خراسان شمالی فرصت های خوبی در عرصه فرهنگ و هنر دارد/ زبان هنر باید زبان مردم باشد


ساعت: 14:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912409

خجت الاسلام رضا نوری با اشاره به اینکه خراسان شمالی در همه زمینه ها به ویژه در حوزه فرهنگی و هنری از فرصت ها و استعدادهای خوبی برخوردار است، گفت: شناسایی و جذب جوانان به ویژه استعدادیابی را از مدارس و هنرستان ها آغاز کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در دیدار با اعضای ستاد اجرایی هفدهمین جشنواره تئاتر استان، با بیان اینکه جشنواره تئاتر برگزار شده است. خاستگاه مذهبی و انقلابی، تصریح کرد: این روحیه را باید در همه آثار هنری دید. انقلاب و دین شامل همه مشکلات اجتماعی، آسیب ها، مشکلات مردم و برتری است و باید مواظب باشیم که این روح را از دست ندهیم.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در همه زمینه ها به ویژه در حوزه فرهنگی و هنری دارای ظرفیت و استعداد خوبی است، گفت: شناسایی و جذب جوانان به ویژه استعدادیابی از مدارس و هنرستان ها آغاز شود تا شاهد برگزاری هر چه بیشتر خوب و بیشتر باشیم. برنامه های باشکوه با حضور هنرمندان فعال و توانا.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: هنر باید در خدمت جامعه باشد، زبان هنر باید زبان مردم باشد که بتوان از آن برای ارتباط با جامعه و مردم از جمله کسانی که در حاشیه یک شهر زندگی می کنند استفاده کرد. خوب استفاده کن

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری ادامه داد: هنرمند باید سه چیز را خوب بشناسد، اول دینی که ایمان این ملت و مردم است و 1400 سال قدم به قدم رشد کرده و پیشرفت کرده است، دوم انقلاب. و نظام اسلامي به احكام اين امر نظامي از فعاليتهاي شريف ايجاد كند و ثالثاً درد مردم را بشناسد و با زبان هنر به تصوير بكشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: هنر را به دل مردم بیاورید و سعی کنید اجراها و اکران ها مردمی شود تا بسیاری از مفاهیم و فرهنگ ها با زبان هنر منتقل شود.

انتهای پیام/ رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید