او به عنوان یک فراملی و جناحی بزرگ شد و صاحب یک مدرسه بود.


حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با اشاره به مکتب شهید سلیمانی گفت: این مکتب الهام گرفته از بهار زلال اهل بیت علیهم السلام است، بنابراین رسالت ما در این دوره ترویج مکتبی است که بسیاری از ویژگی‌های آن را در هنر می‌توان یافت و سازهای مختلفی را به نسل بعد منتقل کرد.

استاندارد کرمان: کرمان باید به عنوان پایتخت مقاومت اسلامی ثبت و در تقویم ثبت شود

در این مراسم علی زینی وند استاندار کرمان گفت: اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در شرایط بسیار سختی برگزار شد و امیدواریم دومین سالگرد با همین کیفیت و بهتر برگزار شود.

وی افزود: همه آزادگان جهان به راه شهید سلیمانی علاقه مند هستند بنابراین کرمان به عنوان زادگاه شهید سلیمانی نقش سختی بر عهده دارد و کرمان باید خود را برای این معضل آماده کند.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه درخواست ما از بنیاد شهید سلیمانی این است که کرمان پایتخت مقاومت اسلامی شود و در تقویم قرار گیرد، گفت: کرمان برای میزبانی و ایجاد یک مرکز مهم بین المللی باید به مکتب شهید سلیمانی تکیه کند. که خوشبختانه برخی از وزرا در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند.

زینی وند گفت: خوشبختانه در گلزار شهدای کرمان و همچنین روستای کنات ملک به عنوان قطب گردشگری مذهبی اقداماتی انجام شده است، ضمن اینکه تمرکز جدی ما در استان توجه به مردمی بودن مراسمات شهیدان بود. سلیمانی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید