لزوم استفاده از زبان هنر برای گسترش مکتب شهید سلیمانی در سراسر جهان

ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793257

نامزدهای کرمانی معرفی شده در جشنواره ملی ققنوس;

مجتبی یداللهی گفت: اتفاقی که در جشنواره ها می افتد و کسب رتبه برتر کرمانی ها نشان از ظرفیت این استان دارد که باعث افزایش اعتماد به نفس کرمانی ها می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان، مصطفی عزیز الهی در بخش خوشنویسی و مجتبی یدالهی در بخش سرود به عنوان نفرات برتر پنجمین جشنواره ملی ققنوس معرفی شدند که خبرنگار ما با این دو نفر موفق به گفتگو پرداخت.


مصطفی عزیز الهی برگزیده جشنواره ملی خوشنویسی ققنوس: هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم شهادت است، وی درباره اثر هنری خود به خبرنگار ما گفت: عنوان کاری که به جشنواره فرستادم سرباز وطن بود. .

526496c0 433c 4637 8b7d e050d2a66762 خبر خاکستری

وی ادامه داد: کار در حوزه دفاع مقدس و مقام والای شهدا بسیار ارزشمند است. به نظر من هنرمندان باید از هنر استفاده کنند که زبان مشترک همه مردم دنیا و بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم در دنیاست. میدان شهدا و شهادت را به رسالت خود برسانند.

عزیز الهی گفت: به عنوان مسئول انجمن بسیج خوشنویسان طرحی با عنوان نگارش بخشی از وصیت نامه 61 سردار شهید استان کرمان را در دست اجرا دارم که برای اجرای این طرح و انتشار 24 خوشنویس و دو زرگر از سراسر استان به کار گرفته شده است. که بدون شک موثر خواهد بود.

این هنرمند خوشنویس کرمانی گفت: شرکت در جشنواره فانوس کاری کاملا تصادفی بود و کاری را که در دل نوشته بودم به جشنواره فرستادم اما سطح کارم به حدی بود که انتظار داشتم برگزیده شوم.

مجتبی یداللهی برگزیده جشنواره ملی ققنوس در بخش سرود: کسب بالاترین مقام توسط کرمانی نشان از ظرفیت این استان دارد.

مجتبی یداللهی که در بخش سرود به عنوان برگزیده جشنواره ملی ققنوس برگزیده شده است، درباره کار خود به خبرنگار ما گفت: در بخش تولید نماهنگ، در واقع شش سال وارد سرود و تک آهنگ می شوم. .

وی بیان کرد: من مدیر مؤسسه حماوا هستم و شش سال است که چنین آثاری را تولید می کنیم و در سال های اخیر توانسته ایم نزدیک به 40 اثر با موضوع شهدا بسازیم.

یداللهی توضیح داد: با یک اثر تولیدی به نام علمدار در جشنواره فانوس شرکت کردم. این قطعه متشکل از سی قاری جوان و چند نفر از اساتید قرآن استان شامل دو قاری اهل رفسنج، دو قاری سیرجانی و یک قاری اهل بمی به عنوان نخبه قرآنی است. استان در ساخت این کار مشارکت دارد.

این هنرمند کرمانی اضافه کرد: ثقلین، تبیان سیرجان، غدیر رفسنجان، نورالزهرا از کرمان، اشراق کرمان و طوبی از جمله گروه هایی بودند که در این نماهنگ شرکت کردند و می توان گفت که می توان از آن به عنوان یکی از خوب ها یاد کرد. رویدادهای کرمان در حوزه تولید.

وی گفت: موسیقی اثر را امید روشن بین و شعر آن را زهرا امیر تیموری ساخته است. این اثر انجام می شود.

یداللهی تصریح کرد: در سال 1377 برای اولین بار با قطعه ای به نام این 23 نفر که مجموعه ای از سرودهای تئاتری بود شرکت کردیم و این قطعه برگرفته از کتاب این 23 نفر و به این نام بود. کار، ما جوانان را به حاج احمد یوسف زاده نسبت دادیم، منظورمان نسل کنونی و مقاومت بود که الان پایدار است. خوشبختانه در سال 1377 در بین 66 اثر ارسالی به جشنواره مقام اول را کسب کردیم.

این هنرمند کرمانی تاکید کرد: آنچه در جشنواره ها می گذرد و کسب رتبه برتر توسط کرمانی ها نشان از ظرفیت این استان و افزایش اعتماد به نفس کرمانی ها دارد.

وی ادامه داد: کار برای شهدا غیرت خاصی می خواهد و چه خوب است که مجموعه ها فارغ از نگاه شخصی سازی شده می توانند مستقل و با نگاه پژوهشی برای تولید آثار تلاش کنند.

یداللهی گفت: یکی از ملزومات کار سفارشی، بودجه کم، کار فوری و رضایت با حداقل ها است و در غیر این صورت شرایط برای چنین محصولاتی بسیار خوب بود، در حالی که اگر این شرایط نبود مجموعه می تواند بررسی کند. محتوای اثر. «توان تولید و بیان این دیدگاه که جامعه نیازمند شهادت و مقاومت است.

این هنرمند کرمانی گفت: در محیط کار شهدا باید نیت درونی وجود داشته باشد که آن را بجوشانیم و اگر همه به یاری نیاییم اما می توانیم به شهدا ادای احترام کنیم و در غیر این صورت نمی شود. اثر ماندنی.

وی افزود: هر اثر هنری برای طیف های مختلف از جمله تلاوت قرآن، نقاشی، فضاهای بصری، سینما و… مهم و تاثیرگذار است. می تواند به معرفی قهرمان به فضای تبلیغاتی کمک کند، مثلاً مکتب و ایدئولوژی قهرمانی شهید سلیمانی در سراسر جهان گسترش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید